Článok z 20.10.2006 o MHD v Žiline si môžete prečítať na stránke eufondy.org pod názvom Žilina skvalitňuje mestskú hromadnú dopravu.
Tu snáď na doplnenie, že v tomto roku bolo v GO vo firme Rošero deväť kusov kĺbových trolejbusov a zakúpilo sa do dnešného dňa 9 autobusov, z toho tri kĺbové. Krátke trolejbusy a autobusy prechádzajú GO vo vlastných dielňach.
VVO c. 208
...
STRUČNÝ OPIS ZÁKAZKY ALEBO NÁKUPU (NÁKUPOV)
Zabezpečenie dodávky 2 ks nových nízkopodlažných autobusov (r. výroby 2006) s dĺžkou do 18 m, s obsaditeľnosťou minimálne 150 miest, vo vyhotovení "mestský autobus", kategória M3, trieda I.
...
Otazka: ten rok vyroby 2006 je tam kvoli moznosti kupy vozu s motorom Euro 3?
Prisiel som na to na zastavke Hurbanova, kde to tak bolo uvedene a na zaklade toho som sa na www.dpmz.sk pozrel na Zoznam liniek/L 31 a je to tam uvedene.
Včera podvečer boli trolejbusy smerom z centra na sídliská celkom slušne zaplnené. Možno by bolo pomohlo zaradenie niekoľkých mimoriadnych spojov po trase L1 z Kvačalovej.
V CP na iMHD je vyznačený, že ide len po Kvačalovu, tak isto aj na stránke DPMŽ ho nájdeš vo vyhľadávaní len po Kvačalovu. Kde je tá chybička? V nalepených CP na zastávkach?
BTW zda sa mi, ze jeden spoj na L 31 je uvedeny akosi zavadzajuco - z Hurbanovej ma odchod 18:56 (prac. dni) a bez znaciek, cize by mal ist az na Novy cintorin. Este aj z Cestarskej ma vyznaceny odchod 19:01 a bez znacky, cize na konecnu na Novy cintorin, ale z Kvacalovej uz uvedeny nie je.
Zabudol DPMZ oznacit, ze premava len po Kvacalovu?
Boli posilnené aj iné spoje? Tuším vlani (či pred dvoma rokmi?) som videl na vtedajšej L1 z Vlčincov na Kvačalovu aj kĺbové autobusy. Bežne tam jazdili len sólo TB.
Dnes večer som videl Karosu B952 na L35 a išla po Ľavobrežnej v smere od Kysuckej k Mobisu. Na displeji mala MOBI - Mobis a za predným sklom tabuľku s číslom linky.
1. Tak kade premáva L35? Cez Predmestskú a okolo HM Tesco alebo po Kysuckej a Ľavobrežnej?
2. Prečo nie je číslo linky vysvietené na displeji?
Pred pár dňami sme tu diskutovali o mestských farbách na vozidlách MHD. Práve pred trinástimi rokmi dňa 1.11.1993 znovuobnovený DPMŽ začal po tridsiatich rokoch vykonávať MHD v Žiline. Autobusy opäť vyšli do ulíc označené logom Dopravný podnik mesta Žiliny. Nové autobusy po roku 1993 už boli v mestských farbách a postupne sa do žlto-zeleného náteru dostávali aj staršie vozidlá. Prvé vozidlo, ktoré dostalo mestský náter bola Karosa B 731 #33. Žilinskej verejnosti bolo po prvýkrát predstavené logo DPMŽ, s.r.o. Logo je v žlto-zelených mestských farbách, kde na žltom podklade uprostred je historický erb mesta Žiliny z roku 1379. V hornej časti loga je zelený nápis Dopravný podnik mesta Žilina a po ľavej strane mestského erbu sú dve veľké písmená skratky DPMŽ, a to DP a v pravej časti ďalšie dve písmená MŽ. Erb mesta a nápisy sú orámované zelenou čiarou.
A prečo by nepremávali? V príspevku som spomínal nové linky MHD L25 a L35 zo Žiliny do automobilky KIA a do MOBIS-u a Doškoľovacieho strediska v Gbeľanoch.
Re #9684 Šimkoslav: Na tvoje otázky odpoveď áno a navyše aj z roku 1974. Príď na stretnutie tam sa dohodneme, prípadne ak nebudeš mať čas, tak cez cez e-mail.
Podľa Tvojich údajov zisťujem, že trasy liniek MHD v rokoch 1978 a 1985 boli odlišné. Máš nejaký zoznam liniek z roku 1978?
P.S. V letnom semestri píšem prácu na tému Dejiny mestskej dopravy v Žiline (1949 - 1993), takže zatiaľ zbieram každý nový údaj.
L35 doteraz jazdila po Ľavobrežnej a Kysuckej. Takže už nebude?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro