Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Čo robí SOR NB18 odstavený na zastávke Poľná (smer Solinky)? A nemyslím trolejbus. Nevšimol som si odkiaľ je....
Ze tvrdych vyplni 🙂 tam vobec nejaka vypln je?? Ja som myslel ze tvrdeny plast s potahom sa za vypln nepovazuje ale ako vidim tak uz asi hej 🙂 🙂
Mam otazku 🙂 K tej ankete je vobec technicky mozne spohodlnit sedadla v 251-260 ?? Alebo by bolo nutne sedadla kompletne vymenit?? Inak 255 asi nebude jediny pacient so silnym vrzganim v klbe 🙂 CI?
Reakcia na: LUK #21845:
No, a tak nejako si to predstavujem. ?
Reakcia na: OBUS #21841:
Musím poopraviť, čo si napísal. Pri L14 nie je prvé "ukrojenie" po 11. zastávke, ale po 7. - ak za č. 1 počítame Matice sl. Ďalšie je po 9. a posledné po 16. zastávke.
Reakcia na: Mongolec #21840:
Praktické skúsenosti z neďalekého mestečka ukazujú, že tri pásma opodstatnenie majú - jedno cca na 6:30 až 18:00 v pracovný deň, druhé pred 6:00 (víkend pred 7:00) a po 20:00 a tretie na zvyšný čas. Ale aj v tomto pravidle sa nájdu výnimky. ?
Reakcia na: engineer #21842:
Pán inžinier opýtam sa inak, považujete tie víkendove časy konrétne 4/14 sú (bez sedla) sú normálne a prirodzené? Žiadne rezervy by sa tam náhodou nenašli? Nepochybujem o tom, že problematika, je jednoducha to bol môj laicky postreh. Pekny deň. ?
Reakcia na: OBUS #21841:
Ok, ale tiež sa asi v súčasných jazdných dobách myslí na šetrenie el. energie... Nie je umenie hnať sa 50km/h po centre (na semafóroch) a jazdiť štýlom brzda,plyn (určite viete o čom hovorím). Je teda na výber, buď rýchlosť prepravy (skrátenie jazdných dôb) alebo pomalšia, ekonomická jazda. Tieto dve veci k sebe jednoducho nejdú. Rýchlejšia preprava môže byť na jednej strane znížením "komfortu" prepravy tým že sa bude jazdiť spomínaným štýlom - cestujúcim to nie je dvakrát príjemné, ale niekomu možno bude vyhovovať lebo sa včas dostane tam, kam potrebuje.
OBUS ty to nejako strašne prežívaš pričom máš neobjektívny pohľad bez štipky relevantnosti. Skús sa niekedy zamyslieť nad tým čo píšeš, prečítať text po sebe apod. Už dlhšiu dobu sledujem tvoje príspevky, kde o ničom inom nepíšeš len aká je žilinská MHD pomalá. V porovnaní s IAD je samozrejme výrazne pomalšia, ale treba si uvedomiť všetky súvislosti, faktory čo na to vplývajú a zdroje príčiny.
To si vážne myslíš, že jednoduchým skrátením času jazdy ("na papieri") medzi jednotlivými zastávkami by ju trolejbus/autobus aj fyzicky za ten skrátený čas prešiel? Bez existujúcej preferencie MHD na svetelných križovatkách, s veľmi nepravidelným priebehom dopravnej intenzity v meste či už z profilu týždenného alebo denného? Tak to sa potom máš ešte veľa čo učiť.
Netreba zabúdať ani fakt, že na plynulosť a rýchlosť mestskej hromadnej dopravy vplýva ohľaduplnosť vodičov IAD napr. pri vychádzaní vozidla zo zastávkového záseku, čo v praxi rešpektuje menšina vodičov.
A ako poslednú vec, porovnával si priemernú rýchlosť žilinskej MHD s inými podobne veľkými mestami na Slovensku alebo Česku? To by bolo tiež zaujímavé vedieť...A takto by sa dalo pokračovať ďalej.
Samozrejme uznávam, že isté rezervy v návrhu cestovných poriadkov existujú, ale treba sa na daný problém pozerať objektívne a konštruktívne. Namiesto niektorých tvojich prehnaných komentárov skús spraviť niečo užitočné - vypracuj návrh zmien cestovného poriadku na základe opodstatnenej analýzy a pošli ho dopravnému podniku. Alebo aspoň rozoberaj konkrétne prípady resp. ponúkni reálne návrhy riešenie daného problému a možno na to zareagujú aj pracovníci dopravného podniku, inak nemajú tvoje príspevky žiadnu výpovednú hodnotu.
Reakcia na: Mongolec #21840:
Problém v tých ,,zrýchlených režimoch,, je okrom toho, že i tak sú zbytočne dlhé ale i to, že sú zle načasované. Stručný príklad: L 14 Prvé ,,ukrojenie,, je až po 11 tej zastávke! Teda, žiadné zrýchlenie ani žiadný iný režim pre cestujúcich do 11 zastávky. Druhé ukrojenie 2 zastávky pred konečnou (spolu 120 sekund) a posledné na dojazde na konečnú je úplne bezvýznamné- jediný úsek kde stlačia pedál jazdy na podlahu.. (180 sekund)
Teda reálne zrýchlenie na celej linke 14 je 120 sekund oproti špičke. To sa kľudne mohol nechať jeden režim a tolerovať meškania a bol by zachovaný i takt.. Efekt, skoro na úrovni nula...

L 4 Detto prvé ukrojenie po 11. zastávke (realne všetci cestujúci, ktorí cestujú do centra, mesta na stanicu, obchodných centier, nikdy žiadne zrýchlenie nepocítili!) Stále Fatranska až Komenského 22 minut vždy rovnkako..
Skúste nad tým porozmyšľať. ?
Reakcia na: Vladimír #21839:
Opodstatnenie by možno malo aj tretie pásmo - v skorých ranných hodinách do max. 6:30 alebo pre spoje niektorých liniek s odchodmi z východzích zastávok medzi 17:30 - 18:45, pretože väčšina svetelných križovatiek v centre sa vypína o 19:00 a medzi 18:00 - 19:00 sa vyskytujú meškania.
Reakcia na: Dispecer #21838:
Nie, jazdné doby sú dve. Špička + sedlo a okrajový režim + víkend.
Reakcia na: Mongolec #21837:
Takže jazdné doby sú 3? Špička, sedlo a okrajový režim/víkend?
Reakcia na: Mike #21836:
Presne takto to už dva roky funguje.
Reakcia na: Dispecer #21835:
Zasa nie je riešenie v menších mestách mať veľa jazdných dôb. Jasné, že o 19tej by mala byť iná ako o 14tej. Nepoznám situáciu v ZA až tak presne, ale či by nemohla byť rovnaká jazdná doba napr. prac. dni po 18tej a víkend celodenne.
Reakcia na: keksino #21834:
DPMŽ ešte stále má iba 2 druhy jazdných dôb, všakže? To je ten problém. Pokiaľ bude iba jazdná doba pre špičky a zvyšný čas premávky, stále to bude robiť problémy, pretože hustota dopravy všeobecne na cestách v Žiline nie je v tom "ostatnom čase" stabilne rovnaká. Čo sám pozorujem, Žilina, resp. jej centrálna časť, má veľmi silné špičky, relatívne silné sedlo (t.j. v čase medzi rannou a poobedňajšou špičkou) a oproti nim výrazne slabšiu intenzitu dopravy v okrajovom čase. Už len z toho podľa mňa vyplýva mať potrebu aspoň 3 druhov jazdných dôb...

Napríklad na linke 6 cez prac. dni vo večerných hodinách (napr. 19:00 - 20:00) sa pravidelne "vetrá" v podstate v každej zastávke. Viem si predstaviť, že v tomto čase (t. j. v tzv. okrajovom režime) by sa dala celá trasa skrátiť min. o 2 - 3 minúty, ba možno i o viac.
Cez víkend alebo mimo špičky sa možno čaká, ale cez pracovný deň 4ka ledva stíha na 14tku ak je v meste zápcha, a navyše cez prac. deň sa je aj problém dostať hore z Matice na Fatranskú (ul. Vysokoškolákov) a vtedy sa pri kombinácii týchto faktorov každá minúta hodí. Jediným riešením by asi bolo keby sa CP a spomínaná jazdná doba upravila mimo špičky (večer keď sa všade skracujú jazdné doby) a cez víkend.
Vysvetli mi prosim niekto toto. Ako môže vychádzajúca 14 z Matice prísť na Fatranskú a tam stáť cca 60 sekund do odchodu hned na prvej zástavke? To nemôžu tu vatu nasekať trebárs až niekte na Hlinach? V najbližšej dobe spravím video ako cca 25-30 kmh jazdia vozidla pomaly po meste a zbytočne bránia plynulosti IAD. Keby sa už tento DP spamatal (lebo zakaznikov stale menej a menej) a upravil predpisom aby vozidla aspom čakali na zastavke (ked je nemožne skratiť tieto hlupe vikendove doby) Trochu by to zaktraktivnilo MHD . ?
Reakcia na: keksino #21831:
No ja som to videl pred 3timi dvermi, tak potom je na viacerých miestach oddelený? , neskôr nahradená 207čkou
Reakcia na: Tomáš16 #21830:
Opravím ťa, tá diera je na strane od okna v zadnej časti vozu ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.