Reply on: chodec #225301:
Keďže otázka je na mňa, tak zodpoviem (aj keď Viko to už popísal).1. Ak na stanici vyrútim 800 ľudí, tak na to potrebujem 4 električky, 8 kĺbových autobusov/trolejbusov alebo nejakú kombináciu. Ak vezmem do úvahy, že tí ľudia budú na zastávku prichádzať cca 5 minút (každý má inú rýchlosť chôdze, z každých dverí vlaku je to iná vzdialenosť, niekto sa zastaví kúpiť noviny...) tak mi na odvoz tejto masy treba:
dva odchody linky 93, jedna 61, jedna 201 a z každej električkovej linky po jednom odchode. To všetko mám na stanici už dnes. Navyše treba zohľadniť bod 2.
2. "lebo v okruhu Hlavnej stanice tých cieľov kam idú je veľmi málo"
Toto je zásadný omyl a treba sa tam ísť pozrieť osobne. Keby som to nevidel na vlastné oči, tiež by som neveril že dobrých 50-70 ľudí odchádza pešo do lokality MF SR, MDV SR a dokonca až na Kollárko.
"v severozápadnom segmente sú Kramáre opäť obytná zóna s výnimkou nemocnice ale tam tých regionálnych cestovateľov zrejme veľa nepôjde"
Opäť chyba predpokladu, najmä ráno o cca 6:20-6:40 zaplnia títo ľudia na Sokolskej (kam prejdú pešo krížom cez trať do múzea) aj zo tri trolejbusy smerom na Kramáre.
Zároveň treba zohľadniť, že časť ľudí prejde pešo na linky na Nám. F. Liszta (fajčiari tento presun zároveň využijú na "zdravotnú"). Projekt IPR plánoval také dopravné riešenie (netvrdím, že dobré), ktoré by umožnilo, aby zastávkou Hlavná stanica prechádzali všetky linky MHD z Pražskej na Šancovú. Obdobné riešenie by výrazne zlepšilo ponuku MHD na stanici.
3. Nevýhodou TrMy je, že sa tam nikde nepočíta s kapacitným obratiskom MHD (už vôbec nie električiek), ktoré by pri tak významnom zdroji/cieli ciest rozhodne nemalo chýbať.
Najbližšie električkové obratisko je až na ŽST Nové Mesto, čo je 2,2 km, takže akékoľvek posilnenie smerom do centra, kam dnes cestujúci využívajú peší presun alebo linky 1 a 93 naráža na zvýšené prevádzkové náklady na strane DPB/mesta).
Rovnako na tom zostanú aj ostatné smery, z ktorých už dnes jazdia vozidlá preplnené (v zmysle dodržania kapacity 4 os/m2), takže pre ne zostávajú v zásade dve možnosti:
- ťahať dnes na HlSt končiace linky ďalej na stanicu a dúfať, že v nich zostane kapacita pre novovygenerovaných cestujúcich na TrMy (to sú prevádzkové náklady navyše),
- nechať všetko ako je a dúfať, že tí novovygenerovaný cestujúci na TrMy sa niekde pomestia.
A to už nespomínam, že dostať sa do Petržalky z TrMy tiež nie je najjednoduchšie.
4. Najzmyselnešie TIOPy pre cestujúcich z regiónu sú:
- Bory (budúca komplexná štvrť s nemocnicou nadregionálneho významu),
- Patrónka - rozrastajúca sa kancelárska štvrť, nateraz aj prístup k nemocniciam a národným ústavom,
- Ružinov - prestup na električky (Ružinovská nemocnica, kancelárske budovy popri Ružinovskej) a prístup do obchodnej a kancelárskej štvrte popri Galvaniho.
Zvyšné (DNV-sídlisko, Martinský cintorín, Vrakuňa) sú podľa mňa najmä pre vnútromestskú dopravu, Mladú Gardu považujem za strelu úplne mimo (obzvlášť pri jej možných napojeniach na MHD).
Okrem navrhovaných by som si vedel prestaviť aj žel. zastávky Žabí majer (130) a v lokalite na úrovni VÚ Zváračského (120,130), ktorých význam by síce bol nateraz nízky, ale ich poloha bude v budúcnosti významná (pri prestupoch aj pri cieľovej doprave).
chodec