Ano Chlumeckeho, Borska, Jurigovo namestie (mozno), Vozovna Krasnany.
Dnes ma L5 Dubravku prejdenu s priemerkou 24,1km/hod. K novemu mostu to je 23,75km/hod. (hrubo ratane vzdialenost a cest cas v CP)
Prazske Acko ma priemerku 29,4 na svojej trase, samozrejme bez zapocitania cesty cestujuceho do/z pozdemia. Na namesti mieru na eskalatoroch stravi hore-dole tri minuty ak si dobre pamatam.
Skotucne teda treba rusit zastavky alebo poriesit zvodidla, neriadene prejazdy a riadene krizovatky, a dosiahnut rychlost metra tymito prostriedkami, pricom zachovame komfort blizkosti zastavok.
Takze v prvom rade, smiesni nie som a nehaj si tento styl na domov ked si tak zvyknuty sa rozpravat.
Mimourovnove riesenie alebo 100% preferencia OK.
Preriedenie zastavok, nie som si isty. Porovnanie s metrom neobstoji. teda pokial nechces popri elektricke s preriedenymi zastavkami tahat busy ako priblizovadla a mat v Dubravke tri zastavky elektricky aby si mal cca priblizne 900m useky medzi zastavkami.
resp ktoru konkretnu zastavku by si v Dubravke zrusil? Dnes su od seba najblizsie 300m a priemerne 400m. vzdialenost, ktoru zdravy clovek prejde za asi 5 minut. Za tolko prejde L5 Dubravku. (Krcace neratam, tam sa moc o ruseni zastavok vraviet neda) Cize kolko chces tym zrusenim usetrit? 20% prepravneho casu? cize minutu? Takze niekomu predlzime dochadzkovy cas o tri - styri minuty aby si jednu usetril? ?
Tak záleží od toho, o koľko bude dlhšia celková doba cesty. Možno tým turistikovaním na zastávku zabijem naviac 2 minúty ale rýchlejšou cestou ušetrím 3,5. Hlavne, aby sa tie zastávky nerušili len tak od stola (ako tu padal návrh na zrušenie Chlumeckého), ale aby rešpektovali zaužívané pešie trasy.
a kto tvrdi, ze to musi byt zelozebetonove monstrum ? je to vec zasadenia do prostredia, a to iste co si tu dal nas potom caka pri estakade artmedia, tam to ozaj hrozi, a ako spomenul tr3mp maximalne sa to bude vyuzivat na divoke parkovanie. nic ine ..
kym estakada nad bosakovu by nemala taky osud ako hlubocepy, kedze by to islo nad cestou cize by mala zhruba asi taky osud ako zaustenie noveho mostu nad nabrezim .. ale funkcnost by bola uplne niekde inde.
chudaci pouzivatelia metra, tiez musia ist dalej zastavke a teraz prestanu nim jazdit ? nebud smiesny, sam dobre vies, ze preriedenie zastaviek a mimourovnove riesenie by rapidne zrychlilo elektricku a potom by aj ludom doslo, ze radsej sa prejdem 2-3 minuty navyse, ale usetri mit o mozno aj pol hodiny oproti autu a to nehovoriac o strese.
cize tata estakada by mala len a len pozitivny vplyv na okolie, nehovoriac o tom, ze sa to dalo vyuzit aj na mimouorvnove prechadzanie chodcov a cyklistov ..
ako spomenul 810zzk, tiez by som bol proti len estakadovemu variantu, v ale o plne mimourovnovo rieseny kombinovany varianty, s polozapustenou trasou ci uz elektricky, alebo ciest, ale aby sa v ziadnom bode elektricka nekrizovala s IAD
No ano, ale to sme v dobach kedy sa mesta stavali pre ludi a vsetko muselo byt esteticke. V dobach takzvanych - La Belle Époque.
Dnes ide o naliatie co najvacsieho mnozstva betonu. lebo kubik betonu ma svoju presne stanovenu cenu s presne stanovenym ziskom. je jedno ako to bude vyzerat, len nech je to co najmohutnejsie.
Tak samozrejme, že estakády potrebujú údržbu. Smetisko a grafftti zrovna nepredstavujú estetické prostredie To si trúfam povedať, že na to nemáme mentalitu. Ale každopádne bude úspech ak nejaká estakáda bude. Inak v BA sú aj niektoré miesta celkom pekné pod estakádami, napr. pod Apollom je to celkom slušné. Ale možno by som priestor pod estakádou využil na poriadny cyklochodník.
neviem ci by to dopravu zrychlilo a ci linka iduca centrom by nebola od tunela na racianskom myte v rovnakom case ako ta po "obchvate"
No ale rozhdone by to pomohlo obsluhovat atraktivne uzemia v okoli dostojevskeho, karadzicovej. Sucasne aj buduce. Neviem si moc predstavit, co sa stane s dopravou po dostavani projektov penty a hb reavis group v danej lokalite. teda viem, ale pekna predstava to nie je.
Ja si vlastne momentalne neviem, ci tu niekto vobec cita prispevky ostatnych pozorne.
Opakujem, nemam nic proti estakadam! Ale musia byt esteticke. zatial som skutocne esteticku este nevidel. Spodok estakady by sa dal vyuzit na maly amfiteater, skate park,, detske ihrisko, lanove centrum, horolezecku stenu, male kaviarne a krcmy s vonkajsim sedenim, na prepojenie s existujucim parkom etc etc. alebo cokolvek co by si ludia navrhli.
V BA chýba "električkový obchvat". A pritom by stačilo trať potiahnúť cez Dostojevského cez Legionársku, križovať Vajnorskú radiálu, pokračovať cez ŽST Filiálka a napojiť sa na Račiansku radiálu + dať tam riedko zastávky Umožnilo by to vznik liniek, ktoré sa vyhýbajú centru. A vznikli by také dopravné uzly + možnosti ako trasovať linky mimo centra (aj prípade výluky)
Ja viem, že v BA estetika neznamená nič, ale myslím si, že keby to pekne zladili napr. s mostom Apollo, tak by to bolo pekné. V podstate ani novšie diaľničné estakády na D1 a R1 nie sú škaredé. A pritom stačí, keď sú bielej farby s farebným zábradlím.
ano z estakadou sa da vyhrat. ja to nepopieram. uz len keby sa z nich urobili vysute zahrady, napriklad. so sedenim. no problem je, ze na slovensku sa taketo nedeje. a tak som apriori proti.
Ved uz len keby sa dnesne estakady v petrzalke dali obrast brectanom ci pavinicom. bola by to pastav pre oci miesto nechutneho betonoveho monstra, pod ktorym stavaju slapky.
osobne si nemyslim, ze problem stania na zastave tak prilis brzdi elektricku.
Co je problem su krizovatky a nesmierne vlecuci sa prejadz centrom.
Ked idem rano pesi do prace a zo sturovej zbadam L9 pri divadle, tak ma predbieha pri dvoch levoch a niekedy az pri medickej.
K estakáde Artmedia, je otázka, aké bude reálne využitie priestoru pod ňou. V územnom pláne zóny je len jedna komunikácia, zvyšok bude parkovisko? Ak áno, tak to bude trochu drahé parkovanie. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
on-line