Tu nejde konkrétne o cúvanie s cestujúcimi. Podľa zákona 8/2009, § 22 však "ak to vyžadujú okolnosti, najmä nedostatočný rozhľad, vodič je povinný zaistiť bezpečné otáčanie alebo cúvanie pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby". Nie je zvykom, aby vodiči autobusov mali závozníkov. Otázka teda je, ako vodič cúvajúceho autobusu môže sám zabezpečiť bezpečnosť cúvania, keď nevidí do priestoru, kam cúva.
Neviem o tom, ze by zakon zakazoval cuvanie s cestujucimi (aj ked sa mylit mozem), pokial viem, je to len interny predpis DPB, cize pre Slovak Lines neplati.
CÚVANIE S CESTUJÚCIMI V PRÍMESTSKEJ DOPRAVE SLOVAK LINES
Ja poznám dve miesta. ? Poznáte ďalšie? Je to nejak legislatívne ošetrené alebo sa jedná len o tichú toleranciu? Každopádne lepšie riešenie v daných lokalitách pravdepodobne neexistuje.
1; "Nová Dedinka,,Jednota" (linka Bratislava - Hurbanova Ves). Autobus sa otáča cúvaním do vedľajšej ulice.
2; "Suchohrad,,kostol" (zachádzka na trase Malacky - Záhorská Ves). Cúva do miernej zákruty.
Sú známe nejaké dopravné nehody niekde v súsvislosti s cúvaním autobusu? Ako som sa tu už dávnejšie dozvedel, vodič nevidí priamo za zadnú časť autobusu. Zrkadlá mu ukazujú iba boky zadnej časti.
V bratislavskej MHD je vlastne koľko autobusov s "cúvacími kamerami"? Slovak Lines nemá ani v diaľkovej doprave takto vybavené autobusy?
radšej nech zoberú do stavu poctivých ľudí a zaplatia ich dobre za prácu v dielňach nech sú motivovaní (kto je mizerne platený, tak aj mizerne pracuje) a bude údržba lepšia. Nemálo ľudí dnes čaká na prácu, stačí takto prehovoriť k mechanikom v DPB, že ak si nevážia svoju prácu, tak vonku už čakajú desiatky ľudí na tvoje miesto ak to chceš flákať. Jakto, že si DPB nevie spraviť poriadok so zamestnancami? ?
S tými Budapeštianskými IK435 dosť zaujímavý fakt.
Ak rovnaké a mladšie typy sú tam v nepomerne lepšom stave, svedčí to len o jednom - že DPB má údržbu ozaj mizernú a zrejme najhoršiu na široko-ďaleko.
No musíme si povedať , že karosy sa generálkovali preto lebo im vtedy ako starším vozidlám "priháralo" viac a IK435 boli ešte vtedy v akom-takom stave.
Byť na mne ja by som sa pustil do generálok tých 435iek - s výmenou rámu ak už nie sú peniaze na nové autobusy.
Alebo ma napáda ešte jedna možnosť pokúpiť nejaké nízkopodlažné ojazdeniny z Nemecka a tie zgenerálkovať. niečo ako teraz "1501 - 1511".
Mimochodom Budapešť má IK435 len 171ks? Ja osobne som si myslel že ich má aspoň 300-500 kedže je to 5x vačšie mesto ako BA.
Celkom ich je 15, #230 - 244. Z toho len 244 má starú Rábu. Síce je jasné, čo si myslel, ale nešpecifikoval si to. Dostanem aj ja 100 eúr alebo len Dunčo? ?
Vladimír