Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: URBINO #9893:
Všimol som si, že na tých tabuliach sa zobrazujú len odchody trolejbusov, aj v smere na Kálov, pričom na tejto zastávke zastavujú aj autobusové linky. Neuvažuje sa so zobrazovaním aj odchodov týchto autobusových spojov?
Reakcia na: Valec #9897:
Každý deň to tak je. Keby išlo aj o 7:13 sólo, asi by mali ľudia problémy sa doň zmestiť a keby mal na L1 celý deň premávať klbák, bol by zbytočne prázdny a chýbal by na inej linke.
Reakcia na: simkoslav #9896:
Vďaka, budem sa musieť ísť na to budúci týždeň pozrieť.
Reakcia na: Valec #9895:
Z toho čo som odpozoroval v tom čase jeden sólo voz z 1/6 prechádza na 16-ku a jeden kĺb ide zo 16-ky na spomínanú 1-ku.
Ešte mám takú otázočku na tých čo sa vyznajú. Dnes ráno šiel na linke 1 s ochodom o 7:13 (bývalý školský spoj) z Hájika kĺbový trolejbus #241 (zvyčajne celodenná zmena na L16). Podľa mojich výpočtov však vychádza, že tento spoj robí zmena 6/1 (zvyčajne #224). Tak sa chcem spýtať, či:
- sú moje výpočty nesprávne a tento spoj sa robí prejazdom z L16,
- alebo bol náhodou stiahnutý z L16 za účelom hradenia na L6,
- alebo je dnes na 6/1 nasadený kĺbak ? (čo považujem za nemožné).
? ?
Reakcia na: Jozef #9888:
Hmm, zaujímavé:
"8 x Karosa C 954
1 x B 952 - prevádzka Žilina – obsluha okresov Žilina, Bytča, Kysucké Nové Mesto ( linky do obcí Podhorie, Kamenná Poruba, Čičmany, Plevník, Štiavnik, Nesluša )"

Najmä keď tá B 952ka je červená a jedinú červenú Karosu B 952 má SADka nateraz v MHD Čadca.
dnes doobeda bola pracovnikmi dpmz znizena vyska digit.tabul na zel.stanici.
ako som odsledoval,vozy 01-06 uz maju vzadu novy led transparent,ktory dostane aj tr234.
Reakcia na: Jozef #9891:

o prekomplexovanosti nech si urobi nazor kazdy sam...

v zivote by som od teba nechcel, aby si porovnaval MHD v MT a DPMZ, ak ide o tak rozdielne podniky aj s pohladu vlastnictva majetku a pod.

cakal som, ze zareagujes.
som rad, ze si napisal svoj nazor a cenim si ho. ?
Reakcia na: marek #9890:
Musím ti oznámiť, že ešte veľa vody potečie Turcom, aby som porovnával SAD-ku v Martine s DPMŽ. V tvojom príspevku vidieť prekomplexovanosť a láskavo by som ťa poprosil, aby si ma zbytočne do takejto neplodnej diskusie nezaťahoval a nevnucoval mi čo mám alebo nemám písať. Okrem iného toto fórum je apolitické a ty si bohužiaľ prvý a navyše mimožilinský, ktorý sem vťahuje komunálnu politiku. Už raz tu bolo napísané, že kto chce robiť politiku, nech si založí primátorské fórum, prípadne choď na stránku mesta Žiliny a tam sa môžeš dennodenne vybúriť. My sme radi, že takéto diskusné fórum o MHD existuje a nechceme, aby sa zvrhlo na nejaký mestský chat.
Navyše ja osobne mám oproti tebe tú výhodu, že ráno nevstávam a večer neusínam s myšlienkou, kto sedí na radnici. Toto som už niekoľkokrát spomínal na stretávkach a tí čo ma poznajú vedia o čom hovorím. Mňa a myslím aj ostatných v Žiline nezaujíma, kto si sadne u vás v Martine do primátorského kresla či tam už sedel, bude sedieť, čo urobil a podobne.
Nebudem sa tu na tomto fóre o MHD zapájať, a myslím že ani ostatní, do jalovej diskusie mimo MHD či sa niečo počas štyroch rokov v meste urobilo alebo nie. Len na záver ti chcem pripomenúť, že tomto období mesto prepojilo komunikáciou a vybudovalo v roku 2004 novú trolejbusovú trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince za viac ako 100 mil. korún, ale to je asi v tomto prípade tebe, ako mimo Žilinčanovi, zbytočne písať.
Prepacte, ale m@rtin tu napisal len svoj nazor a vase reakcie sa mi zdaju prehnane.

Vacsinou sa tu buzeruje za "proti zilinske aktivity", neodbornost vyjadrovania a nedajboze, aby niekto napadol v clanku nejakeho "ostrielaneho iMHDeckara".

Chcel by som sa raz dozit prispevku od Jozefa, Juraja a pod., kde bude napisane, ze v tom a v tom meste to maju lepsie ako v Ziline a doprava a vozovy park su dobre aj v inom meste...

Len som tym chcel naznacit, ze vsetky podla vas antizilinske vyjadrenia v tomto fore potapate.

Slota za posledne 4 roky okrem stavania nezmyselnych pomnikov narodovcom a gycovej fontaty na marianskom namesti neurobil nic. Dufam, ze uz do kresla nezasadne a zoberie si so sebou aj radnicne dvere, kedze jeho meno sa z nich bez poskodenia odstranit neda...

PS: zilina je krasne mesto, len sa zacinam desit niektorych reakcii na tomto fore, ked sa napise nieco antizilinske.
Reakcia na: Juraj #9868:
Díky za informace.
Reakcia na: Valec #9886:
Pred niekoľkými týždňami, keď sme boli spolu vo Vozovni DPMŽ na Košickej ulici videli sme aj dodávku nových autobusov v areáli SAD Žilina. O týchto autobusoch a aj s rozdelením pre jednotlivé prevádzky sa píše na stránke mesta Žiliny:

http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=3536&nadpis=Spravodajstvo
Dnes o 7:48 z Mostovej smer Vlčince šla namiesto Trofla Karoska #97 ?

Ako doma.. ?
Reakcia na: Vladimír #9885:
Obávam sa, že ak by nebola snaha vybudovať trolejbusovúd dopravu, tak dodnes mestskú dopravu zabezpečovala žilinská SADka. Čo sa týka vozového parku, ten by sa zrejme vyvýjal obdobne ako v iných mestách na Slovensku, tzn. ešte tak 2 roky dozadu by tu vo veľkom jazdili Ikarusy a 700-vkové Karosy (teraz nech každý posúdi, či sú konštrukčne modernejšie ako 14/15Tr), nastupovalo by sa len prednými dverami... Nebyť AVTD z roku 1988 mestská doprava by sa nijak neodlišovala od iných provinčných krajských miest na Slovensku.

Čo sa týka krásy trolejového vedenia, tak by som odporúčal návštevu rakúskeho Salzburgu (krásne mesto a kilometre trolejbusového vedenia). Mimo to nemám pocit, že by (možno mimo Kuzmányho v križovatke s Hurbanovou) trolejové vedenie nejak narúšalo estetiku mesta.
Reakcia na: skarpo #9881:

Ad trolejbusová doprava:

Vysoké zriaďovacie náklady sú jednoznačne negatívom trolejbusovej dopravy. No žilinská sieť je už prakticky vybudovaná a okrem "drobných vylepšení" myslím už ani nie je priestor na jej expanziu vo väčšom meradle. Skúsenosti z iných miest hovoria o životnosti trolejbusovej dráhy cca 40 rokov. Je teda aj v prípade Žiliny pravdepodobné, že nasledujúce desaťročia sa už nebude musieť do tratí tak dramaticky investovať, postačí systém udržiavať.

Voči konštrukčne zastaralým vozidlám by som sa ohradil. Ak by v Žiline trolejbusy neboli, typickým obrázkom Žiliny by sa s najväčšou pravdepodobnosťou stali desiatky Karos B 741. Bol by to nejaký konštrukčný krok vpred?
Súčasné trolejbusy pomaly tiež budú končiť a začne sa obnova trolejbusového parku.

Téma trolejového vedenia je skutočne akurát tak na polemiku. Je mnoho krásnych miest, ktoré zadrôtované nie sú a mnoho takých, ktoré sú zadrôtované omnoho viac ako Žilina.
ospravedlnujem sa ostatnym ucastnikom fora,ze tu pisem mimo temu mhd,ale nedalo mi...
Reakcia na: m@rtin #9879:
stale som nepochopil to,ze nam nechces brat iluzie.pisal som tu snad nieco o tom,ze letisko zilina sa stane nejakym vyznamnym,dolezitym siroko daleko?v kt. prispevku?jednoducho si sem prisiel,zacal si mudrovat,poucovat nas,len preto,ze pracujes v tejto oblasti a nejak si mal asi nutkanie nam chlapcom z maleho mesta napisat,ze ake velke,dolezite letisko tam v tej prahe mate.napisal si tu,ze varsava a budapest ani zdaleka neatakuju hranicu 10mil cestujucich...napr. budapest ma za prvych 10 mesiacov tohto roka 8.2mil-to pre teba znamena,ze ani zdaleka neatakuje hranicu 10mil?co si tu chces dokazat?my tu vsetci vieme ake to mate super letisko,akurat,ze sme ho mnohi aj osobne navstivili a vieme si to porovnat s inymi letiskami v podobne velkych metropoliach-a prepac,ale je to bieda,nestaci vybudovat jeden novy terminal.no a teraz nam tu napis,ze ale take v ziline ani v bratislave nikdy nebude ?
Reakcia na: skarpo #9881:
O témach mimo MHD na tomto fóre s tebou diskutovať nebudem.
Reakcia na: Jozef #9880:

Tretím ekonomicko-hospodárskym centrom Slovenska je pól osídlenia Žilina-Martin, nie samostatná žilinská aglomerácia. Práve preto Žilinsko-martinské ťažisko osídlenia mohlo (a ešte stále môže) mať vybudované moderné medzinárodné letisko s odpovedajúcimi parametrami v priestore Turčianskej kotliny (neporovnateľne priaznivejšie atmosferické a priestorové podmienky), s čím nakoniec počítala aj Štúdia o vývoji osídlenia a komplexnej infraštruktúry na Slovensku.
To „čokoľvek sa v meste budovalo“ sa väčšinou zosmiešňuje a neguje samo krátkozrakými amatérskymi riešeniami a hurásystémom projektovania a budovania. Potľapkávanie sa po pleciach nezakryje odborné fakty a tvrdú realitu.

Sídlisko Hájik
Nezmyselne sa zahusťuje plocha Hájik 1 a Hájik 2. Mesto dlhé roky ignoruje prípravu výstavby Hájika 3 a 4 (potenciálne 5 a 6) – nevykupujú sa pozemky, nebudujú inžinierske siete.

Prieťah I/18
Starý prieťah (Bôrik, Hliny, nemocnica) – najväčším negatívom je dodnes nedobudované odhlučnenie. Nový prieťah (Na Horevaží-ľavobrežná) – úrovňová križovatka Košická, jednoprúdové vetvy na rozhodujúcich uzlových križovatkách.

Trolejbusová doprava
Jednostranné „čiernobiele“ hodnotenie nie je možné.
Pozitíva : ekologická doprava s nulovými priamymi emisiami, výhodné trakčné vlastnosti v kopcovitom teréne.
Negatíva : vysoké zriaďovacie náklady (výstavba siete a zázemia prevádzky), konštrukčne zastarané vozidlá (Š14,15Tr).
Polemika : je vzdušné trolejové vedenie so stĺporadím mestotvorným alebo esteticky rušivým prvkom ❓ ...
Na záver „leteckej“ diskusie chcem pripomenúť, že žilinská aglomerácia je tretím ekonomicko-hospodárskym centrom Slovenska, význam oblasti bude neustále narastať, a tým samozrejme aj význam dopravy či už železničnej, cestnej, mestskej a spomínanej leteckej.
České aerolínie (ČSA) 15.7.2004 obnovili takmer po 25 rokoch (28.3.1981) pravidelnú leteckú linku Žilina – Praha. Obnovenia leteckej linky Praha - Žilina a otvorenia terminálu sa zúčastnili aj minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavol Prokopovič, ktorý vtedy povedal že „bude prínosom nielen pre žilinský región a rozvoj jeho cestovného ruchu, ale aj pre samotné Slovensko.“ Neviem či vtedy (2004) aj prezident ČSA Jaroslav Tvrdík a predseda dozornej rady spoločnosti Letisko, a.s. Žilina George Trabelssie ako aj primátor Žiliny otvárali terminál a linku ako „neuskutočniteľnú chimériu, ktorú si vysnívali hlavne niektorí politici" (skarpo). Asi aj jeden z akcionárov Žilinskej letiskovej spoločnosti, Žilinský samosprávny kraj trpí chimériou, keď povedal, že sa chce „podieľať na významných rozvojových aktivitách, akou je aj modernizácia a rozšírenie služieb žilinského letiska.“ Od budúceho roka sa otvorí druhá linka a verím, že sa nájdu prostriedky aj na predĺženie dráhy.
Žilina mala v minulosti a má aj teraz „šťastie“ na ľudí, že čokoľvek sa v meste budovalo tak sa to muselo negovať a zosmiešňovať. Tak to bolo aj s výstavbou sídliska Hájik, cestným prieťahom I/18 ako aj trolejbusovou dopravou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.