Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bobitwo #252399:
1) Výrazne pod trhovú cenu.
2) Ak je PAAS podľa teba drahý a nespoľahlivý, bráni ti niečo kúpiť si alebo prenajať si parkovacie miesto?
3) To musel byť omyl, nič také som netvrdil. Ja chodím v priemere raz za dva týždne do práce autom, mám bonusovú kartu a v Starom meste ma stojí parkovné 7 €/ deň, 14 € mesačne, okolo 170 € ročne. V Starom Meste som s parkovaním nikdy nemal problém.
4) Nerozumiem, prečo by mesto malo stavať parkovacie domy. Namiesto toho môže (a teraz premosťujem na začiatok) kúpovať vozidlá v súlade so štandardami.
Reply on: Ike #252395:
1/ Ešte raz, cenu určilo mesto.

2/ riešiš trhový nájom parkovacích miest? 60-100€ za mesiac za vyhradené parkovacie miesto v parkovacom dome, to je 720-1200€ ročne. A to mám vyhradené parkovacie miesto len pre mňa. Za prenájom vlastnej uzatvorenej garáže pýtajú 80-150€ za mesiac, čo je 960-1800€ za rok. Takže ja mám platiť podľa tvojho výpočtu 7350€ za to, že možno zaparkujem?

3/ ty sám si tvrdil, že za parkovacie miesto platíš 200€ ročne. Je teda cena 7350€ za to, čo ponúka mesto adekvátne?

4/ mesto za rok 2022 získalo z PAAS 3,3 milióna, 2033 to bolo 7,47 milióna € a za rok 2024 to bolo za prvých 9 mesiacov 12,9 milióna €. To máme 23,67 milióna € za 2 roky a 9 mesiacov. Koľko parkovacích miest mesto vybudovalo pre svojich rezidentov? Otvoril som si propagačné okienko PAAS:
a/ parkovací dom na Ľ. Fullu - z 35 miest sa dostaneme na 71 - že vraj tento rok to bude hotové
b/ Wolkrova - ani sa nezačalo robiť, pribudnúť by mali ma existujúcu plochu 2 podlažia, celková suma 141 parkovacích miest,
c/ Topoľčianska - že vraj fung nových 130 miest ani sa nezačalo stavať. Zmiznúť má betónová plocha, kde sa parkuje teraz, teda cca 50 parkovacích miest.
d/ Saratovská - nezačalo sa stavať, má prísť podľa plánu len k úprave zo 129 na 196 miest.
A to je všetko. Žiaden ďalší nový projekt od 2022 keď to bolo prezentované nepribudol, ani len projekt.

Takže za 23,67 milióna € dostali obyvatelia úžasných 36 parkovacích miest. To je všetko za viac ako 3 roky

Parkovací dom celý pod zemou stojí do 50 tisíc € za parkovacie miesto, parkovací dom, ktorý je nad zemou stojí cca 25 tisíc €, je to komerčná cena, pri ktorej má staviteľ zisk. Za 23,67 milióna môže mesto vybudovať parkovací dom plne pod zemou pre 475 rezidentov, pri nadzemných sa bavíme o cca 950 miestach. Peniaze sú, ich objem stúpa, ako sa rozširuje PAAS. Som zachytil informáciu, že z PAAS sa za rok 2025 môže podľa odhadov vybrať niekede medzi 20-25 miliónov €, čo stačí na cca 500 plne podzemných miest, alebo cca 1000 nadzemných miest. Takže kde sú tie parkovacie miesta? Keďže mesto deklarovalo, že to pôjde do parkovísk výhradne.

................

................

Prosím, neviete niekto, či po dostavbe novej križovatky Panónska cesta/Zuzany Chalupovej, ktorá je práve na začiatku výstavby bude túto používať aj nejaká linka MHD a skutočne tak spojí Slnečnice s električkou, alebo bude spojenie väčšinu dňa 3 krát za hodinu iba linkou 91? Nebývam tam, len som zvedavý, ako developer a mesto chcú riešiť napojenie tejto štvrte na kapacitnú kolajovú dopravu, keď sa o tom toľko hovorilo. Ďakujem za každú informáciu.
................

................

Reply on: Ike #252373:
Samozrejme, že je to bizarné. To je riadne nadsadené. Čo je ale realita je, že máme katastrofálne nedostačujúcu VHD, štandardy IDS sú zdrap papiera, obslužnosť mnohých lokalít žiadna alebo minimálna, nedostatočná kapacita, chýbajúce električkové trate a tak ďalej. Napriek tomu mesto šikanuje vodičov, vyberá nezmyselné parkovacie poplatky a tvári sa, že majú použiť MHD. Buď podporujme IAD alebo VHD. Samozrejme, správna cesta je podpora hromadnej dopravy, tu však nie sú financie ani na jedno. Preto treba vytvárať tlak a netváriť sa, že súčasný stav je v poriadku. A to píšem ako občan, ktorý súčasného primátora volil dva krát a budem zrejme aj tretí, ak má byť jeho vyzývateľ nejaký nácek.
Reply on: Andrej #252363:
Len je smutné, že k údržbe a starostlivosti akú má 4921 sa bežný vodič nedostane. Môžeš písať do knihy poruchy, môžeš žiadať opravy, chodiť za vozmajstrom, za mechanikmi, vedúcim ... Kým to ako tak jazdí, tak je všetko v poriadku. V DPB bolo vždy zopár tzv. "vládnych vozidiel" s extra starostlivosťou, lenže to bolo len a jedine preto, že vodič bol kamarát s vedúcim, prípadne niekto zhora tlačil na to, aby konkrétny voz bol v dobrom stave, pretože si ho brával ako brigádnik.
Reply on: bobitwo #252393:
Namiesto 7530 eur (30*251*1,5) platíš 50 eur ročne. Ešte to môžeme porovnať s trhovým nájmom alebo s trhovou kúpou parkovacieho miesta. Platíš symbolický poplatok, ktorý nie je ani 1 % z ceny služby.

Ani diaľničná známka ti negarantuje, že nebude 20 km vedených v jednom páse s rýchlosťou 80 kmh. Ani mobilný paušál ti negarantuje že budeš mať všade signál. Ani PCL ti negarantuje že nástupiš do každého autobusu a ani permanentka do fitka ti negarantuje, že ťa tam pustia, lebo je plno. Ani paušál na Wolte ti negarantuje, že tvoja reštaurácia bude mať tvoje obľúbené jedlo. Ani frequent flyer program ti negarantuje, že letecká spoločnosť nevypreda miesta alebo že nelieta z tvojho bydliska. Ani Netflix ti negarantuje, že tvoj film tam bude. Takto tá služba funguje. Za udržiavaci a symbolický paušál máš odomknuté dvere s rizikom, že v malom počte prípadov to nebudeš môcť využívať.

Kde máš garanciu, že pri prísne regulovanom rezidenčnom parkovaní sa ti ujde lístok a nedopadne to tak, že parkovisko bude v niektorých časoch doslova zívať prázdnotou a ty budeš cvakať komerčnú tarifikaciu?
Reply on: S499.1023 #252392:
Dám ti ľahkú CBA analýzu:
1/ platí mestu, aby mohol rezidentsky parkovať.
2/ mesto berie peniaze za službu, ktorú nebolo schopné zabezpečiť
3/ mesto tým pádom sa nedovolene obohacuje, keďže nedodáva služby, ktoré má dodávať = okráda vlastného občana

Reply on: bobitwo #252386:
Nie, nemusí sedieť doma. Musí si sám spraviť CBA analýzu, či sa mu oplatí mať auto, chodiť taxíkom alebo MHD.
Reply on: Ike #252390:
Mesto mu neplatí ani cent za to že hrá hokej a neplatí mu ani cent za to, že chodí na kajaky. Podpora mesta je v tomto smere presne 0€, takže plačeš na nesprávnom hrobe.

Kamoš chce len to, za čo platí, nič viac, nič menej. Platí za rezidentské parkovanie. Teda ho má dostať. Pokiaľ ho nedostane, mesto by sa malo postarať o to, aby dostal adekvátnu náhradu. Je to služba ako každá iná.
Reply on: bobitwo #252384:
Ak by aj bol v tejto prudko neriešiteľnej situácii, ako to súvisí so sadzbami parkovného a cestovným MHD?

Má DPB zriadiť sociálny inštitút Bratislavy, kde v správnom konaní budú zamestnanci vyhodnocovať zásluhy každého občana a návštevníka a následne rozhodnutím určia každému individuálne cestovné a parkovné?
Reply on: si #252387:
Tak ja napríklad milujem jachting v Chorvátsku, ale žiaľ nemám peniaze na jachtu, kurz, pohonné hmoty. Žiadam vás, aby ste sa mi na to zložili, aby som nekvasil doma, necumel do bedne a nepopijal lahvaca.
Reply on: bobitwo #252383:
dohodni sa s nejakou raklamnou agenturou a za nejaky symbolicky najom nechaj pozemky okolo cesty obsypat bilboardami..... (treba aby sa tam zjavili znenazdania za noc, a ty o nicom nevies) a mesto ked bude chciet sucinnost vlastnika aby to odtial zmizlo.....
Reply on: S499.1023 #252385:
= obetovat veci ktore ho bavia a cely den travit len tym ze do prace, praca, z prace a potom ostat kvasit doma, idealne cumiet do bedne a popijat lahvaca, tak nejak si to myslel ? 😃
Reply on: S499.1023 #252385:
Takže má sedieť doma na zadku a nič nerobiť. Aké slovenské riešenie. Gratulujem.
Reply on: bobitwo #252384:
Predať auto.
Reply on: Ike #252381:
Máš problém a čítaním? Presne som to tam napísal, ale zopakujem ti to ešte raz. Príde domov s autom okolo 19tej niektoré dni, keďže 1-2x do týždňa cez zimu si chodí zahrať hokej. Ťahať komplet hokejovú výstroj MHD je určite veľmi príjemné. Taký apríl - október chodí do Čunova na divokú vodu na kajaky. Skús sa tam dostať MHD.
1/ Takže príde niekedy po 19tej, nevie zaparkovať, kde by mal zaparkovať ako rezident.
2/ takže musí využiť iné parkovamie, ktoré je spoplatnené a za ktoré musí platiť
3/ prácu má medzi 6:00-14:30. Cesta MHD mu trvá cca hodinu, takže v čase medzi 5:00-15:30 nevie s tým autom nič robiť, musí ho nechať na tom platenom mieste, kde ho večer nechal. Môže ho preparkovať až po návrate z roboty. Ako má teda skúšať preparkovať auto, keď je v práci? Takže musí platiť minimálne 3h večer a 6 nasledujúci deň (odrátal som 2x2 hodiny "zadarmo")
4/ auto si nemôže zobrať ráno do práce, lebo sa tam nedá parkovať. V okolí práce je možnosť komerčného parkovania za 4€/h, platí sa za každú načatú hodinu. Takže logicky asi autom do práce nepôjde.

Všetko bolo jasne popísané, takže aké máš pre neho riešenie?
Reply on: barack40 #252380:
Sú, ale zvyšok nie. Obec vedie naše pozemky ako stavebné pozemky. Budúci svokor má pozemok, na ktorý zasahuje škola aj so školským dvorom. Z plochy, kde je samotná budova školy dane neplatí, z ostatných pozemkov áno. Ja tak isto vlastním po predkoch viac pozemkov. Za cestu neplatím, za trávnik okolo platím. Samozrejme, zo svojím pozemkom nemôžem nijak nakladať, ani ho nikto nekúpi, lebo cesta, chodník, bytovka atď. Ročne platím cca 1500€ daň z pozemkov, s ktorými nič nemôžem robiť. Mesto ich odmieta kúpiť, lebo nemusí , tak načo, nikto iný ich nekúpi, lebo všade je vecné bremeno. Otec doteraz vlastní pole na juhu Slovenska, kade mu prechádza okreska a účelová verejná cesta. Dĺžka pozemku nejak 300m, kade to prechádza. Za okresku neplatí, za účelovú cestu (4x300m) už platiť musí za okresku, čo mu zaberá 7,5x300m neplatí, ale ochranné pásmo 1m na každú stranu, za to už musí platiť (600m²) účelová cesta 1200m² tiež. Z jeho pozemku čo má cca 30 tisíc m² mu cesty zaberajú cez 4000m², má tam odvodňovací kanál, to je ďalších cca 1000m². Budúci svokor. Vlastní v istom meste pozemok, ma ktorom stojí kancelárska budova patriaca mestu spolu s parkoviskom. Mesto má z toho ročne na prenájmoch 350 tisíc €, on musí platiť 150€ ročne daň z pozemkov, čo nie sú budova cesta, či parkovisko. Snažia sa to riešiť s mestom, mesto čokoľvek odmieta, lebo však pozemok ho nič nestojí predsa. Našťastie nové vedenie nie je také idiotske, ako to staré, keďže podľa zákona svokor sa mal starať aj o trávu na svojom pozemku a musel to minimálne 3x ročne kosiť. Lebo jeho pozemok. Nové vedenie to robí už vo vlastnej réžii "grátis", aby sa nepovedalo.
Reply on: bobitwo #252375:
Čo parkoviská pre autá ale ja mám na Slávičom údolí 6 ár pozemok kde sú zaparkované mŕtvolky a mám s toho holý k.
Reply on: bobitwo #252379:
Ja si myslím že si, ako česi hovoria tzv. "kecálek". Najprv si motal o rezidenčnom parkovaní (teda logicky pri príchode domov z práce, lebo toto parkovanie je viazané na trvalý pobyt), teraz do toho motáš komerčné parkovanie pri práci za 4 eur (ak má rezidenčnú kartu, tak ma bonus 2 h a v Bratislave máš buď PAAS alebo neregulované).

Ešte raz sa pýtam, ak ho nenájdenie parkovania pri dome tento rok stalo 300 eur a stalo sa mu to 20x v lokalite dvory, kde je sadzba 1,5 eur cez pracovný deň v čase od 8 do 24, parkuje kamarát doma 20 hodín denne cez pracovný deň? Počas tých 20 hodín neskúšal, či sa pri dome neuvoľnilo miesto?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.