Reakcia na: Mongolec #22006:
No veď to je to, že prečo to bolo celé nastavené tak nešťastne. Náhrada diselových autobusov plynovými bola ok, využili to v BB, TT a PD. Ale náhrada autobusov trolejbusmi vieme že reálne nie je za súčasného stavu v slovenských mestách možná. Jedine by to bolo logické pri rozvoji trolejbusovej siete, (nahradenie autobusových liniek tbusovými; pričom ale stavbu novej trate a prípadnú novú meniareň by si mestá platili zo svojho..) ktovie či toto tým chceli dosiahnuť..
A potom BB aby naplnila podmienky a mohla nakúpiť nové tbusy za eurofondy autobusy čo mali naviac, začali cielene vypravovať na tbusové linky/služby autobusy a potom ich naozaj nahradili kus za kus. Ale tiež pri troche snahy a (ne)vhodného politického pozadia tento cheat mohol riadiaci orgán prekuknúť a podmienku na nákup tbusov považovať za splnenú iba formálne, ale nie fakticky,.
CX34
1994 - 54 2002 - 23
1995 - 54 2003 - 19
1996 - 54 2004 - 17
1997 - 55 2005 - 15
1998 - 53 2006 - 14
1999 - 49 2007 - 14
2000 - 28 2008 - 13
2001 - 24
To že SAD nakúpila nové autobusy menšie, ako boli tie staré, čo videlo k zníženiu počtu cestujúcich asi netreba hovoriť.
Ale to, že DPMŽ nemenil zásadne sieť MHD od roku 1995 do 2006 to už podstatné je. Pretože zatiaľ čo v tých natlačených autobusoch v roku 1995 cestovalo 54 mil. cestujúcich v roku 2006 to bolo bezmála 14 mil. cestujúcich. Takže si nemyslím, že to je alebo bolo úbytkom pracovných miest.