Reply on: chodec #225301:
V SZ smere ti okrem Kramárov chýba Patrónka, kde vyrástlo dosť veľa biznis centier (a stále pribúdajú). Z vlaku od Záhoria vystupujú na Železnej studienke bežne aj desiatky cestujúcich. Z opačnej strany veľmi nie, práve kvôli prestojom vlakov na hl. stanici (zvyčajne cca 19 minút ráno), to už je lepšie použiť MHD na dochádzku.Križovatka pri SAV v smere zo stanice upchatá nebýva, MHD ňou prechádza plynule do všetkých smerov (SZ, Šancová, Štefánikova, električky ani nerátam). Ak by si chcel znásobiť kapacitu pri súčasnej infraštruktúre, je možné dokúpiť na linky 1 a 2 namiesto 32 metrových vozidiel 65 metrové.
Druhý významný faktor, ktorý pri hl. stanici zanedbávaš, je množstvo cieľov v jej pešej dostupnosti. Do 10-15 minút máš dve ministerstvá, STU, NBS, Dell. Pri plánovanej polohe Filiálky máš budeš musieť 5 minút ísť len na zastávku MHD na Trnavskom mýte

Ike
Máme dom, ktorý má nedostatky. Je určené, ako ho opravíme, za aké prostriedky a že táto oprava bude stačiť na účel, na ktorý je určená. A potom príde bielochodec a začne tu na všetky svetové "segmenty" kričať, že on chce hrad s vodnou priekopou, padacím mostom, trojhlavým drakom a stádom jednorožcov.
Odvolávaš sa na niekoľkokrát revidované strategické dokumenty a 24 rokov starú konferenciu. V minulom príspevku si spomínal S-Bahn, ktorý bol myšlienkou reálii neznalého politického kandidáta. Mám pocit, že si sa pomerne nedávno zobudil z hibernácie, do ktorej si upadol v časoch, keď sa v BA plánovalo metro.
Proste sa zmier s tým, že Filiálka je v pase. Je to opak VfM - málo muziky za veľa peňazí. Na Slovensku máme prioritnejšie projekty. Turecký vrch a diaľnica do Košíc sú prioritné líniové stavby, ktoré na rozdiel od Filiálky ležia na reálnych multimodálnych koridoroch a prinesú úžitok miliónu cestujúcich.
A ešte posledná vec: chceš od štátu, aby pomohol mestskej doprave. To je pekné a správne. Až na to, že Filiálka by to nevyriešila, akurát by mestské komunikácie ešte viac zaťažila. Samozrejme, ak by mesto stavalo BUS pruhy, predchádzajúca veta by neplatila. Ale čo bráni BUS pruhy stavať aj teraz a vyriešiť dopravný kolaps lacnejšie?
Štát nemôže suplovať mestskú samosprávu, najmä ak môže pomôcť iným spôsobom (STN, zákony, finančná podpora), v čom samozrejme skrz politickú rovinu zlyháva.