No, ja nevidim v tom problem, vsak ked to je uplne normalne, ze vodic vybehne a ide si daco kupit, ked ma cas. Pokial ma naskok, tak je to aspon efektivne vyuzitie cakania... A robia to skoro vsetci... Co sa tyka listkov, aj tak vacsina ide bez prestupu a vtedy to nerozhoduje.
Re #21611 J: No to sa tak zvykne, ze sa urcite akcie deju mimo beznych miest...
Re #21614 pista: Je lepsie tak veci nepisat, lebo si to tu citaju nejaki agenti asi najati DPB co potom zariadnuju strahavanie premii vodicom a mohli by to pochopit ako nejaky precin vodica.
Re #21617 ak0ze L0g!ka: No myslim, ze to je napisane priamo v nazve fora, ty logik, a ked tomu nerozumies tak ta to nema co zaujimat.
Re #21630 Peter
- s rozkuplovavanim elina sa nepocita, nakolko sa casom uz vobec nebudu na linkach pouzivat solo vozy.
- sedadla a podlaha su omnoho drahsie, a hlavne uprednostnuju sa digitalne tabule kvoli vodicom.
- 14Tr maju vsetky rovnaky rozsah BUSE, s tym, ze 6241 ma aj hlasic zastavok. Styri maju aj protismykovu podlahu (6261, 6270, 6241, 6268).. totiz DPB dosazduje vacsinou digitalne transparenty do vozov nie pri rekonstrukcii, ale len tak pocas mensich udrzieb.
- ja osobne si myslim, ze nizkopodlaznost vozidla zhorsuje pohyb starsich cestujucich, pretoze v klasickom voze pocas statiia vozidla babka nastupila po shodoch a sadla na sedadlo pocas rozbiehania a v nizkopodlaznych nastupuje bez schodov za statia a za jazdy sa stvera po schodoch na sedadlo.
Re #21632 J:
- Myslim, ze vlcakom by stacilo si povedat - viezol som sa v cistom, tichom a novom autobuse. To splnaju vsetky autobusy, KTORE NEPREVADZKUJE DPB, takze potom by DPB nepomohlo nic.
- preco vyhodit? Robia to takmer vsetci a bezne, aspon vyrovnaju naskok
- kde si nabral taku volovinu, ze fotobunka musi byt podla normy? Preco potom nase karosy B732 nemaju fotobunku?
- Ja mam pocit, ze pre vlcaka vyzera Solaris rovnako exkluzivne ako Citaro.
Re #21634 pista: Ano, konecne nova zastavka, na ktorej budu moct stavat dve vozdila za sebou s otvorenymi dverami. A paci sa mi, ze je blizsie ku krizovatke
Re #21638 COLOR: Mne sa zdaju BUSE transparenty 100x krajsie a citatelnejsie, ako tie shity co malo Citaro.
Re #21644 J: Heh, ved o 6:44 je ranna spicka (nie ze by som kritizoval vodica, len porovnavam keby to bolo v inom case)
Čo sa týka priestorov, nebudem už na túto tému diskutovať, keďže nepoznáme pozadie oranizácie stretnutia v Tr. Tepliciach. Nejaký dôvod tam však isto bude.
Čo sa týka Solarisu, isteže tu diskutujeme len o Urbinach, ale pod značkou Solaris sa dá predstaviť aj napr. trolejbusové Trollino alebo staršie typy autobusov. Čo sa týka Citara, vyrába Mercedes-Benz aj iný typ mestského autobusu?
Ked som si obzeral ten krasny novy povrch Mostovej ulice, tak som si vsimol, ze hned pri vjazde na nu z Vajanskeho nabr. je tento cementovy povrch nahradeny tmavosedou dlazbou? Neviete niekto, aky to ma vyznam?
To máš z ktorej ruky takéto informácie? Je to absolútny nezmysel. Fotobunka je doplnok, bez ktorej sú dvere aj naďalej plne funčné a manuálne ovládateľné. Žiadny výrobca by si nedovolil niečo také zákazníkovi vnucovať. Zvlášť nie taká renomovaná firma. Možno ešte tak Matičšinskyj mašinostrojiteľnyj zavod, ktorý možno dodnes tvrdí, že bez odporov ich metro nemôže fungovať .
Sarko: Tak keď si to prenajatie dovolilo prá študákov na beániu, tak by na to mesto Bratislava malo určite a PKO by im to dalo bez zisku. Proste dôvod toho, že išli do Tr. T. nebol v Prachoch. Bratislava musí šetriť, ale nie zas až tak ako napr. košice snútenou správou.
No jo, ale Solaris iný mestský bus ako Urbino nevyrába, ale O.K. budem to písať tak.
Čo sa ceny týka, všetko záleží o množstva. Je predsa jasné, že ak Bratislava zobere 100kusov tak sa hovorí o inej cene ako pri piatich kusoch. Zástupcovia Mercedesu hovorili o dlhých lakťoch pre Brtislavu. V Solarisáckom Urbíne majú veľkú konkurenciu a ich neživý len predaj vozu, ale aj ND, ktoré sú nie moc lacné. Preto sú ochotný ísť aj na minimum zisku.
m@rtin: No konečne to vyzerá nejak normálnejšie. Ten zadný tranparent je nalepený?
Radsej ten 12-metrovy stvordverovy SOR... Mozno SOR skonstruuje vlastny klbovy autobus, potom radsej ten. Ked uz ten sprosty patent dveri, tak aspon nieco ciastocne nizkopodlazne a za porovnatelnu cenu. Jedine co mi na SORoch vadi su tie dvere, inack nemam proti tym najnovsim ziadne namietky. Proti KAROSE ich je mnohem víc...
Vladimír: A ty nechápeš, že išlo o rokovania s dodávateľom MB Citaro, ktorý povedal, že jedine s fotobunkou. To nie je môj výmysel, ja ju nechcem, je zbytočná, úplne stačí solarisovský patent proti privretiu. Avšak keď boli rokovania, tak povedali: kabínu pre vodiča sa bude dať spraviť, ale fotobunka musí ostať.
Iste, a skús ešte zistiť, koľko také prenajatie stojí.
Čo sa týka toho pohľadu, stále hovoríš o subjektívnom pohľade. Prestav si náter Urbina á la Citaro a opačne, Citara napr. á la košické Urbino a začneš tvrdiť opak. Náter urobí veľa, ale podľa môjho názoru extrémy nie sú žiaduce. Avšak v prípade reprezentácie Citara sa to autorom náteru teda fakt podarilo.
K tým cenám, treba si zistiť presné informácie. Citaro je určite drahšie než Urbino.
A ešte jedna dôležitá poznámočka. Nesprávne porovnávaš Solaris s Citarom. Solaris je značka, Citaro typ. Keď už, tak Solaris vs. Mercedes-Benz, resp. Urbino vs. Citaro.
pista: No 06:25 sa to dá ešte tolerovať. Teraz však treba dúfať, že to nikto z DPB neuvidí. d3k0: filtruj
COLOR: Ide o to, či z vonku alebo z vnútra. z vonku je jednotkou Citaro avšak z vnútra, keď som si teraz pozrel fotky, tak ten zatracovaný Solarisovský futurizmus Citaro, ktoré bolo tu predbieha. Avšak keď ideš kupovať Citaro, tak prídeš do fabriky, tam ťa posadia do design studio kde ti spravia návrh náteru, reklamy, farebnosti interiéru, typu sedadiel, prídržných tyčí, poťahov, podlahy - všetko na PC.
Pista: nezverejnuj to pls. | J: ako si dosiel na to, ze Citaro budi lepsi dojem? Mne sa honosnejsi zdal Solaris. Az na tu vodicovu chladnicku a transparent
U elektricky toho moc nenasetris, lebo tu nemas vyrobcov typu SOR (teraz nic proti SOR-u). Ta skodovacka alebo inekonacka Astra ci Anitra je na velmi spekulativnej urovni, navyse mi potrebujeme kapacitnejsie vozy... A tu mas na vyber tak akurat ULF, Combino, Cityrunner a este par starsich typov od Duewagu...
No ak mal vodič náskok tak to beriem, ale išiel na čas či s meškaním tak áno. Stačí na dispečerovi aj s linkou, poradím, dátumom a časom. Ak si správne napísal, že to bola L31, tak na mlynoch je dosť bufetov kde si môže niečo kúpiť. By som rád vedel ako by sa dotyčnému vodičovi lúbilo, keby sa viezol v taxíku a taxikár si odbehol niečo kúpť avšak taxameter ostal zapnutý. Veď tam určite boli cestujúci s časovými lístkami.
Pista: Jo zrejme to bude nová zatávka a keďže to robia technické služby tak tam bude aj povrch cretteprint.
Peter:
Dosádzanie buse transparentov: myslím si, že by bolo vrcholne neekonomické dávať do prvého vozu zadný a do druhého predný transparent. Veď mimoriadky typu 7921+7922 sa stáva naozaj nie často a tú chvílu to vydrží s plastovou tabuľou.
Výzbroj, podlaha, sedadlá sa menia len ak ide vozidlo na modernizáciu do Parsu. Viď typ K2S. Jedna taká reko stojí 12mil. Avšak na budúci rok by sa toho malo zmodernizovať trochu viac.
Prečo je klíma na vozoch T6 3.série iba v prvej kabíne? No za tú dobu čo sú tu si nepamätám, že by boli rozpojené a tak vypavené. Bol by to drahý špás mať klímu a nevyužívať ju.
Plyňáky sú kapitola sama o sebe a celé si to vystihol, aj keď kĺbaky sú na tom lepšie.
14Tr - Niektoré boli na VP, niektorým boli iba dosadené transparenty pre lepšiu informovanosť cestujúcich.
Nákup nových autobusov sa uskutoční budúci rok.
Hlavnou podmienkou je nízkopodlažnosť vozidla (viď http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=1084727 ) a busy budú s najvväčšou pravdepodobnosťou s pohonom na CNG.
pista