Prieluka je stavbou nevyplnená medzera medzi domami v uličnom rade. Takže to nie je tento prípad. Navyše postavenie repliky synagógy - akože aj s náboženskými symbolmi a vybavením? A komu by mala slúžiť?
Ja som iba napísal, že by to bolo MOŽNÉ. Ale keď sa na to teda pozrieme z opačnej strany, daný pozemok je prieluka a požiadavka na jej zastavanie je úplne legitímna. Takže pokiaľ už existuje kvalitný architektonický návrh, ktorý územie citlivo dotvorí, nie je dôvod prečo by sa nemohol realizovať. (Podotýkam, že v takom prípade by už nemal funkciu sakrálnej stavby)
Načo by bolo dobré stavať REPLIKU neologickej synagógy? Keď už replika, čiže vec bez historickej hodnoty, tak to môžu postaviť niekde inde, to už je potom jedno.
Samozrejme, zlepšenie podmienok nemotoristickej dopravy je žiaduce. Ale kým sa nepostaví nový mestský most z Rusovskej, s tunelom popod hradný kopec z vyústením na Pražskú, ktorý by prebral úlohu a dopravu z II mestského okruhu. Tak prestavbu z mimoúrovňovej križovatky na úrovňovú nevidím ako veľmi dobré riešenie.
Skôr si viem predstaviť, že smer Pe - Staromestská by od prekrižovania Rázusovho nábrežia klesal, na úrovni dómu Sv. Martina by bol pod terénom, takto by pokračoval tunelom až po približne Zochovu. Vetva z nábrežia by šla len rovno a bližšie k hl. smeru, a vetva Pe-Vydrica ktorá klesá by stúpala a prešla ponad.
Rovnako sa tu bavime aj o vytazenej ceste, ktorej alternativa pri neuvazenom zasahu su velke zapchy v okoli pesej zony (a pekne prdkanie splodin do okolia) alebo presunutie takmer vsetkej dopravy na Lafranconi a vznikne nam tu novy Pristavny most a potencialne uzke hrdlo v pripade nehody, ktore ochromi Bratislavu este viac ako doteraz.
Toto nemas ako Stary Most, ktory si mohol obmedzit, lebo to bola len 1+1 cesta iduca "nikam" a ktora bola zaroven adekvatne nahradena elektrickou + si mal Apollo a Novy Most na absorbovanie narastu dopravy.
Fajn, tak kvoli tomu upchame vsetky cesty v okoli, "presunieme" viac aut uz na tak prepchate Lafranconi, zvysime zdrzania MHD a predlzime jazdnu dobu autobusov pod most o minimalne 3 az 5 minut podla toho ako chytia semafory na nabrezi/zapchy na moste SNP
A hlavne ako chceme poriesit krizovanie ciest? Semaforom aby sme zohyzdili most este viac? Ak nie semaforom tak znackami? A kolko budu zdrzania v spickach ak budu iba znacky? Kym prejde dopravny prud do Petrzalky a nasledne dopravny prud na nabrezie z Petrzalky, tak auta a autobusy na najazde na Staromak tam budu tvrdnut kludne aj 15 minut ak nie viac, pokial to nezoberu po nabrezi a okolo centra/cez centrum.
Nerobí sa to kvôli Vydrici, tá do tohto priestoru vôbec nebude zasahovať. Cieľom je dať viac miesta chodcom, rozšíriť Rybné nám. a korzo, zbaviť sa úzkeho hrdla na rohu Bibiany, zrevitalizovať autobusový terminál pod mostom, zlepšiť pešie prepojenie medzi stredovekým jadrom a Hradom/Podhradím. (A teoreticky to taktiež uvoľní cestu k opätovnému vybudovaniu Neologickej synagógy.)
Mňa by zaujímalo aký prínos bude mať zrušenie mimoúrovňovej križovatky a nahradenie úrovňovou? Robí sa to len kvôli tomu, aby cesta nezavadzala Vydrici alebo to má aj nejaký dopravný význam (zrušenie semaforu pri nájazde z nábrežia na Staromestskú?)?
No nechcem byt zly, ale tento napad a riesenie je velmi zle. Nie len ze to vytvori nove kolizne body, ale ak ostane na Moste SNP 1+bus tak aj zapchy kym auta budu cakat v spicke na moznost odbocit z mosta na nabrezie a urcite nepomoze ani "upchatie" pruhu v smere z nabrezia na staromak, kym bude dost "casu" napriklad pre autobusy prejst krizovatkou.
Pokial to stoji na mestskych pozemkoch na toto by mesto nemalo pristupit za ziadnych okolnosti. Urcite nie kym je na stole takto zle riesenie.
inac rusenie tych najazdov a zriadovanie urovnovej krizovatky, to bude cista radost pre tych co tento most pouzivaju na cesty z a do petrzalky.... ako keby to tam uz teraz nebolo dost vytazene, tak to este pripchame urovnovou krizovatkou....
Zrušiť sa má nájazd z Rázusovho nábrežia na Staromestskú a zjazd z Mosta SNP na NAGLS. Prístup by bol namiesto toho riešený zo západnej strany a na moste by vznikla T-čková križovatka s CSS: https://abload.de/img/untitled0uky4.png
#237256 Keďže električková trať na nábreží by sa mala v rámci rekonštrukcie posúvať bližšie k Dunaju, zriadenie integrovanej zastávky nebude možné (a bolo by to aj zbytočné). To len na magistráte znova nevedia čo píšu.
#237260 Riešenie podmostia je stále aktuálne a podľa všetkého sa bude predsa len robiť aj architektonická súťaž (keďže sa uvažovalo tiež o tom, že sa to zadá nejakému renomovanému ateliéru napriamo).
Prekrytie Staromestskej sa určite neplánovalo - malo dôjsť iba k rozšíreniu Albertovej lávky, príp. výstavbe ďalšieho pešieho mosta medzi Židovskou a hradbami. Na teraz je to ale zrejme pasé.
"Inak čo sa vlastne deje s prekrytím staromestskej a spojenie židovskej s hradbami ? Pred voľbami vravel, že to vie za polroka urobiť, ľahká rýchla vec."
S499.1023