Andy> no nurmius je moj velmi dobry kamos. A chodi do 1.A to mas recht. A ked si pozries moj mail tak ti je jasne co s tou strankou mam spolocne. Btw som tam admin. 1 z 2. Druhy je nurmius.
Turbo: Je škoda, že nechceš robiť pre DPB myslím si, že by si pomohol. A na také, či máš školu alebo nie, to nehrá rolu.
si, vladimír, tr3mp: Ja nie som proti prepojení radiál, ja som proti systému, že linky chodia odvšadial všade, ale rýchlodrážne elinu podobnú tkonštrukciou trás metru. Podľa mňa by do Karlovky a Dúbravky už teraz mala chodiť len jedna linka. Napríklad súčasná L5. Bola by 5A Pri kríži - Komisárky a 5B KV - ŽST Vinohrady. Mala by svoj patričný interval. Teraz ľudia čakajú na to svoje a čakajú dlho.
Takže prepojenia používať, len pri výlukách či nepredvídaných situáciách. A pochybujem, že mesto dá 2mld, na vybudovanie prepojení, ktoré sa budú využívať raz ročne. To je priveľký luxus.
nováčik: nevyjadril si sa k fréze, prečo sa neporobilo toho viac?
Spôsob ochrany upevnenia koľajníc? Tak sorry ale aby som niečo také vymyslel, mi stačí pár minút. Ak by to malo byť len posraté U-čko s plechu. Ak si dobre predstavujem čo pod tým pojmom myslíš.
A vôbec budme radi, že dotácie budú a mesto môže začať plniť ten sľub občanom bratislavy o obnove vozového parku. Som zvedavý čo kúpia. Dúfam, že to nebude ďalších 24 SORov
toto sa netyka mhd..
frenky: Zas som objavil nejaku triednu stranku z GJH gjh.nurminet.com :):) Kto je ten nurmius? Co s nim mas spolocne? Lebo par ludi z ex. 1.A poznam
máš pravdu, videl som tú štúdiu, ale asi to tak berú že 2-3 km od hranice po križovatku to ako keby nebolo nič, to sa berie vlastne ako napojenie dialničného hraničného prechodu na dialničný systém SR.
Som len zvedavý ako utlmia hluk z tej estakády, ktorá bude pretínať "Jarovecké rameno" kedže má ísť o zonu kludu a oddychu v prírode, možno urobia niečo na spôsob Mierová Senecká - plexisklo
Ale nech len pekne konečne niečo robia
Áno, ale v článku sa písalo niečo v tom zmysle, že nultý okruh ešte nestojí.
Ešte raz dopĺňam link na štúdiu Jarovecké rameno - má priamu súvislosť, je tam tiež nultý okruh.
Takže niekoľko bodov:
1) Spôsob ochrany upevňovadiel je dávno vyriešený, netreba znova vymýšľať už vymyslené.
2) Keď je zvršok zaasfaltovaný, tak je to jednoduchšie? Keby ste na takých úsekoch ako je Vajnorská použili monolitickú betónovú dosku, môžete to zaasfaltovať a na najbližšiu údržbu pomyslieť o desať rokov.
3) Prešo mesto tlačí DPB aby sa nepoužíval otvorený zvršok? Odpoveď má dve časti:
a) Pretože mu nikto z DPB, strediska s. ing. Trabantíka nedokázal vysvetliť výhody otvoreného zvrsku - tichosť, kratšie výluky, dlhšia trvanlivosť S49 atď.
b) Pretože existujúce úseky s otvoreným zvrškom vyzerajú odporne. Ono treba opbčas aj vyčistiť z koľajiska bordel, vytrhať burinu atď.
4) S Vajnorskou si trocha mimo. Triangel pred vozovňou bol hotový dávno a ďalej sú použité BKV panely, ktoré boli vtedy pokladané za najpokrokovejšiu koncepciu v stavbe tratí. A tie neodkryješ ani keby si ako chcel.
I.
Čo vravíte, Kefalín? Transverzála? A čo si predstavujete pod takým slovkom? Veľa dobre vravíte, Kefalín. Ale v Bratislaue sa to tak nedá, lebo sa to tak nikdy nerobilo.
I.
K tomu zváraniu termitom: Áno, PVVV, BEÚS, DOZÁB boli pokrokové firmy, stavali si vozu v ÚD, zvárali termitom... Dnes máme nové ÚD a vozy rekonštruujeme v Šumperku, v Krnove, vo Zvolene, proste v akejkoľvek riti leny aby sa to nerobilo v Bratislave, ÚD nie sú schopné bez závad urobiŤ ani SP, nie to ešte 7783/84 či slávnu 7085. Vieš si predstaviť ako by vyrábali nový voz? A vieš si predstaviť Agregátika ako zvára termitom? Však to sa nedá, to nejde, nikdy sa to tak nerobilo, nosný systém to vyrieši... Vraj nie sú prachy na pružné upevnenie. By ma ku..a zaujímalo, koľko stojí jedno pevné upevňovadlo a koľko stojí jeden Vossloh Skl 14, ktorým môžu tie pevné upevňovadlá na celej Račianskej, Karloveskej a vôbec všade, kde sú rebrové podkladnice, bez akéhokoľvek ďalšieho zásahu nahradiť.
A čo to povedala súdružka Langmaierová? Metroprojekt Praha? To je materská spoločnosť Metro a.s., či kde také hovädá berú? To ich klonujú?
I.
Lebo mu istý Trabantík nakukal, že zadláždený zvršok na VÚIS paneloch s pružným upevnením a tlmiacimi bokovnicami bude najtichší na svete. Pritom zatrávnený by mal ešte o kus tichší. Okrem toho pre..banie kopy peňazí na zadláždenie tramwayovej trate pri Poluse a pritom ponechanie zastávok POLUS a Zátišie v pôvodnej polohe a podobe mi mimoriadne pije krv.
I.
ad Zatravneny zvrsok : Nie je to az take jednoduche. Treba vyriesit sposob ochrany upevnenia kolajnic. Mam na mysli zvierky a vrtule. Suvisi s tym zvysena pracnost pri udrzbe a opravach. Mozes namietat, ze zamkova dlazba, alebo panely je obdobny pripad. Suhlasim, ale DP je magistratom tlaceny do toho, aby sa otvoreny zvrsok pouzival iba v najnevyhnutnejsich pripadoch. Zober si napriklad taku Vajnorsku od Jurajovho Dvora smerom na Zlate piesky. Naco je tam zakryty zvrsok? A takychto pripadov je viac.... DP, resp. "trabustom" (ako sme tu nazvani), je ovela lepsie, ak sa robi udrzba, ci oprava na otvorenom zvrsku, ako na zakrytom.
Ak mas zaujem, tak dnes v noci sa este podbija usek od Palmy ku Gastanovemu hajiku.
ad Termitove zvaranie: Potrebovalo by sa vela foriem z dovodu mnozstva pouzivanych kolajnic. Na zelezniciach sa pouziva aj elektrokontaktne zvaranie (zname PRSM1, ci PRSM3), zaverne zvary dlhych kolajnicovych pasov sa robia termitom - to je moj znamy stav z cias, ked som pracoval u zeleznic. Mozno je to v sucasnosti inak.
"Čím viac prepojení radiál, tým menšie riziko, tým menšie náklady, lepšia operatívnosť, vyšší štandard služieb." Presne tak. Podobne by sa zišlo prepojenie Račianska (od Mladej Gardy) - Vajnorská - ŽST Nové Mesto - Tomášikova - Ružinovská. Toto prepojenie by bolo využiteľné aj pre riadne linky (náhrada 50ky), nielen pre výluky.
Mimochodom, tuším v Bratislavských novinách som čítal, že sa plánuje rozšíriť Tomášikova na štvorprúdovú (zrejme v úseku Gagarinova - Ružinovská).
Nesúhlasím. V prípade, že máš medzi radiálami spojku, tak môžeš časť vlakov presmerovať a náhradná autobusová doprava je hneď pre DPB jednoduchšia. Vráťme sa k myšlienka vykoľajenia súpravy v Karlovej Vsi. Ak prepojenie Dúbravky s Patrónkou nemáš, musíš nájsť v momente autobusy pre úsek Dúbravka - Karlova Ves - nábrežie - min. po tunel. Ak toto spojenie máš, môžeš poslať vlaky z Dúbravky do centra cez Patrónku a Hlavnú stanicu a autobusmi už nahradzuješ iba úsek Damborského - Karlova Ves - nábrežie - min. po tunel. Ak však postavíš ešte druhé prepojenie radiál, napr. cez Mlynskú dolinu, tak električky z Dúbravky môžeš poslať odklonom cez Patrónku a Mlynskou dolinou od Lafranconi po vlastnej trase. Autobusy Ti v tomto prípade stačia len na úsek Damborského - Karlova Ves - Lafranconi.
A čím je kratšia vylúčená trasa, tým je menší počet potrebných autobusov. A čím je menší počet potrebných autobusov, tým je ľahšie i zohnať. A čím je ľahšie ich zohnať, tým rýchlejšie a operatívnejšie DP zabezpečí náhradnú dopravu. A čím rýchlejšie a operatívnejšie DP zabezpečí náhradnú dopravu, tým je väčšia spokojnosť cestujúcich. A o tú nám ide, no nie?
Záver: Čím viac prepojení radiál, tým menšie riziko, tým menšie náklady, lepšia operatívnosť, vyšší štandard služieb.
novacik
ad Termitove zvaranie: Potrebovalo by sa vela foriem z dovodu mnozstva pouzivanych kolajnic. Na zelezniciach sa pouziva aj elektrokontaktne zvaranie (zname PRSM1, ci PRSM3), zaverne zvary dlhych kolajnicovych pasov sa robia termitom - to je moj znamy stav z cias, ked som pracoval u zeleznic. Mozno je to v sucasnosti inak.