Mal som možnosť cestovať mhd v Žiline a je fajn, že mesto udržuje trolejbusovú dopravu, kupujú sa nové vozidlá a konečne sa zmenila aj tarifa, ktorá by mohla pomôcť znížiť potrebu vedenia liniek odvšadial všade. Jedna z negatívnych vecí, ktorá ostáva, je akási pomalosť mhd. Vozidlá jazdia neuveriteľne pomaly a neraz aj dlho stoja na zastávke kôli chronometráži. Cez víkend je to dosť citelné keď trolejbus hneď na ďalšej zastávke čaká takmer minutu, pretože nemôže odísť skôr a potom o 3 zastávky ďalej opäť čaká takmer minútu. Zaujímavé, že miestní sú s tým asi v pohode (zrejme už si zvykli
). Chcelo by to okrem zrýchlenia zaviesť aj všetky zastávky na znamenie podobne ako v BA. Niekoľko ich už v Žiline je ako napríklad zastávka Saláš. Viezol som sa autobusom na linke č. 27 a autobus zastal na tej jednej z mála zastávok na znamenie Saláš (hoci nikto tam nečakal a ani nikto znamenie nedával), ale evidentne tam prišiel vodič skôr ako mal, tak musel počkať do celej minúty.
Okrem pomalosti je tu v čase sedla a cez víkendy aj celkom biedny interval pre Hájik, Vlčince, Hliny (v podstate sotva 20minútový) medzi sídliskom a centrom mesta. Vlastne rozmýšlam, že ak cestujúcemu ujde trolejbus do týchto mestských častí pred nosom, tak ak má čakať na ďalší trolejbus 20 minút a potom ešte jazda ďalších 10 - 15 minút, tak či sa mu neoplatí ísť rovno pešo. Na druhú stranu je prekvapujúce, že cez víkend spojenie časti Vlčiniec so Solinkami cez Žilinskú univerzitu generuje zrejme taký dopyt, že je tam tiež 20 minútový internal, teda podobne ako napr. medzi Vlčincami a centrom.

Okrem pomalosti je tu v čase sedla a cez víkendy aj celkom biedny interval pre Hájik, Vlčince, Hliny (v podstate sotva 20minútový) medzi sídliskom a centrom mesta. Vlastne rozmýšlam, že ak cestujúcemu ujde trolejbus do týchto mestských častí pred nosom, tak ak má čakať na ďalší trolejbus 20 minút a potom ešte jazda ďalších 10 - 15 minút, tak či sa mu neoplatí ísť rovno pešo. Na druhú stranu je prekvapujúce, že cez víkend spojenie časti Vlčiniec so Solinkami cez Žilinskú univerzitu generuje zrejme taký dopyt, že je tam tiež 20 minútový internal, teda podobne ako napr. medzi Vlčincami a centrom.
TB94
#301 tesne pred posledným spojom v roku 2024 (31.12. od Vodného diela L67 s odjazdom o 16:11).
#301 tesne po dokončení posledného spoja v roku 2024 (31.12. - Stodolova - 16:45).
Odjazd #301 z konečnej na Hájiku do vozovne takmer rýchlosťou svetla (31.12. - Stodolova - 16:45).