Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na žilinských vozidlách,definitívne skončila reklama.Teda,žiadne busboardy,ani CVR-ky.Podľa mňa,je to škoda.
Reakcia na: TomoSK #23194:
Presne tak, chcieť za ročný lístok viac než jedenásťnásobok mesačného je nonsens. Zdá sa, že boj proti zneužívaniu MHD je v Žiline tuho zakorenený.
Reakcia na: Dispecer #23197:
Lenže ja som si to pozeral zo smartphonu. Teraz z PC už je to OK ale aj tak nemám rád spoločnosti, ktoeré majú ao primárny komunikačný kanál Gesichtsbuch. A k samotným komentárom - proste Žilina.
Reakcia na: S499.1023 #23193:
Pokiaľ na sieti nemáš blokovaný prístup na FB, tak ti to zobrazí (alebo ak si to nepozeráš na smartfóne)... Len musíš najprv súhlasiť s koláčikmi a v okienku, kde po tebe chce prihlásenie len nájsť odkaz "Teraz nie". Potom už uvidíš samotný post a keď klikneš na "x komentárov". Nie si blbý, to dokážeš. 😉
Reakcia na: TomoSK #23194:
Pri časovej tarife sa vždy nájde viacero spojení, kde to do časového limitu tesne nevychádza. Z reakcií ľudí skôr vyplýva, že o tom, že sa pri samotnej ceste bez prestupu neprihliada na skutočnú dĺžku cesty, ale na dĺžku cesty podľa cestovného poriadku, ani vôbec nevedia. Takéto veci bude potrebné včas odprezentovať verejnosti.
Reakcia na: TomoSK #23194:
cast sidlisk aj teraz potrebuje 2 pasmo - takze nic sa nemeni
univerzita - stanica je aj teraz v 2 pasme - takze nic sa nemeni

vyhoda je napr ze matica - Stefanikove nam bude konecne v rovnakom pasme ci idem 4 alebo 6

Reakcia na: Mongolec #23189:
Osobne považujem za diskutabilné práve to vysoké zľavnené cestovné a vhodnosť časovej platnosti lístka "12 minút". Vysoké zľavnené cestovné osobne vnímam ako spôsob, ako vyťažiť z vysokoškolských študentov čo najviac, lebo treba z niečoho kompenzovať bezplatnú prepravu deciek s trvalým pobytom v ZA. A problém 12-minútového lístka je ten, že vďaka takejto časovej platnosti sa bude stávať, že polovica sídliska sa do toho času zmestí, druhá polovica nie. Rovnako aj cesta z univerzity na stanicu trvá 13 minút... 🙂 Rozumiem, že je to len desaťcentový rozdiel, ale takéto lístky slúžia prakticky jednoúčelovo na krátke cesty, tak nech sa rozhodnú, či majú platiť napr. na cesty v rámci sídliska alebo centra (10-min. platnosť), alebo zo sídliska na okraj centra (15-min. platnosť).
Reakcia na: Dispecer #23191:
Nie, nezobrazí.
Reakcia na: Mongolec #23189:
Mňa to vôbec neprekvapuje - každá zmena cestovného (a občas prekvapivo aj pri tej pozitívnej zmene) je vnímaná istou časťou verejnosti záporne a to len z titulu, že sa mení.

Pozn.: Netrúfam si považovať všetky reakcie pod jedným príspevkom na FB ako hodnovernú vzorku cestujúcich. Aj keď je to na stránke jedného lokálneho média.
Reakcia na: S499.1023 #23190:
Ale internet zjavne máš, takže tie komentáre (viď #23187) ti ktorýkoľvek prehliadač zobrazí. Mark ten príspevok neskryl.
Reakcia na: Mongolec #23187:
Nemám Gesichtsbuch, môžem poprosiť o stručné sprostredkovanie názorov žilinských cestujúcich?
Reakcia na: TomoSK #23188:
Osobne som také reakcie očakával. Nebyť tej zmeny pred vyše 20 rokmi (ktorá niečo riešila možno tak z krátkodobého hľadiska), dnes sme v tejto situácii nemuseli byť.

Cenovo to až tak zle nevychádza. Občasní cestujúci si priplatia 10 centov (napr. z bankovej karty), najpravidelnejším sa cena mesačného PCL nezmení. Čo môže byť problém sú:
- vysoké zľavnené cestovné (nízke % zľavy), čiastočne kompenzované vysokým podielom bezplatnej dopravy,
- typ cestujúcich, ktorí MHD pravidelne využívajú len na cestu do a z práce/školy, teda sú používateľmi predplatného na istý počet jázd. Pre nich to bude predstavovať najväčšie zdraženie (hlavne pri súčasnom 1. pásme),
- platnosť karty len 5 rokov, ale to je aj inde.
Reakcia na: Mongolec #23187:
Hoci mám k navrhovanej tarife isté výhrady, takáto reakcia je.. smutná.
Reakcia na: Mongolec #23168:
Súčasná tarifa je v meste tak zakorenená, že návrh novej sa stretol s veľkým odporom cestujúcich. Stačí si prečítať komentáre...
https://www.facebook.com/zilinak/posts/3528069957273874?__tn__=-R
Reakcia na: TomoSK #23181:
Skôr je zaujímavé, že ani v rámci prestavby tej križovatky na turbokruháč nepožadovalo mesto, ani súkromný investor, ktorý tam plánuje postaviť obchodný dom, výstavbu zastávky MHD 🙁
Reakcia na: pomaranc #23183:
S tým prekladom pri 6+16 je to tak, že by bol v úseku Stodolova - Polícia a pravdepodobne aj Polícia - Stodolova. Pre zastávky v centre však navrhuješ obsluhu v smere NA Hájik navzájom opačnými trasami: 6: Štef. nám. - ŽS - Hurbanova - Polícia ... 16: Hurbanova - ŽS - Štef. nám. - AUPARK - Polícia

Takže keď si na tomto úseku rozpíšem akékoľvek odchody pre L6 v 15 min intervale a potom si k tomu dopasujem L16 tak, aby od Polície na Hájik išli v preklade 7+8, zistím, že pri stanici bude medzi nimi 6+9 (alebo 7+8), na Štefánikovom nám. 5+10 (alebo 4+11) a na Hurbanovej 1+14 (alebo 2+13).

V súčasnosti tým, že idú z rovnako orientovaných zastávok, majú cestujúci medzi spojmi všade medzi Štef. nám. a Políciou 7 alebo 8 minút.
Reakcia na: TomoSK #23181:
Akékoľvek okružné experimenty by som si už na Žiline odpustil. Urobil som návrh, kde som si dal za úlohu odstrániť okružnosť liniek 3 a 16, plus o nezmysle akým je linka 1 dnes ani nehovorím. Takže OC Dubeň ako inak riešiť? Máme k dispozícií v centre po prejazde spojov z linky 3 ešte 2 spoje za hodinu. 4 v špičke zhltne linka 16 a 2 spoje zhltne celodenne za hodinu linka 1. Ostávajú teda 2 spoje za hodinu z linky, ktoré zakončia pri ŽST, čiže tieto spoje môžu ísť ako linka 8 na OC Dubeň od Hurbanovej a opačne od Štefánikovho nám. budú pokračovať ako linka 3 cez stanicu a políciu na Bôrik a Solinky.
Reakcia na: Mongolec #23180:
2-3 minúty prestupu a inak čas strávený vo vozidle je lepšie ako peší presun o ktorom hovoríš, pretože ešte na Žitnej ulici to ide ale na Bánovskej ceste a úseku medzi ňou a Žitnou na križovatke je to o hubu, resp. o život a navyše kvalita chodníka je diskutabilná. Plus v čase dažďa je takmer isté, že človek utŕži sprchu. A to čo si porovnal s peším presunom, tak to kríva aj na tom, že daný čas presunu ba 2,2km trase je 20-25 min pre zdatného chodcu, pre menej je to 30-35 min a to da bavíme o presune z lokality okolo zastávky Žitná. Peší presun z Hájika dúfam neberieš v úvahu. Po tej serpentínovej promenáde by si to pochvaľoval možno len Matej Tóth.

Ad preklad 6+16, preklad by bol v celom úseku Stodolova - Polícia. Do 16ky by sa pri ceste na Hájik dalo nasadnúť už na Hurbanovej a ísť cez stanicu a Aupark zachádzkou. Neviem prečo spomínaš zhoršenie, keď od stanice, Štefánikovho nám., Auparku a aj Hurbanovej 16ka privezie ľudí rovnakým smerom a aj ich odvezie rovnakým smerom a to isté aj linka 3, čiže to jednosmerné harakiri by u týchto liniek skončilo. A prv zostrojme CP a potom hovorme, či preklad bude, alebo nebude.

S riešením OC Dubeň, aké som navrhol, že to nie je vhodné súhlasím. Beriem späť.

Ku ND na Hájik: OK, bol tam jeden klbák, ktorým sa zlepšoval priemer, no nebolo to skôr preto, že bolo málo krátkych autobusov, alebo skôr preto, že nebolo viac klbákov než jeden k dispozícií? 1ka ako som navrhol by viac pomohla Hajiku než 27ka pretože by ponúkala viac spojov a pravidelnejšie. Plus skončila by premávka krátkych trolejbusov na 6/16, čo by navýšilo kapacitu mierne. V najhoršom prípade zriadiť niečo ako je linka 184 v Bratislave, t.j. jeden klbák pôjde účelovo z Hájika nejakou špeci trasou aby zachytil miesta odkiaľ nejdú spoje k ŽU a školám na Hlinách a pôjde v čase pred/po prednáškach/vyučovaní. Vyriešené.
Reakcia na: Viko #23179:
Ako som písal, tak v triangli zastávok "Polícia" so zastávkami hýbať moc nejde, okrem zastávky v smere na Hájik a to posunutím bližšie ku križovatke. Zastávkubv smere k stanici bližšie posunúť nejde pretože tam stojí budova. Takže jedine s jednou zastávkou ide pohnúť. Takže netreba sabotovať prestupný systém iba pre 7ku a jednu zastávku. Ale už som si zvykol, že je to také typické slovenské hladať ako sa čo nedá, teoretizovať, napísať o tom haldy materiálu a nakoniec to nechať tak a filozofovať ďalej samozrejme.
Reakcia na: Mongolec #23180:
V prípade obsluhy Atria Dubeň by som oživil starú osmičku, akurát s 15-min. intervalom (jazdná doba 21 minút, dva sólo vozy) a šestka by mohla plnohodnotne obsluhovať Vlčince smerom na nemocnicu. Cestujúcim z Vlčiniec (a Hlín) do Atria by skôr než zachádzka pomohla zastávka niekde medzi kruháčom a zásobovacím vjazdom do OBI, nakoľko by to mali ku vstupu asi sto metrov, a v smere do centra je to medzi Poštovou a plavárňou skoro kilometer.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.