Je pravdou, že v budúcnosti by sa mal vybudovať most na Rázusovej ulici, aby sa vytvorilo komunikačné prepojenie medzi centrom a budúcim sídliskom Žilina-západ. Nie je mysliteľné, aby v budúcnosti zostalo s centrom jediné cestné spojenie cez Závodskú ulicu a Rondel, kde už dnes sa vytvára dopravný lievik. Predpokladá sa, že na tomto úseku sa vybuduje aj trolejbusová doprava, a tým bude vybudovaný druhý prístup do trolejbusovej siete v Žiline z DP. Aká linka tam bude presmerované je ešte predčasné hovoriť. Tých kombinácii môže byť niekoľko. Istý čas sa spomínalo aj presmerovanie linky č. 1.
Re #8935 LUK: Tých úchylok máte doma v Bystrici až-až.
statočnosť je sice jedna vec, ale úchylnosť druhá... Ak sa niečo integruje, tak sa to vyznačuje tým, že sa v celej integrovanej oblasti používa JEDNOTNÝ systém... A nie také dačo, ako si opísal v #8928.
Re #8932 Jozef: zaujímavé, že vek 25 rokov sa nepoužíva nikde inde na Slovensku. Zase akási žilinská tarifná od(ú)chylka... ?
Takže keď bude pri starom cintoríne most aj s trolejmi, zrejme vznikne linka, ktorá bude spájať centrum mesta s oboma cintorínmi a teda aj s týmto obytným súborom. Čo keby tam dovtedy zachádzala linka č. 6 alebo aspoň niektoré jej spoje?
Re #8929 simkoslav: No konečne sa 224 dostala "von". To aký zvláštny zvuk vydáva? ?
Všimol som si, že tu na stránke v sekcii Vozidlá/Trolejbusy sú staré domovské linky - ešte pred NKTD.
Áno, nadštandard... s tým súhlasím... aj s tými troma cestujúcimi.... Ale pozrime sa na vývoj posledných týždňov.... Búchali a bili toľko petíciami a ja neviem čím, že aha, už je aj linka č.1 ... Čiže úspech... Juraj ju nazval " zjazdová " s pár riadnymi spojmi pre školákov.... A je dobrá, efekt, si myslím, že má....
K tej L27 alebo L31.... Isté je, že tento súbor bude zrejme ešte rásť a spoj k nemu je takmer žiadny.... Voĺakedy dávnejšie tu Juraj spomínal o budúcnosti spojenia na Hájik.... má sa vybudovať nejaký most pri starom cintoríne smerom na Hájik a mali by sa naťahať troleje... Potom by táto časť spojenie dostala.... Ale to, kam som mieril, bolo to, že či im tam DPMŽ do tej doby vsunie nejaký ten spoj , alebo to nechá tak... Ja som sa len pýtal... Neloboval som za tú časť.... Nebývam tam. A vôbec už nechcem nikam ťahať prázdne linky.... Nie som od toho platený ani kompetentný.... V tom príspevku som sa pýtal na taký letmý pohľad do budúcnosti, pýtal som sa, aké súvislosti zvažujú pri zriaďovaní liniek, pri ich zmenách a tak.... Za posledných pár rokov sa prúdenie ľudí v Žiline radikálne zmenilo... A tu musím povedať, že MHD nasledovala tieto trendy a prispôsobila sa pomerne rýchlo... , na čom má zásluhu určite aj Juraj, jeho tím pracovníkov a mnohí dikutujúci práve na tomto fóre....
Pokiaľ bola mestská hromadná doprava v každom meste regulovaná štátom, tak zľavy pre cestujúcich boli rovnaké. Keď prešli DP pod mestá, tak tie si upravili výšku cestovného podľa svojich finančných možností. To sa týka aj iných dopravcov. Napr. v niektorých SAD-kách mali dôchodcovia nad 70 rokov 50% zľavu a v iných platili za každých 50 km 5 Sk. Pri MHD je to zložitejšie, lebo ak mu CL nevydáva vodič, tak sa musí každý cestujúci, nielen invalidi, študenti a deti, pred použitím MHD v inom meste oboznámiť s tarifou, lebo tarifa je v jednotlivých DP rozdielna.
Je to suché konštatovanie na ktorom nič nezmeníš. Sú "študenti", ktorí sú žiakmi ZŠ, lebo už mali 15 rokov. Sú študenti, ktorým zle vychádzali roky alebo ich rodičia dali z rôznych príčin o jeden rok do školy neskoršie, ale aj študenti medicíny, ktorí majú 6-ročné štúdium. Tak ako sú výdavky pri štúdiu na stravu, ubytovanie, tak aj na dobravu, a to vyššie z uvedených príčin. Všeobecne však prevažná väčšina študentov do 25 rokov ukončí štúdium.
Už ako by sa volal nechám na uváženie aj druhých, ale ľuďom ktorí dokázali vytvoriť niečo s jestvujúcimi dvoma Železničnými spoločnosťami a udržiavať to ako-tak pri živote, by som dával vyznamenanie „Za statočnosť“ ako v rokoch minulých. Jednoducho povedané: Kto nezažil, ten neuverí.
Môžeš sa odvolať na vek 26 rokov, ale len v rámci ŽRIDS, kde platí Tarifa ŽRIDS a vzťahuje sa na prevádzku železničnej osobnej dopravy trate Žilina – Rajec a MHD v Žiline. Keď si pozrieš Tarifu a Prepravný poriadok ŽRIDS tak ti neumožňuje voziť sa v 1. až 3. pásme na študentský predplatný lístok, ktoré je určené len na MHD v Žiline. Kombinácie sú až z uvedených pásiem až od 4. až 7. pásma a opačne, a to je vždy kombinácia vlak – MHD. V prípade, že cestujúci vo vlaku na trati Žilina - Rajec použije cestovný doklad ZSSK, platia v plnom rozsahu prepravné a tarifné podmienky podľa Prepravného poriadku ZSSK a to isté platí opačne, keď cestujúci použije študentský predplatný lístok len na MHD, tak tu platí Tarifa mestskej hromadnej dopravy v Žiline. Z toho vyplýva, že môžeš sa voziť na študentský predplatný lístok do dovŕšenia 26 roku, ale len v rámci ŽRIDS.
a z ktoreho zakona sa presne vychadza pri poskytovani zlavy osobam pocas studia? Rad by som vedel, ci je tam aj urceny vek , pripadne ci je to ponechane na lubovolne urcenie. Ak DPMZ ma zlavu do 25 a zvysok slovenska do 26 a vychadzaju z rovnakeho zakona platneho v SR, nezda s ami vsetko v poriadku.
Ako to ma teda byt spravne?
Juraj:
A co ten PP DPMZ?
Preco na nom nie je uvadzana doba zacatia platnosti????
Žial, odkaz viedol omylom na súbor, v ktorom ešte linka 1 neexistovala. Už je to opravené.
Re #8897 Jozef: A týka sa to len školských čipových ISIC kariet, alebo ISIC kariet ako celku, čiže aj tých vydaných napr. v Amerike?
Re #8909 Pišta: No konečne na tej voľnej ploche niečo postavia, je to tam ako priam stvorené pre obchodné centrum. Mimochodom v Maxe zvyknú byť aj kiná, takže v tejto oblasti si môže Žilina polepšiť aj o 100%. ?
Ja by som s tebou suhlasil, vodici by nemali pocas jazdy telefonovat, vsak je to uplne nenormalne. V autobuse sa vezie velke mnozstvo ludi, co by to bol za titulok v novinach, keby sa pisalo ze v trolejbuse sa pocas telefonatu vodica zabilo 7 ludi, dalsich 23 je zranenych. Ked chce niekto telefonovat tak na hlasity odposluch, tym neohrozuje nikoho. Ale urcite nie mobil pri ruke!
Ale zase na druhej strane by som nerozpraval, ze vodic trolejbusu ... telefonoval za volantom. Taketo ohovaranie sa mi z tvojej strany nepaci. Tebe by sa tiez nepacilo, keby o tebe negativne pisali na internete, ked to chces oznamit, tak nemenuj osobne. Len kvoli tebe moze mat dotycny problemy, zasluzi si to?
Nepisem tu tych, co fajcia a vozia kamaratov, hoci ani to sa nesmie. Ak vam telefonovanie za jazdy s plnym klbovym trolejbusom pocas dopravnej spicky nepripada hazard so zivotmi mnohych cestujucich, tak mne a ano a taky vodic nielenze nema pravo na to, aby sa o tom mlcalo, ale nema ani najmensie moralne pravo pracovat v DPMZ, tym viac, ak sa to stale opakuje.
Je vecou kazdeho, ci napriek zakazu telefonuje, ale rozhodne to nie je sukromnou vecou vodica, ktory jazdi na cudzom majetku s ludmi za sebou.
Neviem tiez, ako to zasiahne do sukromia toho vodica, neuvadzam tu ani jeho meno (ano neviem ako sa vola), ale to, ze hrubo porusuje predpisy a ohrozuje bezpecnost mnohych cestujucich, nema s pravom na sukromie nic spolocne (a nemam dovod si toto vymyslat).
Preto budem v oznamovani tychto incidentov pokracovat, ak to dotknuti vodici nebodaj povazuju za zasah do sukromia, tak si nabuduce aspon rozmyslia, ci musia telefonovat prave pocas prejazdu krizovatkou a ci nemozu zavolat o pol minuty zo zastavky, prip. pocas pauzy.
Keby som to povedal az osobne Jurajovi po nejakom case, tak to uz samozrejme nebude mat ziaden ucinok.
suhlasim (a nielen preto, ze aj ja sa vyvazam vpredu)
vodici maju pravo na ochranu svojho sukromia a dotycnemu "mlademu z 241" by sa istotne nepacilo akym "stylom" sa tu o nom hovori
ked sa stazovat, tak oficialnou cestou (a tych je dost)
nik nie je dokonaly a urcite sa aj vam stalo, ze ste za jazdy telefonovali (mne mnohokrat)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Re #8935 LUK: Tých úchylok máte doma v Bystrici až-až.