Reply on: Sommelier #100422:
Sorry, ale stanica vytvára o.i. aj imidž mesta, a je to dôležitý verejný priestor.... z tohto titulu je prístavba určite neadekvátna a mala by ísť preč. Zabezepečenie/zlepešenie funkcií, ktoré Hlavná stanica plní, beriem ako samozrejmosť pri akomkoľvej projekte prestavby.
len som sa snazil obhajit preco ako naco zaco:)
Kami
Prezentujes tu dualitu "oploteny vykop" vs. plytky tunel. Zdruzena investicia je sposob, ako zapojit stat do budovania NDS v BA. Cize mesto postavi usek po Bosakovu, stat zvysok po Janikov dvor. Ziadne bud, alebo. Trat musi byt taka, aby vyhovovala obom stranam. Pokial by v PE mala byt obycajna elektricka (rychlost do 60 km/h), uplne postaci otvorena trat so zatravnenym zvrskom. Bez plota.
Z toho co presadzujes vyplyva ina dualita. Bud bude NDS v planovanej trase A a B, alebo sa ten system NDS zavrhne a nahradi ho vlak. Tento vlak zaberie 2 trasy planovaneho NDS (stred petrzalky a usek Pribinova - Trnavske myto), ale nijako neriesi sucasne radialy a ani ich v buducnosti riesit nebude. Taketo riesenie nie je dobre.