Reply on: Mhr1 #218630:
"V Prahe na Pankráci jazdí namiesto zrušenej električky autobus vypravený v kĺbových vozoch"V roku 2003 sme z práce boli v tej časti na služobke, a pozostatky tej električkovej trate si pamätám. Môj predpoklad vtedy bol skôr, že ide o nedokončenú trať. Tam bolo rušenie trate jednoznačne chybou nakoľko ide o husto obývanú oblasť a električky by tam mali využitie i dnes napriek zhodnej trase s linkou metra C.
Valec
L1:
vozidlo 30T, kapacita 240 os., interval 8 min, počet vozov 6, doba obratu 6 * 8 = 48 min.
dnešná hodinová kapacita je 60 min / 8 min * 240 os = 1800 os/h
vozidlo SOR NB18, kapacita 130 os.
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 1800 / 130 = 13,84 vozidiel, tzn. interval 4,33 min.
potrebný počet vozidiel na linku 48 / 4,33 = 11,08
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +5
L2:
vozidlo K2S, kapacita 160 os., interval 8 min, počet vozov 7, doba obratu 7 * 8 = 56 min.
dnešná hodinová kapacita 1200 os/h
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 9,23 voz., tzn. interval 6,5 min.
potrebný počet vozidiel na linku 8,61
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +2
L3:
vozidlo 30T, kapacita 240 os., interval 8 min, počet vozov 11, doba obratu 11 * 8 = 88 min.
dnešná hodinová kapacita 1800 os/h
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 13,84 voz., tzn. interval 6,5 min.
potrebný počet vozidiel na linku 20,3
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +9
L4:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +14
L5:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +14
L6:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +5
L7:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +2
L8:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +8
L9:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +11
Vozidlá som zaokrúhľoval na celé čísla matematicky. Pri linke 8 som počítal s kapacitou 2xT (tzn. 240 ľudí).
Pri náhrade električiek kĺbovými autobusmi by bolo potrebné zvýšiť počet vozidiel do výpravy o 70, tzn. počet vodičov by bol nutne vyšší o 140. Dosť rozdiel oproti počtu 35.