si: No áno, ale ja si ten náš systém predstavujem ako úplne segregovaný systém, do ktorého trasy sa gumokol proste nedostane. Mimoúrovňové križovanie a kde bude na úrovni terénu so zvodidlami, či betónovými zábranami. A také veci ako vykolaj v KV, proste musí byť trať v 100% poriadku. Vždy sa stane vykolaj, avšak ľudia pochopia, ak sa im objavý na staniciach na elektronických tabulaich: "pre mimoriadnu situáciu premávka zastavená, náhradnú dopravu zabezpečujú autobusy s označením X", ktoré prídu maxi do 20min. z vozovne. Ľudia nie sú úplne nechápavý, naserú sa, len keď nevedia prečo to nejde.
d3k0: ja som počul, že magistrát bol proti, teda 4. sekcia, že to je mestský okruh či čo, že tam neôže byť tráva. Ono vôbec nemá do toho čo Frimel kecať. NM sa môže rozhodnúť, že niečo bude financovať, ale dávať ultimáta. Ale v našom meste je všetko možné
Pan Frimmel je tak nakloneny zeleni, ze trval na zadlazdeni elektrickovej trate pred jeho uradovnou (pri Poluse). Pritom aj tam mohla byt aspon z casti trava...
ale nejedna sa o tyzdnovu planovanu vyluku ale o to, ze ked sa nieco stane, tak aby bolo mozne operativne odklonit dopravu a hradit len postihnutu cast trasy - priklad: vykolaj na obratisku v KV - bolo to podvecer, trat do dubravky je prejazdna (dominantny smer dopravy), elektricky vozia ludi... opacny smer - trat je neprejazdna, dispecer operativne po nahlaseni presmeruvava dopravu na spojku pred krcacami na druhu zapadnu radialu a odtial cez mlynsku dolinu nazad. Zdrzanie v smere do mesta 4 minuty, potrebujem jednosmerne nahradit dopravu medzi krcacami a lafranconi (pripadne moze iba dispecer dat letaky ze treba sa zviest do dupravky a odtial nazad...)
Tych nepredvidanych udalosti co sa mozu na trati stat je vela a mnoho z nich nie je ako ovplyvnit a v pripade podzemnej dopravy (metro) sa s nimi ani nemozes stretnut... (gumokol v kolajisku a pod)
Ak sú niektoré spoje L96 vyťažené viac ako je priemer, je tu stále možnosť vykonať ich kapacitnejším vozidlom ako je 15m, napríklad prejazdom z inej linky.
Bol som na stránke viedenského dopravného podniku www.vor.at a je tam galéria s veľmi peknými fotkami. Medzi inými aj napríklad tá ich stará elina, tuším Düwag, na U6. Alej aj nádherné ULF Avšak čo ma zarazilo je, že tam majú na autobusových linkách rôznych dopravcov. Ako julkin bus (L341 alebo 241 nie je dobre vidieť), jr richard (L228), post bus(L149), Kolda (L439), Blaguss (L80A, L37A, 147). Neviete niekto ako im to tam funguje?
Mali aj MB Citaro O530
Re #17824 novačík: Ešte niečo. Zatrávnený zvršok: Aj sa DPB pokúsil rokovať s mestkou časťou Rača, či Novým Mestom o financovaní zatrávnenia Račianskej radiály. Možno aj cez projekt zelené mesto? Pochybujem. A to pritom pán Frimel, je veľmi naklonený k zeleni v meste, takže som si istý, že by sa našla spoločná reč a hlavne aj riešenie. Nemusí sa tam položiť koberec, stačí zem a tráva vyrastie aj sama. Dôležité je potom jej kosenie a aj to by NM určite zafinancovalo. Zeme sa pri súčasnom stavebnom ruchu v meste nájde habadej.
Vlastimil: m@rtin je na ceste po časti strednej európy a vráti sa do Prahy, čiže aj na net 19. júla (července)
Re #17829 Igorko: tí zbožňovači všetkého starého a zástanci zakonzervovania starých vozov sú aj tu na tejto diskusii a prejavilo sa to hlavne, keď sa hovorilo, že 7053 pôjde do Parsu na K2S. Keďže je to posledná K2 s koženkou okolo okien rozhorčovali sa, ako je to možné. Ja som bol za, lebo 7053 som sa viezol len raz a už nikdy viac (dúfam) a nie pre jej technický stav, ale tá koženka vomne evokovala bordel a cigánsku osadu. DPB si musí vytvoriť imidž, ktorý nemá. A to od tých najzákladnejších potrieb až po úplne blbosti ako farebné CP. V podstate by DPB ani nemalo mať služobné autá na prevoz vedenia. Ak by išlo na služobku, tak by požičali od mesta.
Re #17824 nováčik: môžem sa spýtať? Keď tú bola fréza z Rakúska, koľko km trate sa sfrézovalo. Bola vonku každý deň, či vlastne noc. Bola nejaká týždenná výluka, aby sa robilo bez prestávky napr. na Karlovke a Dúbravke? Ako to, že sa nepravila trať v samom centre na Vajanského nábreží.
Andy: To je fakt. No uvidíme ako to dopadne s tými 22Tr. Rdšej by som však bral 18m Trollino.
Riko #17843 : možno by to bolo na niečo dobré. Lepšia kontrola toho, čo vodiči robia.
si #17835 : Ja si nemyslím, že je vhodné vyhodiť milióny kvôli tomu aby sa raz za 3 roky na týždeň spravila nejaká výluka. Metro je nejako pospájané? Nie a mi chceme nosný systém podobný metru avšak na báze eliny.
Dobrý den, mám na M@rtina nebo někoho jiného dva dotazy kolik a e.č. rekonstruovaných souprav Metra je v Praze? Kolik T3P je
v Praze? Neznáte někdo technické parametry busu MERCEDES Conecto, co jezdí v Praze u firmy HOTLINER?
Dík
hehehe to by vyzeralo, keby sa s meškaním dorútil na nejaké rokovanie s ospravedlnením že mu 3 min pred plánovaným odchodom ušiel autobus, nasledujúci nešiel a tretí meškal 10 minút oproti grafikonu
Veď oni ju majú radi - lenže takým "iným" spôsobom - ako hračku. Absolútne sa nedokážu vžiť do potrieb cestujúceho. Nakoniec o mnohom svedčí to, že väčšina z nich sa v osobnom živote premiestňuje takmer výhradne IGK. Malo by byť vecou cti manager pracujúceho v DPB používať v max. možnej miere MHD.
I.
Pocital som frekvenciu spojov na Trnavskom a Racianskom myte pred prazdninami a Racianske vyhralo o tri spoje za hodinu TM - 189x, RM - 192x, co znamena, ze kazdych 18-19 sekund nieco ide.
Preto nedaju 8 minut, lebo nemaju tych vozov zas az tak vela. Vzdy je ich zopar odstavenych. Vezmi si, ze za prevadzky sa ich za den zopar pokazi, niektore su odstavene kvoli vaznejsim porucham, niektore su na roznych prehliadkach na Trnavke. A ta rezerva 8 vozov sa rychlo minie. Keby mali viac vozov, tak by hned bol interval 8 minut. Aspon to tak tvrdia ludia v DPB. Takze si budeme musiet pockat aspon do buduceho roka na tie 3 22Tr-ky Ak vobec budu a nie je to nejaky vyplod fatazie...
okolo vozovne mas zas Horsky park (intrak) a ludi zo zapadnej strany hradneho kopca moze tiez zaujimat zviest sa par zastavok trolikom dolu a sup ho na rychloelektricku - lepsie ako sa drbkat cez celu Hrobonovu.
ako vravim, keby to nebolo znacne navysenie ceny, tak som aj za tvoju alternativu. Navyse, pomerne hlboko umiestnena stanica predlzuje dobu cestovania a takisto nie je mozne, aby chodila doprava zo vsadial vsade. Urcite bude cestujuci radsej, ked mu bude chodit po radiale elina na 1-2 linkach kazdu chvilu a po prestupe na doplnkovu dopravu bude vediet, ze mu (najneskor) do par minut dojde spoj (pricom sa daju zladit prestupy).
trolejbusy tam v kazdom pripade ostat musia ako doplnkova doprava, ale nemuselo by tadial chodit tak vela liniek a tak dlhych prestup je (aspon pri dnesnej situacii) pre cestujuceho neatraktivny...
jasne, tunel popod kramare by bol pekny, ale proti su najma:
- cena
- nie som si isty, ci by nebola potrebna aj podzemna razena stanica Kramare a eskalatory do nej (je to pomerne hlboko), dalsia cena navrch
- konkurencia trolejbusom. tie musia tak ci tak zachadzat az hore k SUSCH a obsluhovat aj dalsie zastavky na Kramaroch (ale nebyt toho dlheho tunela, tak som za)
Skor by bol vhodny prestup pri ceste z mesta na zastavke Hlavna stanica / Sokolska (prestupny uzol), pri ceste z DNV, Lamaca, Dubravky na Patronke.
ale ja nevravim aby ta trat nesla do lamaca a devinskej (inac treba potom prepajat paralelne radialy spolu kvoli pripadnym vylukam), iba vravim ze trasa cez kramare je z hladiska poctu ludi zaujimavejsia ako trasa okolo vozovne...
Bolo by to fajn, ale myslim ze Kramare vpohode obsluzis aj klbatymi trolejbusmi... - a navyse je tam relativne rovnomerne rozdelenie ludi pocas celeho dna a do centra je to par minut.
Devinska a Lamac maju aj viac ludi aj su od centra dalej.
ja osobne by som tahal elektricku zo stanice tunelom popod kramare (kde by bola podzemna zastavka) a vyliezol az kus pred patronkou, prekrizoval cestu z kramarov (mimourovnovo, ponad)...
je to vsak iba neaky moj napad, ktory ma vela pre a proti... Ako hlavne pozitivum by som povazoval obsluzenie nemocnic na kramaroch, ako negativum cenu - dlzka razeneho tunela by bola takmer 2 km !!!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
je to vsak iba neaky moj napad, ktory ma vela pre a proti... Ako hlavne pozitivum by som povazoval obsluzenie nemocnic na kramaroch, ako negativum cenu - dlzka razeneho tunela by bola takmer 2 km !!!