Sorry, ale stanica vytvára o.i. aj imidž mesta, a je to dôležitý verejný priestor.... z tohto titulu je prístavba určite neadekvátna a mala by ísť preč. Zabezepečenie/zlepešenie funkcií, ktoré Hlavná stanica plní, beriem ako samozrejmosť pri akomkoľvej projekte prestavby.
tak tak, IADisti budu aj keby miesta na parkovanie neboli... cize ked spravime riesenie ze "nebudu parkoviska (resp. obmedzime ich), nech idu MHD" tak situacia bude krasna - nedisciplonovani IADisti (rozumej hlavohrude co parkuju vsade kam sa ich tuareg dostane) zablokuju cele okolie, ostanu v zapchach aj domaci aj hostia a MHD tam ostane vysiet tiez.
Ono je to s tým prispievaním na dopravu trochu háklivé, pretože aj tie linky, ktoré nejdú k obchodným centrám, idú zase k nejakým iným obchodom, ktoré z toho profitujú, len povedzme v menšej miere. Napr. nikoho nenapadne, aby si Tesco v centre prispievalo na 202, 205, či električky. Je to práve polyfunkčnosťou centra.
V zásade podporujem myšlienku, že by si nákupné centrá prispievať mali/mohli, najmä ak má linka zastávku vyslovene určenú pre nich, a inak by tam nič nešlo.
Na zamyslenie je však aj celkový urbanizmus v okolí nákupných centier, ktorý je robený viac pre potreby IAD. Totiž MHD nepotrebuje zbytočne zachádzať na parkoviská a točiť sa tam - to sú priestorové nároky, ktoré má IAD, ale MHD to iba zdržuje.
pre mna je aj MHD, no vidis ako to vyzera pri slovane ked sa hra extraliga... a potom... nechat navstevnikov vyuzivat nasu "kvalitnu" MHD, to je riziko ze si nespravime najlepsie renome...
pytam sa ta preto, bude mat MHD dost kapacit aby zvladla takyto (sice jednorazovy) napor? neviem kedy budu tie majstrovstva (ci to stihneme) a neviem ako na tom budeme vtedy s vozovym parkom a vodicmi, ale moj subjektivny nazor je ze ak to nechame vsetko na MHD tak bude bud kolabovat MHD v ostatnych castiach na ukor hokejovych fanusikov a posilovej dopravy, alebo opacne...
a potom, tie vajnory nie su az take zle, ak by sa teda zabezpecila doprava, tak z letiska (odkial asi pride vacsina navstevnikov) je to taxikom, posilovou dopravou, MHD (berme do uvahy ze DPB zavedie speci linku) porovnatelne ako tam kde stadion ma stat, cize nemyslim si ze je to len pre IAD... aj z hladiska zeleznice je to celkom dostupny bod...
ale tato debata je irrelevantna, kedze uz je rozhodnuto len som sa snazil obhajit preco ako naco zaco:)
Samozrejme, ze preferencia MHD je cesta, problem je ze aj tak bude vela ludi, ktory IAD proste pojdu (predovsetkym domaci) a uz dnes vidno ze dana lokalita to proste nezvlada. To je fakt.
Ano, treba preferovat aby tam ludia isli MHD, avsak, treba brat ohlad na to aby tam nevznikali take situacie ze ludia sa nedostanu ani domov (teraz myslim aj peso, auto sa da odparkovat inde, ja som sa raz vsak PESO prebijal do domu a takmer som sa tam nedostal ? !). Samozrejme, chapem ked ta doprava nie je uplne skvela ale budis, nejaka oblast sa proste musi "obetovat". Ale zas toto je extrem.
Ak sa máme baviť o doprave, tak potom povedz, že u teba doprava = IAD, pretože z hľadiska VHD je tento flek určite lepší ako napr. Vajnory.
Ešte raz: Ja s touto lokalitou tiež nesúhlasím, ak by to bola lokalita napr. bližšie pri letisku, viac by som to podoril (aj keď jedine s potiahnutím električiek z Ružinova).
Doprava na tom nie je "práve najlepšie" takmer nikde v BA.
Teraz nehovorím o hokejovom štadióne, ale zrazu, keď to je lokalita, kde bývaš, používaš typické argumenty o doprave, ktorá skolabuje. Pričom práve ako niekto, kto sa trochu zaoberá MHD, by si mohol mať aj iný pohľad, a to riešenie dopravy formou preferencie MHD (v komplexnom zmysle). ?
? ? ? spôsobí.. ale to nevadí, aj teraz sa jazdí len v ľavom pruhu lebo v pravom sa parkuje.. Aj tak je to ale oveľa lepšie ako predtým.. Odkedy sú tam tie stĺpiky, tak sa dá aspoň prejsť po chodníku v celej šírke.. Predtým autá zablokovali nie len chodník, ale aj pravý pruh keď sa snažili zaparkovať..
Keď už sa bavíme o magistráte, tak zase sa dá uviesť X nezmyselných záväzných stanovísk, napr. k pôvodnému 34-podlažnému projektku na Šancovej ul. Takže za niečo magistrát môže, za niečo nie.
Hej, Rado Števčík tentokrát so svojím článkom fakt zabodoval.
Ja nie som zástanca novej polohy hokejovej haly... zároveň by som si ale žiadal, od zástancov polohy na periférii mesta, aj vzatie do úvahy, resp. zaoberanie sa, obsluhou verejnou dopravou...
nemiesaj sem prosim Galvaniho, ci Vajnory. To vobec nesuvisi s tym, co pojde stredom PE.
Prezentujes tu dualitu "oploteny vykop" vs. plytky tunel. Zdruzena investicia je sposob, ako zapojit stat do budovania NDS v BA. Cize mesto postavi usek po Bosakovu, stat zvysok po Janikov dvor. Ziadne bud, alebo. Trat musi byt taka, aby vyhovovala obom stranam. Pokial by v PE mala byt obycajna elektricka (rychlost do 60 km/h), uplne postaci otvorena trat so zatravnenym zvrskom. Bez plota.
Z toho co presadzujes vyplyva ina dualita. Bud bude NDS v planovanej trase A a B, alebo sa ten system NDS zavrhne a nahradi ho vlak. Tento vlak zaberie 2 trasy planovaneho NDS (stred petrzalky a usek Pribinova - Trnavske myto), ale nijako neriesi sucasne radialy a ani ich v buducnosti riesit nebude. Taketo riesenie nie je dobre.
Lenze on nie je proti oplotenemu vykopu (lebo sa ziaden neplanuje) ale proste je proti elektricke. Dovod je proste ten ze je sprosty, to racionalne nevysvetlis.
Ty si strasny tlk (kelu, opakujem sa). Pochop ze ten kto preferuje elektricku NIE JE automaticky elektrickovy nadsenec. Vies, ja osobne by som pre svoju sotodusu radsej videl lahke mestske jednotky, ale preboha, pochop ze to skratka neriesi problemy.
Nikto neplanuje oploteny vykop stredom Petrzalky. Ucelovo siris konspiracnu teoriu. Tak si daj pozor na Astara Serana.
Tak ale zase, tak ako sa dá riešiť preferencia elekričiek, rekonštrukcia tratí električiek, rýchlosť električiek.... podobne sa dajú pozitívnym spôsobom riešiť aj nedostatky trolejového vedenia. ?
ivanbuto