Reply on: jkt #184924:
Večná téma zapáchajúce individua v MHD. Áno, podľa prepravného poriadku môžu (majú? :-D) byť títo vylúčení z prepravy. A cestujúci ich isto nevylúčia (až na pár výnimiek), to by mal vodič. Ale stále sa bavíme o DPB, čiže: prístup vodičov je rôzny a potom, 2 príklady z praxe:1. vodič vyhodil zapáchajúceho bezdomovca z busu na žiadosť cestujúcich. Dodatočne došla sťažnosť od inej cestujúcej, že to je nehumánne, že on až tak nesmrdel, že sa to tých pár zastávok dalo vydržať, a že ako sa má ten chudák človek teraz dostať do svojho cieľa. Vedúci bol rozumný a tak vodičovi prémie nestrhol, ale keby tam bol na tom mieste nejaký blbec, tak tie prémie vodičovi strhne.
2. vodič vyhodil na žiadosť cestujúcich zapáchajúcich bezdomovcov z busu. Tí však neposlúchli ani opakovanú výzvu a ostali sedieť na miestach, a tak sa na zastávke čakalo na políciu a dispečing. Prešlo 7 min., cestujúci prestúpili do ďalšieho autobusu ktorý išiel na tej istej linke podľa CP a bezdomovci si naďalej pekne sedeli pohodlne v pôvodnom buse.. teraz už prázdnom. Po ďalších 5 min došiel dispečer a keď sa blížila polícia houmlesi vyskočili z busu a pobrali sa peši preč.
fanatikmhd
Jednodielné okná pokiaľ viem boli až po 14Tr05, následne boli dvojdielné, a potom opätovne jednodielne pri TrM okrem tých z BA, tu bola na 14tkach osadená opäť dvojdielna konštrukcia.
14Tr0 a moj text - prototypova seria je jedno a to iste, takze si napisal ze sa mylim a napisal opat to iste. 14Tr08 popravde skutocne neviem ci praskali, ale ziadne info o tom nemam, v tom sa hadat nebudem. Po dalsie, uvedom si, ze autobusy v nakupovane v poslednych rokoch uz musia splnat nejaky standard. Toto uz nie su 70.te roky, kedy su dodane nejake dielce, manici v dielni ich zoskladaju, skusia, mozno daco upravia a prevadzkuju. DPP musel vychytavat chyby? a ake?
Chces mi povedat, ze dneska si kludne kupis z dvoch aut auto, ktore budes musiet vystuzit, upravit a pod aby vobec mohlo jazdit? Ten voz nie je specialna zakazka (ako 14T pre Prahu, ci 21TrACi pre HK) ale seria v stovkach! tu sa chyby, zvlast po dlhorocnom skusani prototypov nemozu tolerovat!
Po dalsie, uvedomme si zase aj to, ze co ma DPP realne za vozy v prevadzke - Karosa B741 (941/961) - k neupravovanym naftovym karosam mam svoje vyhrady......, Irisbus CityBus 18M - Zabozrutov nemusim, mam skusenosti s ktorymkolvek ich vyrobkom, a az na urcite vlastnosti nasich Citelisovych konstrukcii je to lacny odpad. Takze ano, v porovnani s tym, Praha po vyradeni Ikarusov skutocne ostala s clankovymi autobusmi na houby, a tudiz SORky po razantnych upravach mozu z toho, co tam jazdi byt skutocne najlepsie (Mal skusenost s dvoma B741, a aj nase dielne by zaplakali... )
Kec ze DPP nezrusil kontrakt - v DPP mam viac kontaktov nez v DPB (5x rodinne z toho jeden kancelarska krysa, a nespocet kamaratskych), a praha po odbere prvych kusov zrusila kompletne celu opciu, ktora bola prenechana pre DPB, a poslednych, popravde z hlavy cislo neviem, proste par kusov NEBOLO odobratych. Doodoberali sa NB12 a tym to skoncilo. Kazdy z tych odpadov skoncil u nas.
MMCHDM, ak by skutocne SORky sli tak lahko spravit aby sa aspon podobali autobusu, preco to sakra uz nie je porobene? Vycet chyb je vacsi nez pocet nitov na dozivajucej 4945 pred vyradenim......A ze ich nebolo malo...