Uvedena vyska prirazky vyssej plati vo vlakoch kde nie je zavedeny samoobsluzny system, teda sa predpoklada ze prichyteny budes viac-menej pri kazdej jazde. Na tratiach so SVS je vyska pokuty 30 EUR.
Hej, máš pravdu, úniky tržieb musia byť obrovské. Ja tiež poznám jedného experta čo pravidelne cestoval z Bratislavy do Levíc a lístok si kupoval len po Galantu a v opačnom smere po Šurany. Nikdy ho nikto nechytil. Ono dalo by sa to riešiť jedine tak, že by sprievodcovia robili neočakávane kontroly, pri ktorých by skontrolovali cestovné doklady úplne všetkým. Zmysel by to malo hlavne pri diaľkových vlakoch. Ale to by sa zase X ľudí sťažovalo, že ich to otravuje, keby museli počas cesty niekoľkokrát ukázať sprievodcovi svoj cestovný doklad.
PetoMHD: Ja to pisem len preto, lebo poznam ludi ktori roky cestuju nocnym Zemplinom len s listkom Bratislava-Trnava a Zilina-Vrutky (zmena sprievodcu) a rozhodne ziadne problemy s nikym zatial nemali... Plus teda ta "pokuta" je skor na smiech. Uniky trzieb su na ZSSK a taktiez v MHD BA podla mna obrovske.... staci si pozriet aplikaciu na zdielanie praveho 24 hodinoveho SMS listka medzi Tribusakmi alebo prenosne atramentove tlaciarne urcene na "oznacenie" listka pri ohlaseni kontroly... ?
Ja osobne som ešte nepočul o tom, že by bola takáto pokuta niekedy niekomu aj reálne udelená. Tí čo cestujú úmyselne vo vlaku bez platného CL to väčšinou riešia v situácii, keď sa už sprievodcovi nemajú ako vyhnúť nahlásením cesty, za čo je nižšia prirážka vo výške 1.50 €. Ten kto chce cestovať načierno si spôsob vždy nájde.
DPB je na tom este OK ale napriklad "POKUTA" za jazdu bez CL vlakom zaplatena priamo vo vlaku po dlhych rokoch stupla na ZSSK zo 7.50 na 10 EUR... tomu sa hovori vystrazna hodnota pokuty ?
810zssk: dufam ze su to len kacice. Ale uvidime, DPB vie vzdy prekvapit. Napokon ako vieme pokuta ma byt 100-nasobok zakladneho cestovneho co je 70 EUR, navyse kedysi bol za zakladny povazovany hodinovy listok, co by bolo 90 EUR - optimalne dnesnej dobe a prijmom v BA.
Neviem aky mas zdroj tejto informacie ale je to vysokonepravdepodobne.
Sprievodca v kazdom vozidle MHD by sa urcite neoplatil, hoci urcite by malo dochadzat k castejsim kontrolam CL a hlavne trochu lepsie "rozhodit" revizorov, nie ze su useky kde je 10 kontrol denne a useky kde ani jedna za uhorsky rok.
Pokuty by prave mali fungovat opacne: prva v zivote 50, dalsia 100, tretia 200 atd. Plus nemalo by byt zopar revizorov ktorych stretnem raz do roka ale v kazdom vozidle sprievodca... Verte mi ze tu v BA by sa rozhodne rentoval...
Neviem co je na tom pravdy ale vraj DPB planuje akciu pre podporu cierneho cestovania a sice 20 eur za vyplatenie pokuty na mieste namiesto 40 zaplatenych do pat dni. No povedzte nie su platiaci cestujuci s PCL naozaj na smiech?
?
Veď DPB to robí už dávno, keď pravidelným cestujúcim umožňuje bezplatné cestovanie vzhľadom na malý počet revízorov a nízku výšku sankčnej úhrady. Dokonca som počul, že cieľovkou sú bezdomovci a ďalšie socky, ktoré sa môžu prepravovať celý rok bezplatne.
Predovsetkym byva bezne ze zvyhodnujes zakaznikov ktori tvoje sluzby vyuzivaju pravidelne a zaviazu sa k tomu (v tomto pripade kupou predplatneho listka na urcite obdobie). Tarifna politika ktoru predvadza DPB coraz viac PCL znevyhodnuje a v konecnom dosledku moze viest k presunu zakaznikov z viazanych (PCL) na neviazanych (JCL).
A potom aký význam má cenová politika vernostných zliav na udržanie verných zákazníkov? Všetky politiky by mali byť vo vyváženej rovine. Cenová politika ti odzrkadluje filozofiu podniku a manažmentu podniku...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Pajo