Reply on: ntn_labs #201176:
Pozri, DPB má vo výročnej správe uvedené, že úhrada od mesta je 52,61 mil. € a tržby MHD 41,28 mil. €. Sú tam ešte aj iné výnosy, ale v porovnaní s týmito dvoma ide o "drobné". Tzn. že cena tvojho lístka pokrýva len 44% nákladov.A teraz otázka... ak by stála mesačná električenka 100+101 61,13 €, kúpil by si si ju?
A teraz konkrétne ku L630.
Obec Ch. Grob podľa zverejnených faktúr platí mesačne 996 €. Z tej istej výročnej správy DPB sa dozviem, že úhrada na 1 km je 1,186 €... to znamená, že obec si mesačne zaplatila za 840 km. Od konečnej vo Vajnoroch po Nám. J. Andriča je to podľa Google maps 7,1 km. Z toho mi vychádza, že obec si zaplatila za 118 spojov, tzn. dva spoje za deň do Bratislavy a dva späť.
Samozrejme, treba výpočet brať kus s rezervou, keďže z výročnej správy sú zrejmé priemerné čísla a náklad na 1 km jazdy električky bude možno aj raz tak vysoký ako 1 km jazdy malej SORky... Tak či tak, tie peniaze na súčasný rozsah nestačia.
ntn_labs
Sluzby maju ceny. Ked budu zadarmo niekde to bude vidno. Takze dochodci maju zadarmo, deti za polovicu, normalni za normalnu cenu.
Ani si myslim ze nikto nikde nehovori ze to ma byt stratove. Proste je tam border. Ja som sa vcera dozvedel ze PCLko plati len do Vajnor. Od vcera si cvikam. Raz som videl ako sa autobusar s niekym pohadal ale to sa hadali o tom ze dochodca ma zadarmo.
Byval som rok v Ivanke a ak by boli spoje do Ch. Grobu ako su do Ivanky vobec by mi to neprekazalo. Bus ide kazdu chvilu. No teraz to (aspon tak to mam odsledovane) vypada tak ze cez Ch. Grob chodi jedna linka. Neviem ci tam stoji a ani kde stoji.
A len tak na okraj sa mi zda divne ze busy chodia na vzdialenejsie miesta a nikomu to nevadi. Ale jedna linka ktora IMHO riesi nejakych (budme optimisti) 1000 aut navyse je problemom pretoze je zle nacena a/alebo ma nanic pravidla.