Reply on: munww #218658:
Aj ten návrat električiek naspäť na svoju radiálu má samozrejme nevýhody. V poslednej vete som sa nepresne vyjadril. Stojace električky na jednej radiále by tak neovplyvnili kapacitu na inej radiále. Výhodou pre ľudí by v takom systéme bolo, že by ľahko identifikovali električky motajúce sa kdekoľvek v centre, vidia číslo 3 a vedeli by, že nech smeruje kamkoľvek za chvíľu bude smerovať do Rače. Samozrejme viem, že väčšinou by to videli alebo mohli vidieť napísané vpredu.Podobný systém už vyše 20 rokov funguje napríklad v Melbourne, všetky vlaky smerujúce do centra sa v City zmenia na metro a pod zemou urobia akési kolečko (sú tam 4 koľaje, po 2 na dvoch úrovniach). Priebežne pokračujú naspäť na svoju radiálu. Na kolečku je 6 staníc....
Valec
uzlom Nám. SNP dnes prejde v špičke 90 spojov za hodinu, po novom by to bolo 157 (+74%), križovatkou by každých 23 sekúnd prechádzal autobus
(ideálne na centrum mesta)
uzlom Blumentál dnes prejde v špičke 75 električkových spojov za hodinu, po novom 120 (+60%), tzn. križovatkou s Vazovovou by prešiel bus každých 30 sekúnd (a to tam nemám linky 31, 39, 59 a 94)
po Obchodnej dnes prejde v špičke 60 električkových posjov za hodinu, po novom 102 (+69%), tzn. križovatkou na Kollárku, resp. na Hurbanovom by prešiel bus každých 35 sekúnd
(perfektná pešia zóna)