Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vlastimil: m@rtin je na ceste po časti strednej európy a vráti sa do Prahy, čiže aj na net 19. júla (července)

Re #17829 Igorko: tí zbožňovači všetkého starého a zástanci zakonzervovania starých vozov sú aj tu na tejto diskusii a prejavilo sa to hlavne, keď sa hovorilo, že 7053 pôjde do Parsu na K2S. Keďže je to posledná K2 s koženkou okolo okien rozhorčovali sa, ako je to možné. Ja som bol za, lebo 7053 som sa viezol len raz a už nikdy viac (dúfam) a nie pre jej technický stav, ale tá koženka vomne evokovala bordel a cigánsku osadu. DPB si musí vytvoriť imidž, ktorý nemá. A to od tých najzákladnejších potrieb až po úplne blbosti ako farebné CP. V podstate by DPB ani nemalo mať služobné autá na prevoz vedenia. Ak by išlo na služobku, tak by požičali od mesta.

Re #17824 nováčik: môžem sa spýtať? Keď tú bola fréza z Rakúska, koľko km trate sa sfrézovalo. Bola vonku každý deň, či vlastne noc. Bola nejaká týždenná výluka, aby sa robilo bez prestávky napr. na Karlovke a Dúbravke? Ako to, že sa nepravila trať v samom centre na Vajanského nábreží.

Andy: To je fakt. No uvidíme ako to dopadne s tými 22Tr. Rdšej by som však bral 18m Trollino.

Riko #17843 : možno by to bolo na niečo dobré. Lepšia kontrola toho, čo vodiči robia.

si #17835 : Ja si nemyslím, že je vhodné vyhodiť milióny kvôli tomu aby sa raz za 3 roky na týždeň spravila nejaká výluka. Metro je nejako pospájané? Nie a mi chceme nosný systém podobný metru avšak na báze eliny.
Reply on: Vlastimil #17844:
Link výše, jenom link Tě spasí.
Dobrý den, mám na M@rtina nebo někoho jiného dva dotazy kolik a e.č. rekonstruovaných souprav Metra je v Praze? Kolik T3P je
v Praze? Neznáte někdo technické parametry busu MERCEDES Conecto, co jezdí v Praze u firmy HOTLINER?
Dík
Reply on: Igorko #17842:

hehehe to by vyzeralo, keby sa s meškaním dorútil na nejaké rokovanie s ospravedlnením že mu 3 min pred plánovaným odchodom ušiel autobus, nasledujúci nešiel a tretí meškal 10 minút oproti grafikonu 🙂 🙂 🙂
Reply on: d3k0 #17832:
Veď oni ju majú radi - lenže takým "iným" spôsobom - ako hračku. Absolútne sa nedokážu vžiť do potrieb cestujúceho. Nakoniec o mnohom svedčí to, že väčšina z nich sa v osobnom živote premiestňuje takmer výhradne IGK. Malo by byť vecou cti manager pracujúceho v DPB používať v max. možnej miere MHD.
I.
Pocital som frekvenciu spojov na Trnavskom a Racianskom myte pred prazdninami a Racianske vyhralo o tri spoje za hodinu 🙂 TM - 189x, RM - 192x, co znamena, ze kazdych 18-19 sekund nieco ide. 🙂
Reply on: J #17821:
Preto nedaju 8 minut, lebo nemaju tych vozov zas az tak vela. Vzdy je ich zopar odstavenych. Vezmi si, ze za prevadzky sa ich za den zopar pokazi, niektore su odstavene kvoli vaznejsim porucham, niektore su na roznych prehliadkach na Trnavke. A ta rezerva 8 vozov sa rychlo minie. Keby mali viac vozov, tak by hned bol interval 8 minut. Aspon to tak tvrdia ludia v DPB. Takze si budeme musiet pockat aspon do buduceho roka na tie 3 22Tr-ky 🙂 Ak vobec budu a nie je to nejaky vyplod fatazie...
Reply on: si #17835:
okolo vozovne mas zas Horsky park (intrak) a ludi zo zapadnej strany hradneho kopca moze tiez zaujimat zviest sa par zastavok trolikom dolu a sup ho na rychloelektricku - lepsie ako sa drbkat cez celu Hrobonovu.
Reply on: si #17837:
ako vravim, keby to nebolo znacne navysenie ceny, tak som aj za tvoju alternativu. Navyse, pomerne hlboko umiestnena stanica predlzuje dobu cestovania a takisto nie je mozne, aby chodila doprava zo vsadial vsade. Urcite bude cestujuci radsej, ked mu bude chodit po radiale elina na 1-2 linkach kazdu chvilu a po prestupe na doplnkovu dopravu bude vediet, ze mu (najneskor) do par minut dojde spoj (pricom sa daju zladit prestupy).
Reply on: tr3mp #17836:
trolejbusy tam v kazdom pripade ostat musia ako doplnkova doprava, ale nemuselo by tadial chodit tak vela liniek a tak dlhych 🙂 prestup je (aspon pri dnesnej situacii) pre cestujuceho neatraktivny...
Reply on: si #17833:
jasne, tunel popod kramare by bol pekny, ale proti su najma:
- cena
- nie som si isty, ci by nebola potrebna aj podzemna razena stanica Kramare a eskalatory do nej (je to pomerne hlboko), dalsia cena navrch
- konkurencia trolejbusom. tie musia tak ci tak zachadzat az hore k SUSCH a obsluhovat aj dalsie zastavky na Kramaroch (ale nebyt toho dlheho tunela, tak som za)

Skor by bol vhodny prestup pri ceste z mesta na zastavke Hlavna stanica / Sokolska (prestupny uzol), pri ceste z DNV, Lamaca, Dubravky na Patronke.
Reply on: martiner #17834:
ale ja nevravim aby ta trat nesla do lamaca a devinskej (inac treba potom prepajat paralelne radialy spolu kvoli pripadnym vylukam), iba vravim ze trasa cez kramare je z hladiska poctu ludi zaujimavejsia ako trasa okolo vozovne...
Reply on: si #17833:
Bolo by to fajn, ale myslim ze Kramare vpohode obsluzis aj klbatymi trolejbusmi... - a navyse je tam relativne rovnomerne rozdelenie ludi pocas celeho dna a do centra je to par minut.
Devinska a Lamac maju aj viac ludi aj su od centra dalej.
Reply on: tr3mp #17831:
ja osobne by som tahal elektricku zo stanice tunelom popod kramare (kde by bola podzemna zastavka) a vyliezol az kus pred patronkou, prekrizoval cestu z kramarov (mimourovnovo, ponad)...
je to vsak iba neaky moj napad, ktory ma vela pre a proti... Ako hlavne pozitivum by som povazoval obsluzenie nemocnic na kramaroch, ako negativum cenu - dlzka razeneho tunela by bola takmer 2 km !!!
Reply on: Igorko #17829:
Podla mna by mali mat aj radi MHD - ked v tej oblasti pracuju. Ale v prvom rade by aj tak mal zostat cestujuci a nie kadejake vlnite plechy 🙂
Reply on: Papyr #17827:
Plne segregovana elektrickova trat do DNV - najlepsie by bolo asi z hlavnej stanice (po prebudovani predstanicneho priestoru) viest trat tunelom popod povodnu hlavovu ZST a dalej popod Prazsku hlbenym tunelom (to by ale znacne komplikovalo povrchovu dopravu pocas stavby). V dalsom useku Prazskej a celou Brnianskou by trat mohla viest v rozsirenom deliacom stredovom pase (su tu dva bus pruhy, ktore by po dobudovani elin boli zbytocne). Pred Patronkou by trat zisla do hlbeneho tunelu a zabocila pod lavu stranu cesty a vysla by pred sucasnym J&T (starym Lignoprojektom). Tym by ani nevadila uvazovanemu podjazdu pod Patronkou (v smere Brnianska - Lamacska). Zastavka by mohla byt na Hrobonovej alebo az na Patronke. Dalej by mohla ist po Dubravskej - paralelne s Lamacskou (pripadne po estakade nad nou). Tu su mozne variacie, mne sa najviac paci moznost prejst doprava ponad Lamacsku a zeleznicu k nedostavanej byvalej nemocnici Razsochy (zastavka) a cez zatial nezastaveny kopec prejst do Lamaca na Podhaj (tymto smerom sa planuje aj cesta). Dalej z Lamaca popri zeleznici a ceste, alebo aj mierne dalej (teda osou pripadnej buducej zastavby) do DNV.
Reply on: novacik #17824:
Ono by to chcelo nevyhadzovať peniaze na nezmysly, nedláždiť koľajnice farebnou zámkovou dlažbou, nepreberať od dodávateľov evidentne odflákané veci - viď v dávnejšej dobe celá trať od tunela až do Karlovky, v oblúkoch zvarené rovné konce , prechodnica slovo neznámeako sa to vterdy volalo "Odovzdali sme dielo vysokej technickej úrovne". A keď som sa Weigla pýtel, prečo to prevzal, keď im to mal o..bať o hlavu a nechať ich to spraviť znova, tak povedal, že to aj tak nemá cenu a Váš šéf povedal, že však si tio električky vyjazdia. Taktiež pravdepodobnew nikto u DPB netuší, že v oblúku sa má zriaďovať prevýšenie, rozšírenie rozchodu atď. atď.
I.
Reply on: Turbo #17814:
K tým pantografom a polpantografom: Kedysi dávno som konštatoval, a toto mi to žiaľ potvrdzuje, že najistejšou cestou k záhube MHD v tom-ktorom meste je pustiť k tomu "fandov", ktorí obdivujú odporové trombelusy, Ráby, T3 výhradne v pôvodnom laku, K2 s vlnitým plechom atď.. Absolútne sa nedokážu vžiť do kože obyčajného cestujúceho, ktorému je to jedno a chce sa odviezť odniekiaľ niekam. Už samotný fakt, že sa na T3G nakúpili pantografy a nie trebárs Vogel sedačky, jasne dokladuje to, pre koho sa ot robí - ešte raz opakujem - celá MHD v Bratislave je hračky, model 1:1 pre pár členov managemnetu a jediné, čo im chýba k jeho dokonmalosti, sú tí otravní vlci...
I.
Reply on: frenky #17806:
Slintyhnus je sice odporný shit ale kedy si konečne dáte vysvetliť, že ten kus, ktorý ste mali v Bratislave bol vadný a že normálny kĺbový Slinťák ide ako z reťaze odtrhnutý?
I.
Reply on: tr3mp #17825:
Tak to ma v Presove iba Trojica, najvytazenejsia zastavka v centre 🙂 Tam ide za 1 hodinu rannej spicky 60 spojov v jednom smere, z toho nieco vyse 30 klbovych... (ale vzhladom k tomu, ze to su spoje na 26 linkach do mnozstva roznych cielov, je jasne, preco by sa v PO neuzivila elina 🙂 ) Ale na tu Petrzalku by sa aj dve-tri tramvajove vetvy hodili, ked tak pozeram... a nielen tam...

A vobec - iste ste uz niekto z vas Blavakov uvazovali o najjednoduchsej konstrukcii elinovej trate do DNV. Kde a ako by ste riesili vedenie trate?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.