Reply on: Ike #213356:
Práve tá nočná doprava býva problém, lebo jednak kvôli tomu, čo píše david1, potom po druhé kvôli tomu, že vždy všetky vozy čakajú na poseldný čo príde (hoci by nemuseli vždy) a tak sa stáva, že sa celú noc už zo stanice odchádza 3,4,5.. min zmeškaný. Ale asi najväčší problém je výrazne odlišný dopyt v noci pred voľným dňom oproti noci pred pracovným dňom. Takže ak je chronometráž robená na noc pred pracovným dňom, tak v noci pred voľným dňom sú nezriedka na linkách meškania aj 5-8 min. a občas aj viac (lebo vozidlo zvyčajne zastavuje na úplne všetkých zastávkach po trase). Ak je robená chronometráž na noc pred voľným dňom, potom dochádza k situáciam ako v #213347, kedy by mal po správnosti vodič na každej zastávke na znamenie, kde ide už v + oproti cp zastaviť a "vyvetrať", čo sa ale v DPB deje veľmi zriedka a u stabilných nočákových druhokolonistov asi nikdy..
................
Žiadam aj iných šoférov z tohto fóra aby nejazdili v predstihu, je to veľmi závažný a častý problém. Sťažnosť som už zaslal.
Šofér, ktorý vykonával službu v noci z utorka 1.3.2016 na stredu 2.3.2016 na linke N61, vozidlo 1105. Zo zastávky Cintorínska v smere na Hlavnú stanicu má podľa cestovného poriadku odchod 1:21 no išiel o tri minúty skôr, preto som ho nestihol. Telefonicky som kontaktoval dispečing Dopravného podniku Bratislava, dispečer mi po pozretí údajov z dátovej karty potvrdil, že naozaj išiel v predstihu.
Mal som záujem prestúpiť na Hlavnej stanici na linku N21. Využil som teda spoj N72, ktorý meškal a šiel z tejto zastávky až po ňom, na Hodžovo námestie, odtiaľ som pokračoval pešo, no svoj spoj som samozrejme nestihol. Prišiel som teda na Hlavnú stanicu pešo približne v čase 1:35 a o situácií som informoval aj osobne dispečera prítomného v osobnom vozidle dispečingu. Ten mi oznámil, že daný šofér si práve čerpá pracovnú prestávku, tak som šiel za ním, slušne som ho oslovil a čakal aspoň ospravedlnenie. Ten už bol o svojom prešľape a mojej telefonickej sťažnosti informovaný, preto som sa dočkal len vulgárneho správania, zvýšeného hlasu a vyhrážok o fyzickom násilí. Toto správanie považujem za neprijateľné. Rád by som aby sa zopakovali psychotesty a krvné testy na návykové látky u tohto zamestnanca a jeho zvýšenú kontrolu, jednoznačne jeho správanie nebolo normálne a je nebezpečné, ak takýto človek vykonáva tak zodpovednú prácu ako šofér DPB. Aj takýto zamestnanci prispievajú k znižovaniu úrovne mestskej dopravy a k nepriamej podpore IAD. V horšom prípade môže napadnúť iného cestujúceho či spôsobiť dopravnú nehodu.
Tomu, že nejde len o to, že svojím nezodpovedným prístupom k práci výrazne skomplikoval moju cestu, ale o reálnu hrozbu, nahrávajú aj nasledujúce fakty. Spomínaný šofér, po skončení pracovnej prestávky išiel opäť vykonať kolo na linke N61 s vozidlom 1105, odchod 2:30. Znova nedodržoval cestovný poriadok a minimálne v smere na Hlavnú stanicu obslúžil v predstihu aspoň dve minúty zastávky:
Solivarská, reálne 3:10 (podľa CP má ísť 3:13),
Drieňová, reálne 3:12 (podľa CP má ísť 3:14),
Trhovisko, reálne 3:15 (podľa CP má ísť 3:17),
Dulovo námestie, reálne 3:16 (podľa CP má ísť 3:18) a ďalšie.
Za zmienku stojí fakt, že predmetná linka patrí svojím charakterom vďaka chronometráži k tým, ktoré často meškajú, čo mi v noci potvrdili aj dispečeri počas telefonického rozhovoru ako aj osobne na Hlavnej stanici. Za prešetrenie teda stojí aj spôsob jazdy a dodržovanie maximálnej povolenej rýchlosti týmto šoférom, keď sa mu aj na tejto linke darí premávať v tak výraznom predstihu.
Rád by som aj pochválil prácu a slušný, prozákaznícky prístup dispečerov, ktorý mali v tú noc službu na telefonickej linke ako aj na Hlavnej stanici.