Reakcia na: Jozef #9888:
Hmm, zaujímavé:"8 x Karosa C 954
1 x B 952 - prevádzka Žilina – obsluha okresov Žilina, Bytča, Kysucké Nové Mesto ( linky do obcí Podhorie, Kamenná Poruba, Čičmany, Plevník, Štiavnik, Nesluša )"
Najmä keď tá B 952ka je červená a jedinú červenú Karosu B 952 má SADka nateraz v MHD Čadca.
Vladimír
Ad trolejbusová doprava:
Vysoké zriaďovacie náklady sú jednoznačne negatívom trolejbusovej dopravy. No žilinská sieť je už prakticky vybudovaná a okrem "drobných vylepšení" myslím už ani nie je priestor na jej expanziu vo väčšom meradle. Skúsenosti z iných miest hovoria o životnosti trolejbusovej dráhy cca 40 rokov. Je teda aj v prípade Žiliny pravdepodobné, že nasledujúce desaťročia sa už nebude musieť do tratí tak dramaticky investovať, postačí systém udržiavať.
Voči konštrukčne zastaralým vozidlám by som sa ohradil. Ak by v Žiline trolejbusy neboli, typickým obrázkom Žiliny by sa s najväčšou pravdepodobnosťou stali desiatky Karos B 741. Bol by to nejaký konštrukčný krok vpred?
Súčasné trolejbusy pomaly tiež budú končiť a začne sa obnova trolejbusového parku.
Téma trolejového vedenia je skutočne akurát tak na polemiku. Je mnoho krásnych miest, ktoré zadrôtované nie sú a mnoho takých, ktoré sú zadrôtované omnoho viac ako Žilina.