Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jkt #184924:
Večná téma zapáchajúce individua v MHD. Áno, podľa prepravného poriadku môžu (majú? :-D) byť títo vylúčení z prepravy. A cestujúci ich isto nevylúčia (až na pár výnimiek), to by mal vodič. Ale stále sa bavíme o DPB, čiže: prístup vodičov je rôzny a potom, 2 príklady z praxe:

1. vodič vyhodil zapáchajúceho bezdomovca z busu na žiadosť cestujúcich. Dodatočne došla sťažnosť od inej cestujúcej, že to je nehumánne, že on až tak nesmrdel, že sa to tých pár zastávok dalo vydržať, a že ako sa má ten chudák človek teraz dostať do svojho cieľa. Vedúci bol rozumný a tak vodičovi prémie nestrhol, ale keby tam bol na tom mieste nejaký blbec, tak tie prémie vodičovi strhne.
2. vodič vyhodil na žiadosť cestujúcich zapáchajúcich bezdomovcov z busu. Tí však neposlúchli ani opakovanú výzvu a ostali sedieť na miestach, a tak sa na zastávke čakalo na políciu a dispečing. Prešlo 7 min., cestujúci prestúpili do ďalšieho autobusu ktorý išiel na tej istej linke podľa CP a bezdomovci si naďalej pekne sedeli pohodlne v pôvodnom buse.. teraz už prázdnom. Po ďalších 5 min došiel dispečer a keď sa blížila polícia houmlesi vyskočili z busu a pobrali sa peši preč.
Ako je to s výhodenim bezdomovcov z autobusu? Dnes som šiel 61 smer Hlavná stanica a vodič na moju výzvu odmietol takého cestujúceho vyhodiť. Vraj mal z toho problémy. Tak som volal na dispečing a keď sa mu ozvali, vynadali mu... Že vraj ma zavolať na dispečing a oni pošlú políciu. Lenže na školení im vraj vraveli niečo úplne iné, že nevyhodiť nikoho a jednoducho zostať stáť. Že cestujúci ho vyhodia. Toto je úcta k platiacim cestujúcim?
Reply on: Ike #184922:
A v poobednej špičke zo Šancovej do Pražskej si už išiel? Tam by to nerobilo moc dobrotu..
Vstup do Pražskej je v poobednej špičke zaťažený približne 1/3 až 1/4 vozidlami zo Štefánikovej a 2/3 až 3/4 vozidlami zo Šancovej ?
Inak na margo BUS pruhu Štefánikova. Dnes som si to prešile ráno v špičke IGK a nevidím žiadny dôvod, prečo by sa nemohol prepojiť BUS pruh Pražská s BUS pruhom Štefánikova v smere na Patrónku.
Vodiči tento BUS pruh aj tak nevyužívajú (idú v ňom trolejbusy cez výhybky a pod) a keď tak, tak len niektorí, ktorí potom zmätkujú pred zastávkou Sokolská, keď tam stojí kĺb alebo viac vozidiel.

Prakticky by to nepomohlo veľa, ale aspoň by to bolo kontinuálne a vodiči IAD by nemenili jazdné pruhy.
Reply on: S499.1023 #184917:
Možno ani malej ?
Reply on: S499.1023 #184918:
Prešovská nie ? ?
Reply on: fanatikmhd #184915:
Vieš kde je Plovdiv? A vieš, odkiaľ tá ich 14Tr0 bola?
Reply on: fanatikmhd #184909:
Prečo si tedy vo svojom odbornom posudku vozidiel 14Tr písal, že píšeš z pohľadu vodiča z Trnávky? Podľa mojho osobného názoru nie si ani vodičom veľkej motorky, pretože na to nemáš vek.
Reply on: OBUS #184911:
Optimista, jazdi to 2 a chvilkami mam pocit ze na najblizsiu zastavku sa v jednom kuse nedostaneme......
Reply on: OBUS #184914:
Wow, popravde nevedel, ale mohlo to ja byt. Spevneny/dobre osetreny poctivy ocelovy ram versus tie dnesne zliatiny aby to dobre vyzeralo kym tomu neprejde zaruka......Ale viem ze sa nase vozy spevnovali urcite, avsak, 14Tr0 nasa a 14Tr0 inde nie je to iste. Kedze vozy boli upravovane pre podmienky SSSR (CSSR mala ako prva) tak je mozne ze ich prototypova seria sa mohla lisit. To iste bolo aj u elektriciek KT8. Praha testovala dva prototypy, ktore sa radiklane lisi od seriovych, nasledne bola prva, predsunuta seria ktora bola KE, Pha, Brno, Ova a uzivila sa, a bola uz bez problemov prototypov, avsak jej posledne chyby boli uz pri dodavani serii odstranene a jazdia dodnes bez problemov ako spolahlive a nenahraditelne vozy v premavke. 14Tr/15Tr to iste. Sor vsak sice dodaval serie rovnako, avsak zabudol odstranovat nedostatky. Napriklad je fascinujuce, ze druhy prototyp tu skusany bol na tom o poznanie lepsie nez seria k nam dodana (najma prva seria)
Reply on: fanatikmhd #184909:
14 Tr 0 museli velmi dobre spevniť rám ked v Plovdive dojazdila teraz v lete. Dožila sa 30 rokov, overovacia seria!
Reply on: PVo #184910:
v KE to po case oficialne zrusili... ale ako v SR v niektorych verziach CP to je inde nie.. a najlepsie na zastavkach niekde je tab. na znamenie odstranena, niekde len v jednom smere alebo vobec,problem sa tu uz popisoval.... kvoli ludom co sa zdohadaju par metrov pred zastavkou...a myslia si, ze elina vie zabrzdit tak rychlo ako osobne auto
Reply on: S499.1023 #184908:
Henten keď bude vodič tak amen tma...
Reply on: S499.1023 #184908:
Je normalne?- ked sa pozrieš na 4 a 5 dvere, tak skoro na každej NB 18tke vidieť ako rám upadol- dvere v strede nelicuju- vždy su jedny vyššie a druhé nižšie. Keby to laserovo premerali, tak by zistili, že oproti novemu vozu to asi nie je rovnake. Skutočne neverim, že tým vozidlam vydrží rám v Bratislave aspom 6 rokov.
Reply on: 810zssk #184894:
Tiež sa mi to nezdá. Lebo nielen vlaky, ale aj niektoré električkové zastávky v KE sú na znamenie.
Reply on: S499.1023 #184908:
Nie, nie som z Trnávky. Druhá strana Dunaja 😉

Jednodielné okná pokiaľ viem boli až po 14Tr05, následne boli dvojdielné, a potom opätovne jednodielne pri TrM okrem tých z BA, tu bola na 14tkach osadená opäť dvojdielna konštrukcia.
14Tr0 a moj text - prototypova seria je jedno a to iste, takze si napisal ze sa mylim a napisal opat to iste. 14Tr08 popravde skutocne neviem ci praskali, ale ziadne info o tom nemam, v tom sa hadat nebudem. Po dalsie, uvedom si, ze autobusy v nakupovane v poslednych rokoch uz musia splnat nejaky standard. Toto uz nie su 70.te roky, kedy su dodane nejake dielce, manici v dielni ich zoskladaju, skusia, mozno daco upravia a prevadzkuju. DPP musel vychytavat chyby? a ake?
Chces mi povedat, ze dneska si kludne kupis z dvoch aut auto, ktore budes musiet vystuzit, upravit a pod aby vobec mohlo jazdit? Ten voz nie je specialna zakazka (ako 14T pre Prahu, ci 21TrACi pre HK) ale seria v stovkach! tu sa chyby, zvlast po dlhorocnom skusani prototypov nemozu tolerovat!
Po dalsie, uvedomme si zase aj to, ze co ma DPP realne za vozy v prevadzke - Karosa B741 (941/961) - k neupravovanym naftovym karosam mam svoje vyhrady......, Irisbus CityBus 18M - Zabozrutov nemusim, mam skusenosti s ktorymkolvek ich vyrobkom, a az na urcite vlastnosti nasich Citelisovych konstrukcii je to lacny odpad. Takze ano, v porovnani s tym, Praha po vyradeni Ikarusov skutocne ostala s clankovymi autobusmi na houby, a tudiz SORky po razantnych upravach mozu z toho, co tam jazdi byt skutocne najlepsie (Mal skusenost s dvoma B741, a aj nase dielne by zaplakali... )
Kec ze DPP nezrusil kontrakt - v DPP mam viac kontaktov nez v DPB (5x rodinne z toho jeden kancelarska krysa, a nespocet kamaratskych), a praha po odbere prvych kusov zrusila kompletne celu opciu, ktora bola prenechana pre DPB, a poslednych, popravde z hlavy cislo neviem, proste par kusov NEBOLO odobratych. Doodoberali sa NB12 a tym to skoncilo. Kazdy z tych odpadov skoncil u nas.
MMCHDM, ak by skutocne SORky sli tak lahko spravit aby sa aspon podobali autobusu, preco to sakra uz nie je porobene? Vycet chyb je vacsi nez pocet nitov na dozivajucej 4945 pred vyradenim......A ze ich nebolo malo...
Reply on: fanatikmhd #184890:
Tvoje informácie nie sú správne.
Problémy s pevnosťou skrine mala celá séria 14Tr0 a riešili sa postupne. Ešte aj u 14Tr08 praskali aj dvojdielne okná v súvislosti s mizernou torznou pevnosťou skrine. Jednodielne okná sa objavili až u TrM v súvislosti s celkovou zmenou konštrukcie čela.
Autobusy SOR NB18 už dnes problémy nemajú. Mechanici DP Praha ich dnes považujú za najvychytanejšie vozy z hľadiska údržby zo všetkých vozidiel CZ povodu a udivuje ich nadávanie na SOR-ky, ktorým DPP vychytal všetky muchy.
Najdoležitejší z tvojich KECOV je ten, že DPP zrušil nejakú zákazku na autobusy SOR.
Neuviedol si odpoveď na otázku, či si vodič DPT Trnávka, keďže tak vystupuješ.

To je asi tak všetko, nemám čas ti vyvracať nezmysly jeden po druhom.
Mam taky dotaz ? Nakolko cesta medzi kruhacom v Zahorskej a zastavkou Krce je toho casu tak trochu tankodrom, predpokladam ze po dokonceni kruhaca pride na raz jej rekonstrukcia. Tusi niekto ako budu pocas nej premavat MHD a SL? Lebo zuzenie cesty do jedneho pruhu mi v danom useku pride ako VELMI odvazne riesenie, ale zas presmerovanie vsetkej dopravy cez Donsku mi pride ako este problematickejsie, v pripade MHD priam nerealizovatelne riesenie.

Inak podla bratislava.sk by toho casu mala byt nejaka uzavierka na Tatranskej, ale za tych asi 8 raz co som tade za posledne dva tyzdne isiel som si ju nevsimol ani raz, co je divne, lebo ma ist o obojsmernu uzavierku a ja som tu ulicu viac krat presiel celu ?
Reply on: 810zssk #184894:
A príslušná vyhláška (nie zákon) obsahuje návesť zastav pre nástup na zastávku na znamenie. Alebo v DPB je D1 pre električky zákonom? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.