Reakcia na: Vladimír #651:
Pôvodné princípy AVTD sú už pochované. Ako som už napísal, pôvodne mali linky s najnižšími číslami tvoriť kostru MHD s najväčšou prepravnou kapacitou. Dnes sú z pôvodných liniek L1 a L2 doplnkové, aj L3 už nie je tým, čím mala byť, totiž hlavnou spojnicou Soliniek so stanicou. Jej rolu (a vlastne aj rolu L2) prevzala L4. L5/15 je povedzme v pohode, terajší význam L6/16 mi trochu uniká, v podstate len uberá kapacitu L7/17, ktorá má potom dlhší interval. L8 ako tu už bolo povedané je vlastne propagačnou linkou Carrefouru.Takže kde sú pôvodné princípy, keď L1,2,3 vlastne svoj pôvodný význam stratili?
A ja si naozaj myslím, že to prinajmenšom vyzerá čudne, keď linky s najmenšími číslami (najmä L1 a L2) sú vlastne najmenej dôležité ?
A podľa mňa zokruhovanie MHD je dosť významnou udalosťou, ktorá sa dala využiť na to, aby sa prečíslovaním dosiahol opäť ten želaný stav, aby najnižšie čísla mali tie najdôležitejšie linky.
Vladimír
Preštudoval som si Tvoj návrh, ale zatiaľ sa ešte nejako záväzne nevyjadrujem, pretože od jeho pochopenia prešlo len pár minút a musím si to všetko rozmyslieť.
Najprv sa mi veľmi nepozdávalo spojenie ŽST a ŽU cez Bôrik a Solinky, ale potom som si overil, že navrhované riešenie by bolo iba o dve minúty dlhšie ako súčasné spojenie s L17.
K veciam, ktoré by som Ti predbežne vytkol, toľko:
- nemáš spojenie internátov ŽU Hliny s vlastným areálom ŽU Veľký diel (dnes zabezpečujú 5/15 i 7/17)
- predimenzovanie dopravy po Tajovského (5 min. interval klbákmi v špičke?)
- obmedzenie dopravy na Hlinách - L4 - jediné spojenie ŽST s Hlinami - mimo špičky len raz za pol hodinu?
- Vlčince majú mimo špičky 5 spojov za hodinu na Štúrovo nám. (pritom nepreložiteľné 20+30 min. interval), ale len 3 spoje na Žel. stanicu a Hurbanovu (tiež nepreložiteľné 30+60 min. interval), čo považujem za silnejší vzťah.
Uznávam, že 20 min. mimošpičkový interval na Hájiku je neatraktívny, ale Tvojho riešenia s 10 min. intervalom som sa až trochu zľakol
Dúfam, že sa Ťa moje pripomienky nedotkli