Reply on: ntn_labs #201176:
Pozri, DPB má vo výročnej správe uvedené, že úhrada od mesta je 52,61 mil. € a tržby MHD 41,28 mil. €. Sú tam ešte aj iné výnosy, ale v porovnaní s týmito dvoma ide o "drobné". Tzn. že cena tvojho lístka pokrýva len 44% nákladov.A teraz otázka... ak by stála mesačná električenka 100+101 61,13 €, kúpil by si si ju?
A teraz konkrétne ku L630.
Obec Ch. Grob podľa zverejnených faktúr platí mesačne 996 €. Z tej istej výročnej správy DPB sa dozviem, že úhrada na 1 km je 1,186 €... to znamená, že obec si mesačne zaplatila za 840 km. Od konečnej vo Vajnoroch po Nám. J. Andriča je to podľa Google maps 7,1 km. Z toho mi vychádza, že obec si zaplatila za 118 spojov, tzn. dva spoje za deň do Bratislavy a dva späť.
Samozrejme, treba výpočet brať kus s rezervou, keďže z výročnej správy sú zrejmé priemerné čísla a náklad na 1 km jazdy električky bude možno aj raz tak vysoký ako 1 km jazdy malej SORky... Tak či tak, tie peniaze na súčasný rozsah nestačia.
S499.1023
2) Daň z nehnuteľnosti platia aj bez trvalého pobytu.
3) Je len a len problémom obce, akú výstavbu na svojom území dovolí a keď ju dovolí, tak má zaistiť aj adekvátnu infraštruktúru. Je jedno, či k výstavbe školy zaviaže developera alebo ju postaví sama. Je to v jej kompetencii.
V čom vidíš úlohu štátu a samosprávy, ak nie v budovaní škôl?
Ale ja vidím v tých tvojich príspevkoch tie boľševické stereotypy: novozbohatlík, prišelec, špinavé peniaze. Vy nám sem nelezte ale my budeme chodiť k vám maľovať po stenách. V skutočnosti tebou zmieta len čistá závisť a nenávisť.