Reply on: Mike #213359:
Rozumiem, ja som predsa nepovedal, že majú všetky nočné spoje jazdiť na nulu. Povedal som len, že riziko nepredvídateľného zdržania je ďaleko menšie ako v prípade denných liniek jazdiacich v dopravnej špičke. Z priestorového hľadiska existuje prakticky nekonečné množstvo rôznych miest, kde sa môže stať DN a ktoré rôzne ovplyvnia premávku a zdržania na jednotlivých komunikáciách. V špičke je doprava navyše taká hustá, že zdržanie liniek je ovplyvnené aj nepriamo (DN sa stane mimo trasy linky, no dopravné zápchy).Ak existuje problém, je potrebné ho riešiť. Tak ako Samo napísal. A ten chaos na hl. st. so 14 vozidlami je síce dobrý argument, ale aj ten by sa dal vyriešiť - napr. definovaním troch skupín odchodov liniek v 3 minútach a nie spôsobom všetko naraz a kto prv príde, ten prv berie.
Jediný objektívny faktor pri meškaní nočnej dopravy je faktor problémového cestujúceho pod vplyvom alkoholu alebo inej omamnej látky, ktorý, povedzme robí problémy.
Mike
Ale asi najväčší problém je výrazne odlišný dopyt v noci pred voľným dňom oproti noci pred pracovným dňom. Takže ak je chronometráž robená na noc pred pracovným dňom, tak v noci pred voľným dňom sú nezriedka na linkách meškania aj 5-8 min. a občas aj viac (lebo vozidlo zvyčajne zastavuje na úplne všetkých zastávkach po trase). Ak je robená chronometráž na noc pred voľným dňom, potom dochádza k situáciam ako v #213347, kedy by mal po správnosti vodič na každej zastávke na znamenie, kde ide už v + oproti cp zastaviť a "vyvetrať", čo sa ale v DPB deje veľmi zriedka a u stabilných nočákových druhokolonistov asi nikdy..