A zaujimave je, ze ked na trnavskom myte napr. idu skoro vsetci (99,8%) cez podchod (z toho co som sledoval) tak zrazu mi z DD sme stado, zeby to neslo ...
A co sa tyka terminalu - ano, tam by tbus mohol mat absolutnu preferenciu pri vyjazde z molecky na obratisko - kazdych 6 minut nie je vela a autobus sa do premavky zaradi raz-dva ako v sucasnosti, pripadne by sa urobil buspruh kusok za zastavkou (tam, kde je trava) aby mohli abusy uhnut elektrickam - je tam celkom dost miesta (minimalne na 1x18 ci 2x12 m)
ty si tak pozadu až to bolí! Jak môžeš patlať dokopy interval na linkách so stavom prestupného terminálu?! Riešil som dakde v tom príspevku interval liniek 32/33/133 alebo kapacitu na DD?! Okrem toho, som povedal, že dalo by sa to riešiť aj tak, žeby bol vydaný príkaz aby vodiči na Molecke smerom na DD čakali 1-2 min a to vždy!
Keby bol na Molecke podchod, tak by ste zas pindali, že musíte ísť po schodoch a aj tak by minimálne tretina ľudí behala stále cez cestu, tak čo sa mi tu snažíš podsúvať voloviny?
Ešte podotázka : Ako si predstavuješ výjazd L33 na spoločnej zastávke s električkou v smere do mesta, keď spoje L33 dnes idú hneď vpravo do otočky k Riviére? To akože by si posielal trolejbus krížom cez dva pruhy do obratiska a to by ti nevadili už dopravné nehody, či tam by si chcel ďalší semafor, ktorý by istil bezkolízny prejazd L33 do obratiska? Navyše pozri sa aká je dnes frekvencia električkových liniek ráno 30/h, mimo rannej špičky 25/h a to tam chceš ešte naklobásiť 33+133 s 3min intervalom+32 a ako to tam všetko pomestíš 2x2xT3+klbák t-bus, to je tam toľko miesta od križovatky pri LIDL-i aby si tam toto nacpal?
Keby mali elektirčky absolútnu preferenciu povedzme cez deň (o rannej špičke pri následnom intervale 54 sekúnd obojsmerne sa nemá zmysel baviť) tak tie zápchy sú tam fakt zo všetkých smerov a kvalitné..iná vec je prečo to nefunguje napr. cez víkend..v tom sú aj policajti, aj politická (ne)vôľa..
- trolejbus neviem kde by mal mať preferenciu (a ako), výjazd z otočky je skoordinovaný s ľavým odbočením pri Riviére do Karloveskej.. buspruh dolu Molecovou zamietol policajt... keby sa naňho sťažoval niekto z MG, policajt tam ostane aj naďalej a ten kto sa dovolil naňho sťažovať z MG asi letí a buspruh aj tak nebude...
- ďalšia vec je spolupráca MG a DPB, ak má byť preferencia na základe aktívnej komunikácie s vozidlom.. teoreticky všetci vedia že všetko ide ale prax je úplne iná...
(pri Cintoríne Ružinov bol návrh detekcie vozidiel na slučku v ceste (síce by brala aj náklaďáky, lebo by bola nastavená na istú hmotnosť a dĺžku), alebo na nejaký kontakt v troleji (neboli by detekované 75-ky čo nie sú ani dnes) ale DPB si sám určil že vodiči budú radšej stláčať "D"...
Zaujimave,ze cykly zelenych boli opacne a fungolvalo to pred par rokmi, ale potom prisli SIEMANSACI a zrazu je to na pi..
SUCASNY STAV
1.skonci zelena na Karloveskej radiale ( pre eliny, IAD )
2. ide zelena pre auta odbacajuce na DD - sucasne zelena prechod pre chodcov cez el.trat a sucasne zelena cez prechod cez karloveksu cestu IAD smer mesto - no a tu je cely problem - druha zelena je nastavena zle - cca max. 8 sekund, zatial co cez el.trat je aj 20 sekund . Akonahle skonci ta 1. nestastna 8 sekundova zelena pre chodcov ,spustia sa auta z DD na Karlovesku smerom do mesta resp. do dubravky - a preto uz musi stat hromada ludi na miniostrovceku . Zelena z DD skonci a nasleduje nejakych hluchych 3-5 sekund a ide zase smer z Dubravky do mesta -pocas nich prebiehaju ludia resp. aj ja
NAVRHOVANY STAV
Dalo by sa to riesit tak,ze by sa spravil blikaci semafor pre auta iduce z DD aby dali prednost chodcom - hlavne v poobednej spicke je to mozne , v rannej je to skor nonsens,lebo by sa oslabil prud IAD z DD
vzdorovať polícií.. ha, to sa ľahko povie, ťažšie urobí: napr. investor má k ľubovolnej stavbe stanovisko mesta (Magistrátu) a stanovisko polície a obe berie ako rovnocenné a dokonca sa stáva že požiadavkam polície vyhovie požiadavkam mesta nie...
ok stavebné povolenie vydáva stavebný úrad... ale ten je na patričnej mestskej časti,... a tá tiež často akceptuje stanovisko polície skôr ako stanovisko MG (podľa toho ako sa im kedy hodí...)
v prípade Molecovej a nádejného prestupného terminálu dajme tomu polícia nehrala kľúčovú úlohu.. ale bol návrh DPB (vieme aký, že sa neskôr sám BZ a PD z neho smiali že to bola kravina na n-tu a že to stopli) a postupne to všetci zainteresovaní DPB odobrili len isté nemenované magistrátne oddelenie nie, lebo na oddelení mali ten návrh čo si popisoval. A keďže DPB to už išiel stavať, tak potrebovali súhlas aj z magistrátu, tak sa išlo za istým nemenovaným prvým námestníkom pre dopravu že aha tuto magistrát nám nechce odsúhlasiť náš návrh, hoci všetci ostatní už súhlasili... Dotyčný námestník povedal že ok, mám tu návrh DPB a návrh mesta (magistrátu) a že ten, kto ma presvedčí, toho návrh sa zrealizuje... no kto ho asi presvedčil? ?
Tak hej, tá "vaša" križovatka nie je zrovna chodec-friendly, alepo prvé nie je ani zďaleka jediná zle riešená križovatka v BA a po ďalšie, isto by šla nastaviť tak, aby tam po príchode eliny mali poobede chodci plynule zelenú od el. zastávky ažpo zastávku 32/33/133. Ale akú dlhú zelenú by potom museli mať autá v iných smeroch a hlavne v akom poradí, či by tam neboli nejaké väčšie zápchy, alebo v úseku medzi Molecovou a Rivérou nebolo viac áut, ako je dĺžka toho priestoru...
Bolo niekoľko návrhov. Najpriateľnejší pozostával z výstupnej a nástupnej zastávky pozdĺž nástupných ostrovčekov električiek. Keď, sakra, nie sú prachy na "veľké stavby", malo by si mesto dať záležať na "drobnostiach" a vzdorovať aj polícií, aby cestujúci nemal dojem, že je ten najposlednejší účastník dopravy. To sa netýka len Riviéry, ale celého mesta.
lenze je rozdiel ked nestihnes prestupit kvoli vodicovi a ked nestihnes prestupit lebo krizovatka (+ na zochovej mas podchod, co by mozno na molecke, ak by bolo miesto, bol velky plus resp. by nebol nutny terminal)
Dunčo hovoril v tomto kontexte o následnom intervale medzi spojmi a o čakaní na ďalší, nie o intervale liniek a kapacite...
následný interval 32/33/133 v poobednej špičke je v priemere 2,5 min., následný interval povedzme 93/94 je tiež 2,5 min. Keď zdrhne niekomu na Zochovej pred nosom v špičke 93ka, sťažujú sa ľudia a nadávajú že prečo nepočkala prestup povedzme z 39? To je ten istý prípad...
ak sú semafory nastavené zle, treba to riešiť! Ale stále neviem ako si ten terminál predstavuješ vlastne? Či by mali trolejbusy vchádzať do spoločnej zastávky s elinami alebo ako?! Aj keby boli semafory nastavené zle, stále som povedal, že sa dá vydať príkaz šoférom 32/33/133 aby na Molecovej stáli 1-2min. A vôbec mi povedz, čo je na tom taká tragédia ak sa odvezieš domov na DD o 3-5min neskôr?! Pri ceste do mesta to je o inom, ibaže to by sa dalo riešiť aj tak, žeby sa spravil druhý prechod pre chodcov za výstupišťom L33 k zastávke električiek aby ľudia nemuseli zas pešo ku križovatke a potom cez celý ostrovček naháňať elinu. Ja by som namiesto Molecky skôr dal peniaze na opravu zastávky Šafárikovo námestie a skultúrnil to tam, veľa ľudí tam chodí na električku a nie je tam žiadny prístrešok. To isté zastávka Poštová smer Rača.
Zatiaľ som nepočul o tom, že by sa niekto sťažoval na prestup medzi električkami a autobusmi na Astronomickej, napriek tomu, že spôsob prestupovania je prakticky totožný. Rozdiel je v tom, že na Molecovej je nepomerne hustejšia doprava, semafory a stres.
Zrazu si aky mudry - tu ide o to, ze tie prechody su nastavene UPLNE ZLE! Ako k tomu prideme, ze akonahle pride elektricka na zastavku, nabehne pre chodcov cervena? A celkovo neries veci, o ktorych vies velke nic! To aj ja mozem povedat, aby zriedili interval na 93,94,95 pretoze zbytocny luxus, ze aj tak vsetci sa odvezu zvyskom ci uzasnym vlakom zo ZST Petrzalka ci pojdu peso po Starom moste ?
Ty si urcite bol spokojny, ked sme mali Tambusy, ktorym lietali dvere von za cesty a kebyze rovno nam zrusia autobusy, ze? A akonahle nam doslo nieco, uz si zacal mrncat a ked naopak pozadujeme nieco efektivne, napriklad vybudovanie prestupneho terminalu Molecova aby sme jazdili tymi elektrickami, ktorymi nas posielas uz rok do prdele, ty zacnes vrieskat ako "lenon-socialny demokrat" na vsetky strany ako ti je ublizene! Neviem ci hovorim za vsetkych, ale za niektorych ano - obcas sa chovas ako bl.bec!
PS: TERAZ som si cvrkol ?
PPS: Snazil som sa byt dlho ticho, kazdy ma svoj nazor, ktory respektujem, ale pri tebe sa to uz fakt nedalo. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MatejBA
A zaujimave je, ze ked na trnavskom myte napr. idu skoro vsetci (99,8%) cez podchod (z toho co som sledoval) tak zrazu mi z DD sme stado, zeby to neslo ...
A co sa tyka terminalu - ano, tam by tbus mohol mat absolutnu preferenciu pri vyjazde z molecky na obratisko - kazdych 6 minut nie je vela a autobus sa do premavky zaradi raz-dva ako v sucasnosti, pripadne by sa urobil buspruh kusok za zastavkou (tam, kde je trava) aby mohli abusy uhnut elektrickam - je tam celkom dost miesta (minimalne na 1x18 ci 2x12 m)