Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pomaranc #23173:
Bolo mi to akési povedomé: https://imhd.sk/za/diskusna-tema/11/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=22931#22931

Odvtedy si si návrh trocha pozmenil (L5, zmeny v niektorých intervaloch,...). O istých bodoch sa tu diskutovalo vlani aj teraz, tak to skúsim zobrať z iných pohľadov:

- Dnes trvá cesta linkou 7 zo Stodolovej na Poľnú podľa CP 20 min (vybral som za príklad túto zastávku, lebo v jej blízkosti sa nachádzajú dve stredné školy a v o čosi väčšej vzdialenosti je okrajovo priemyselná a na druhej strane ešte ďalej nákupná zóna). Kedysi to bolo 18, potom 19, pred pár rokmi sa to zvýšilo na 20 min. Sú časy, kedy spoje, naberú cez Závodie a na Hlinskej meškanie 2-5 minút, ale aj úseky dňa, kedy 2-3 minúty strávia vyčkávaním na zastávkach. Pokiaľ by sme toto spojenie riešili prestupom na Polícii, treba rátať ešte s ďalšími 2-3 minútami na prestup. Tu už sa pomaly blížime k času, za ktorý sa dá táto trasa zvládnuť peši. Priestor na skrátenie jazdnej doby veľký nie je. Na Žitnej chcú v budúcnosti vybudovať novú okružnú križovatku, ktorá spomalí smer od Hájika. Situácia na Závodskej je zlá už roky bez vyhliadky na zlepšenie a na Hlinskej sa v špičke neraz stojí až po internáty (a to sme ešte pred spustením diaľničného privádzača). Potenciál na zrýchlenie je už len pri jazde cez svetelné križovatky medzi Hálkovou - Mostnou.
Jednou z možností zrýchlenia je vynechanie zachádzky k Polícii (hovorí o nej aj generel). Ďalšou môže byť obídenie Hálkovej aj Komenského - vedenie po trase L50. To už s možným zhoršením obsluhy priemyselnej zóny v dosahu Hálkovej. Alebo prestup, ale otázne kde a ako, aby to aj bolo časovo efektívne?

- Podľa návrhu by L16 išla v smere na Hájik v opačnom smere ako dnes, takže by bola s L6 v preklade iba pri stanici a polícii, pre oblasť ich zvyšných dvoch spoločných zastávok by došlo k zhoršeniu oproti aktuálnemu stavu.

- Pri takomto linkovom vedení som napočítal potrebu 36 trolejbusov. V súčasnosti ich jazdí 31 (po mestom zamýšľanom zahusťovaní ich má byť 34). O víkendovom navýšení ani nehovorím.

- Zachádzky k Átriu Dubeň. Nestotožňujem sa s tým, aby cestujúci z/na Vlčince boli takýmto spôsobom zdržiavaní. Dosť, že samotné Vlčince sú riešené dvomi zachádzkami.


" Keď bola výluka trolejbusov na Hájik, tak pamätám, že jazdila jedna autobusová výluková linka v intervale 7-8/15/7-8//15 a bolo to perfektné, pretože na spojoch bola rovnaká kapacita, časový rozostup a tiež nápor cestujúcich..."
- Nie je pravda, že na spojoch bola rovnaká kapacita. Jazdili tam štyri krátke autobusy a jeden dlhý, po ôsmej sa pridal ešte jeden klbák. Okrem toho premávala aj naďalej posilová kĺbová L7 o 7:15. Pri nápore, aký je z Hájika medzi 7:05 - 7:25 by 7,5 min interval dlhodobo nevyhovoval. L27 pomôže len z 1/3.
Reakcia na: pomaranc #23178:
V normálnom meste západného strihu je štandardom, že ak je prestupný terminál v križovatke, sú tie zastávky primknuté čo najbližšie k nej - ideálne tak, aby prechod viedol zo zastávky na zastávku a nemusel si pochodovať až niekam za koniec odbočovacích pruhov apod. Plus samozrejme adekvátny orientačný a informačný systém.
Reakcia na: TomoSK #23177:
Neviem ozaj ako riešiť prestup na Polícií inak než presunutím zastávky v smere k Auaparku pred budovu polície. Ale aj tak by bolo treba prejsť 1x cez cestu. Zaujímalo by ma, že ako sú riešené prestupy v zahraničí v bodoch, kde sa zbiehajú 3-4 ulice, keď tam nie je nejaký priestor na špeci "otočku" kam vlezie každé vozidlo, ktoré tým uzlom prechádza. Podľa mňa o nič viac odlišné než to, čo je pri polícií nemajú vymyslené, pokiaľ tam nie je námestie, ktoré umožňuje niečo kreatívne vymyslieť. Čiže prestup pri Polícií nie je problém, problém je prístup a pohľad na vec prestupu, ktorý obsahuje presun cez jeden prechod pre chodcov, pričom sú na Slovensku bežné prestupy s presunom cez 2-3 prechody a? Mal z toho niekto ujmu na zdraví? Teda okrem toho, kto vbehol na červenú na vozovku ... A potom mám pocit, že niektorí majú linku 7 ako fetiš, pričom tá linka je v modernom systéme MHD (s prestupnou tarifou s časovými lístkami a nie tým, na čo sa hrá Žilina) nepoužiteľná. Jednoducho Hájik potrebuje max. 2 linky v preklade 7-8 min v špičke a v ostatnom čase 15 minút a druhú ako doplnok cez Kvačalovu. Keď bola výluka trolejbusov na Hájik, tak pamätám, že jazdila jedna autobusová výluková linka v intervale 7-8/15/7-8//15 a bolo to perfektné, pretože na spojoch bola rovnaká kapacita, časový rozostup a tiež nápor cestujúcich pretože všetky spoje mali rovnakú trasu a nie, že jedna linka od Vlčiniec/Atria, druhá polokružná, ktorá sa plní od stanice a potom 1-2 za hodinu premávajúca mizéria, ktorú som videl neraz v závese za 4/14 voziť čo sa nevošlo do 4/14 alebo tých pár cestujúcich direkt na Hálkovu, Závodie a Hájik.
Reakcia na: pomaranc #23176:
Nejdem tu rozoberať ten zvyšok, ale v prípade linky 7 je pri jej zrušení jeden podstatný problém, ktorý už vytýčil Dispecer -> krkolomný prestup na Polícii. Navyše, v ranných hodinách by bolo nutné zachovať spoj o 7:15 z Hájika až na Vlčince (jedno vozidlo, nie obe), ten jazdí relatívne vyťažený až po Poľnú.
Reakcia na: Yogi616 #23174:
Pri linke 16 je vysvetlenie, že jej spoje pokračujú ako linka 3 od ŽST, resp. prepínali by sa na linku 3 už pred príchodom na Štefánikovo nám., čiže na Štefánikovom nám. v smere k ŽST by už figuroval CP linky 3 a opačne by už na ŽST v smere Štefánikovo nám. figuroval CP liniek 1 a 16.
Rozpíšem to ešte takto:
Spoje linky 3 prídu k ŽST a budú pokračovať ako:
- linka 1 s odchodmi o 00, 15, 30, 45 počas špičky aj v sedle s tým, že odchody o 15 a 45 minúte pôjdu v iba po Hálkovu
- linka 16 s odchodmi o 07, 22, 37, 52 iba počas špičky
Takže v úseku ŽST - Štefánikovo nám. - Aupark - Polícia - Hálkova premáva linka 1 každých 15 minút a od Hálkovej po Kvačalovu (depo) každých 30 minút. Keďže spoje po Hálkovu sa budú prakticky hneď točiť cez rondel a pôjdu naspäť ako linka 1 a neskôr prejdu plynule na linku 3 na Štefánikovom nám., tak sa do CP nakreslia najprv tieto spoje po Hálkovu, potom sa nakreslia spoje na Kvačalovu a potom až spoje linky 16. Snáď to dáva logiku. 🙂 A mimochodom pri linke 1 by bolo možné napríklad v rannej špičke aj všetky spoje viesť k vozovni, ak by bol zo strany cestujúcich záujem, alebo by sa využili hybridné trolejbusy s batériami pre jazdu mimo trolejí v úseku Kvačalova - Stodolova, čo by posilnilo ponuku spojov na Hájik a linka 27 by mohla mať od Kvačalovej zachované spoje, ktoré by na linku 1 nadväzovali, aby sa ľudia z Hájika mohli dostať na Kragujevskú.

Nuž pri linke 7 je treba obetovať kus komfortu výmenou za to, že iné linky budú premávať častejšie a navyše teraz keď je v hre dištančná výučba a semester trvá bežne 13-14 týždňov (dokopy 26-28 celý rok), tak ten prúd ľudí a UNIZA nebude významný a nielen na trase k tejto univerzite bohužiaľ. Spoje, ktoré mali výraznú prevahu klientely medzi žiakmi najmä v prímestskej doprave utŕžia riadnu ranu pod pás a tiež teraz keď prebehla kampaň na prenajatie si auta počas "Covid-19" pandémie, tak aj zamestnaných ubudne vo VHD. Ale aj keby sa vyučovalo normálne, tak jeden prestup 18-30 ročnú zdravú mládež nezabije. Či?
Reakcia na: Yogi616 #23174:
Pomenoval si to, čo je veľký problém Žiliny: Neexistencia pohodlných prestupných uzlov tam, kde by to dávalo zmysel.
Reakcia na: pomaranc #23173:
Pochopil som ako to myslíš s tou linkou 1/3, ale...
na oboch linkách máš rozdielny interval (15 min u L1 a polovičný u L3) v istých častiach dňa, takže ako by si vyriešil každý druhý spoj na linke 3?
plus neviem, či je až taký dobrý nápad rušiť linku 7, avšak s vhodnou úpravou prestupu z 6 na 4 (a zo 14 na 6) si to možno viem predstaviť, ale nevidel som, aké silné sú priame prúdy z Hájika na Hliny, či na univerzitu (Vlčince) a druhá vec, kde takýto prestup uskutočniť (lebo zastávka Polícia je tak trochu na to nepraktická)
Dlhé roky čo používam MHD v ZA a aj linku 3, tak mi občas komplikuje jednosmerná trasa tejto linky cestovanie. Preto ma napadlo, že prečo nepristúpilo mesto Žilina k objednávke zmeny trasy tejto linky tak, aby poskytla variáciu k linkám 5 a 6 zo Spanyolovej, ktoré idú na Štúrovo nám. a ďalej Hliny, resp. 6ka na Štefánikovo nám. a k stanici, pričom 3ka mohla premávať na Štúrovo nám. a ďalej cez políciu, Hurbanovu k stanici, čím by sa vytvorila tretia trasa pre trolejbusové linky od nemocnice. Kompletné riešenie trolejbusov si predstavujem takto:
1: (prichádza ako linka 3) ŽST - Štefánikovo nám. - Aupark - Polícia - Hálkova 15/15/15//15 a vybrané spoje v intervale 30/30/30//30 pokračujú na Kvačalovu
3: Solinky - Bôrik - Nemocnica - Aupark - Polícia - ŽST, posilnená na 7-8/15/7-8//15
4/14: bez zmeny, posilnená na 7-8/15/7-8//15 ako náhrada za linku 7
5: bez zmeny trasy, posilnená na 15/15/15//30, dobudovať trolejbusovú stopu na kruhovom objazde tak, aby mohla 5ka zachádzať k OC Dubeň + vybudovať miesto na otočku pri OC Dubeň tak, aby nemuseli trolejbusy zachádzať cez celé parkovisko a prístup do obratiska aby bol len pre trolejbusy
6: bez zmeny + zachádzka spojov cez OC Dubeň, ktoré idú na Vlčince, viď. linka 5
7: zrušená
16: Hájik - Hálkova - Polícia - Aupark - Štefánikovo nám. - ŽST, pokračuje ako linka 3 (15/-/15//-)

+ dva ponety:
1. Ohľadom trás autobusov a síce, že mohla by sa niektorá autobusová linka využiť na prepojenie Košickej a Predmestskej so zastávkou Aupark, keďže silný prúd IAD smeruje takto ale žiadna linka MHD takto nepremáva.
2. K intervalom mám dotaz, že prečo dodnes nie je schopný DPMŽ zaviesť, alebo mesto vydať voči DPMŽ pokyn na to, aby sa na linkách zaviedli intervaly 120, 60, 30, (20) a 15 minút? Týka sa to najmä večerných hodín na všetkých linkách a autobusových liniek celodenne. Ak mám na linke 4 odchody za hodinu, tak prečo nie je zavedený 15 min interval ale je to tam prekladané 10, 20 a 25 minútami, prípadne večer sú 25 a 35 minútové intervaly?
4 odchody za hodinu = 15 minút
3 odchody za hodinu = 20 minút
2 odchody za hodinu = 30 minút
1 odchod za hodinu = 60 minút
Je toto zaviesť problém?

P.S.: Viem, že toto nie sú stránky DPMŽ, ani stránky mesta Žilina. Ale keďže tu píšu ľudia znalí dopravnej problematiky, či už ako fanúšikovia alebo priamo zamestnaní v doprave, tak verím, že niekto fundovaný sa tu k tomu vyjadrí, že prečo sú veci tak ako sú a nehýbu sa vpred ako som vyššie opísal. Ď!
Reakcia na: Lubo strajk #23171:
274 sa vrátila a 275 odišla.
Dnes videná 27tr na trajleri smer polsko
Reakcia na: TomoSK #23167:
Medzičasom som ku mne info s vysvetlením významu tajuplnej štrbiny dostala.
Slúžiť má na zafixovanie karty počas dlhších operácií (napríklad, nie však výlučne nahratie internetovej transakcie), pričom jej použitie bude DOBROVOĽNÉ. Kto chce, môže kartu držať v ruke a k čítačke ju priložiť len v zodpovedajúcom momente a kto chce mať obe ruky voľné, zasunie kartu do štrbiny, naťuká čo treba a kartu znova vytiahne.

Panic off.
Reakcia na: Mongolec #23168:
Časom úplne skončia papierové lístky a automaty.Asi sa inšpirovali z českej Ostravy.
Tá štrbina na kontaktné karty by podľa všetkého mala byť v Žiline slepá. 🙂
Reakcia na: Vladimír #23165:
Ak je to naozaj o tom, že R&G si zakladá na takom riešení, potom ok, asi nemá DPMŽ úplne na výber. Akurát mám trochu obavu, či to zo strany R&G naozaj stojí na nejakej vízii rozvoja tým smerom, alebo to je, diplomaticky povedané, opäť skôr "ekonomické" opatrenie z ich strany.
Ale samozrejme pre pokoj v duši úprimne pripúšťam, že možno som málo vizionársky a len nerozumiem niečomu, čo už čaká za rohom...
Reakcia na: Viko #23164:
Ešte raz 🙂 Som presvedčený, že tu nikto žiadnu kontaktnú kartu zavádzať nejde. Karty v Žiline sú a budú bezkontaktné, všetky štandardné operácie sa uskutočnia priložením karty k označovaču.

Nie som expert na najmodernejšie technické riešenia. Pripúšťam, že medzičasom môže byť štandardom nahrávať informácie z white listu na kartu aj prostým priložením karty. Z rôznych prezentácií však podvedome vnímam, že R&G má pre tieto prípady riešenie, kedy sa karta zasúva do štrbiny. Neviem, prečo to robia tak. Možno je to operácia, ktorá trvá viac sekúnd a chcú mať istotu, že sa s kartou počas nej nehýbe. A možno to je naozaj riešenie, ktoré je už technicky prekonané. Na druhej strane mi nepripadá také škandalózne vložiť kartu do štrbiny raz za mesiac alebo ešte menej často. Opakujem - možno to nie je ideál, ale nepovažujem to až za taký fail, ako sa tu prezentuje.
Reakcia na: Vladimír #23162:
Ešte raz. Popisuješ vec, ktorú vieme už niekoľko rokov bežne pokryť bezkontaktne - či sú to, čojaviem, ISIC terminály na školách upravujúce platnosť v čipe, alebo emtesťácke multifunkčné automaty či displejové štikače v DPB od Telmaxu, ktoré mi jazdy/PCL bez váhania zapíšu. Prečo preboha by som mal zrazu v Žiline strkať akúkoľvek kartu do nejakej štrbiny? Bezkontaktnú platobnú kartu dnes dostaneš úplne automaticky a má ju prakticky každý, takže z hľadiska poskytovania služby naozaj nepotrebuješ počítať so zastrkovacím občianskym na to, aby si odviezol ľudí.
Reakcia na: Vladimír #23162:
To tiež nie je práve up-to-date riešenie...
Reakcia na: Viko #23161:
O tom mám veľmi vážnu pochybnosť. Skôr by som tipoval, že ide o štrbinu, do ktorej sa vloží karta za účelom načítania jázd/PCL zakúpených cez internet.
Reakcia na: námedzník #23160:
To sa naozaj po dlhých rokoch využívania bezkontaktných kariet niekto túži vracať ku kontaktným???

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.