Reakcia na: pomaranc #23173:
Bolo mi to akési povedomé: https://imhd.sk/za/diskusna-tema/11/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=22931#22931Odvtedy si si návrh trocha pozmenil (L5, zmeny v niektorých intervaloch,...). O istých bodoch sa tu diskutovalo vlani aj teraz, tak to skúsim zobrať z iných pohľadov:
- Dnes trvá cesta linkou 7 zo Stodolovej na Poľnú podľa CP 20 min (vybral som za príklad túto zastávku, lebo v jej blízkosti sa nachádzajú dve stredné školy a v o čosi väčšej vzdialenosti je okrajovo priemyselná a na druhej strane ešte ďalej nákupná zóna). Kedysi to bolo 18, potom 19, pred pár rokmi sa to zvýšilo na 20 min. Sú časy, kedy spoje, naberú cez Závodie a na Hlinskej meškanie 2-5 minút, ale aj úseky dňa, kedy 2-3 minúty strávia vyčkávaním na zastávkach. Pokiaľ by sme toto spojenie riešili prestupom na Polícii, treba rátať ešte s ďalšími 2-3 minútami na prestup. Tu už sa pomaly blížime k času, za ktorý sa dá táto trasa zvládnuť peši. Priestor na skrátenie jazdnej doby veľký nie je. Na Žitnej chcú v budúcnosti vybudovať novú okružnú križovatku, ktorá spomalí smer od Hájika. Situácia na Závodskej je zlá už roky bez vyhliadky na zlepšenie a na Hlinskej sa v špičke neraz stojí až po internáty (a to sme ešte pred spustením diaľničného privádzača). Potenciál na zrýchlenie je už len pri jazde cez svetelné križovatky medzi Hálkovou - Mostnou.
Jednou z možností zrýchlenia je vynechanie zachádzky k Polícii (hovorí o nej aj generel). Ďalšou môže byť obídenie Hálkovej aj Komenského - vedenie po trase L50. To už s možným zhoršením obsluhy priemyselnej zóny v dosahu Hálkovej. Alebo prestup, ale otázne kde a ako, aby to aj bolo časovo efektívne?
- Podľa návrhu by L16 išla v smere na Hájik v opačnom smere ako dnes, takže by bola s L6 v preklade iba pri stanici a polícii, pre oblasť ich zvyšných dvoch spoločných zastávok by došlo k zhoršeniu oproti aktuálnemu stavu.
- Pri takomto linkovom vedení som napočítal potrebu 36 trolejbusov. V súčasnosti ich jazdí 31 (po mestom zamýšľanom zahusťovaní ich má byť 34). O víkendovom navýšení ani nehovorím.
- Zachádzky k Átriu Dubeň. Nestotožňujem sa s tým, aby cestujúci z/na Vlčince boli takýmto spôsobom zdržiavaní. Dosť, že samotné Vlčince sú riešené dvomi zachádzkami.
" Keď bola výluka trolejbusov na Hájik, tak pamätám, že jazdila jedna autobusová výluková linka v intervale 7-8/15/7-8//15 a bolo to perfektné, pretože na spojoch bola rovnaká kapacita, časový rozostup a tiež nápor cestujúcich..."
- Nie je pravda, že na spojoch bola rovnaká kapacita. Jazdili tam štyri krátke autobusy a jeden dlhý, po ôsmej sa pridal ešte jeden klbák. Okrem toho premávala aj naďalej posilová kĺbová L7 o 7:15. Pri nápore, aký je z Hájika medzi 7:05 - 7:25 by 7,5 min interval dlhodobo nevyhovoval. L27 pomôže len z 1/3.
pomaranc
1: (prichádza ako linka 3) ŽST - Štefánikovo nám. - Aupark - Polícia - Hálkova 15/15/15//15 a vybrané spoje v intervale 30/30/30//30 pokračujú na Kvačalovu
3: Solinky - Bôrik - Nemocnica - Aupark - Polícia - ŽST, posilnená na 7-8/15/7-8//15
4/14: bez zmeny, posilnená na 7-8/15/7-8//15 ako náhrada za linku 7
5: bez zmeny trasy, posilnená na 15/15/15//30, dobudovať trolejbusovú stopu na kruhovom objazde tak, aby mohla 5ka zachádzať k OC Dubeň + vybudovať miesto na otočku pri OC Dubeň tak, aby nemuseli trolejbusy zachádzať cez celé parkovisko a prístup do obratiska aby bol len pre trolejbusy
6: bez zmeny + zachádzka spojov cez OC Dubeň, ktoré idú na Vlčince, viď. linka 5
7: zrušená
16: Hájik - Hálkova - Polícia - Aupark - Štefánikovo nám. - ŽST, pokračuje ako linka 3 (15/-/15//-)
+ dva ponety:
1. Ohľadom trás autobusov a síce, že mohla by sa niektorá autobusová linka využiť na prepojenie Košickej a Predmestskej so zastávkou Aupark, keďže silný prúd IAD smeruje takto ale žiadna linka MHD takto nepremáva.
2. K intervalom mám dotaz, že prečo dodnes nie je schopný DPMŽ zaviesť, alebo mesto vydať voči DPMŽ pokyn na to, aby sa na linkách zaviedli intervaly 120, 60, 30, (20) a 15 minút? Týka sa to najmä večerných hodín na všetkých linkách a autobusových liniek celodenne. Ak mám na linke 4 odchody za hodinu, tak prečo nie je zavedený 15 min interval ale je to tam prekladané 10, 20 a 25 minútami, prípadne večer sú 25 a 35 minútové intervaly?
4 odchody za hodinu = 15 minút
3 odchody za hodinu = 20 minút
2 odchody za hodinu = 30 minút
1 odchod za hodinu = 60 minút
Je toto zaviesť problém?
P.S.: Viem, že toto nie sú stránky DPMŽ, ani stránky mesta Žilina. Ale keďže tu píšu ľudia znalí dopravnej problematiky, či už ako fanúšikovia alebo priamo zamestnaní v doprave, tak verím, že niekto fundovaný sa tu k tomu vyjadrí, že prečo sú veci tak ako sú a nehýbu sa vpred ako som vyššie opísal. Ď!