Reakcia na: Vladimír #651:
Pôvodné princípy AVTD sú už pochované. Ako som už napísal, pôvodne mali linky s najnižšími číslami tvoriť kostru MHD s najväčšou prepravnou kapacitou. Dnes sú z pôvodných liniek L1 a L2 doplnkové, aj L3 už nie je tým, čím mala byť, totiž hlavnou spojnicou Soliniek so stanicou. Jej rolu (a vlastne aj rolu L2) prevzala L4. L5/15 je povedzme v pohode, terajší význam L6/16 mi trochu uniká, v podstate len uberá kapacitu L7/17, ktorá má potom dlhší interval. L8 ako tu už bolo povedané je vlastne propagačnou linkou Carrefouru.Takže kde sú pôvodné princípy, keď L1,2,3 vlastne svoj pôvodný význam stratili?
A ja si naozaj myslím, že to prinajmenšom vyzerá čudne, keď linky s najmenšími číslami (najmä L1 a L2) sú vlastne najmenej dôležité ?
A podľa mňa zokruhovanie MHD je dosť významnou udalosťou, ktorá sa dala využiť na to, aby sa prečíslovaním dosiahol opäť ten želaný stav, aby najnižšie čísla mali tie najdôležitejšie linky.
Miro
Apropos L1... Tá je trochu zvláštna tým, že končí v depe. Obvykle býva zvykom, že L1 je najvýznamnejšia linka s najväčšou kapacitou. Zrejme je to tým, že pôvodne mala viesť do Bytčice, ale vzhľadom na nezatrolejovanie Bytčice (zo známych dôvodov) sa z nej stala vlastne len akási doplnková linka. Takisto L2, ktorá je len špičková a v pôvodnej koncepcii AVTD bola jednou z troch základných.
Nie som zástancom zbytočného prečíslovania, ale čo tak prehodiť čísla L1 a L7 a k L1 by mohla byť protismernou L11, namiesto L5/15 by bola L2/12 a L2 by sa zmenila na L5. Myslím, že by to dávalo lepší zmysel. Linky s najnižšími číslami by opäť tvorili základ siete.