Reakcia na: Miro #710:
Ja teóriu ovládam, dôvod vzniku L16 poznám. Lenže keď vznikla, mala 2x toľko spojov ako L6! Dnes je to len akési linkové torzo.Re #713 Miro: Lobbovať za zriadenie nových druhov lístkov môžeš, ale 24-hodinový nechaj na pokoji. S maximálnou vážnosťou hovorím, že v prípade zrušenia 24-hodinového lístka ma s najväčšou pravdepodobnosťou už viac nikto v Žiline neuvidí. Presne tak, ako ma nikto nedostane v dopravnej veci do Bystrice. Ja za každú jazdu zvlášť platiť nebudem!
Miro
Okrem toho cestovný poriadok železnice je taký riedky, že až hrôza... v prípade zriadenia tebou navrhovaných zastávok (vyzerá to rozumne) by bolo potrebné zahustiť cestovný poriadok aspoň v úseku po Bytčicu, prípadne po Lietavskú Lúčku, aby sa to trochu začalo podobať na MHD a na to, ako to Juraj vysvetľoval vlani v ŽTV, že to bude čosi ako električka, len to nebude poháňané elektrinou.
Že si Rajecká železnica od zavedenia ŽRIDS získala viac cestujúcich, si vysvetľujem len a len tým, že sa podstatne znížila cena na dlhších úsekoch, napr. zo Žiliny do Rajca asi o tretinu oproti ZSSK aj SAD. A v kombinácii so zľavou pri zakúpení čipovej karty je to ešte výraznejšie. Na krátkych úsekoch naproti tomu zdražela, napr. v úseku Žilina - ŽA-Záriečie. Chápem to ako snahu o zjednotenie cestovného v MHD a na železnici, ale tým naopak cestujúcich v rámci mesta čiastočne stráca, pretože zastávky MHD sú predsa len dostupnejšie.
Zavedenie ŽRIDS je podľa mňa dobrým krokom, ale ešte je čo integrovať... ?