Reakcia na: MrVain #21403:
K tej tarife: skusim zistiť ,či nie su nejake zlavy cez víkend ale asi nie, kedže DP zastrešuje aj verejné osvetlenie, v minulosti bolo sledovaný odber počas 1/4 hodiny tzv 1/4hodinove maximum a tým spoplatnena spotreba el.energie, teraz asi co spotrebujeme to zaplatíme
Mongolec
Nasadzovanie väčšieho počtu štandardných vozidiel na úkor článkových má s klesajúcim vývojom počtu prepravených osôb svoje opodstatnenie, no musí sa robiť citlivo. Ako jeden z množstva cestujúcich dokážem akceptovať, keď v krátkom trolejbuse stojí max. 25 - 30 ľudí a mimoriadne krátkodobo tolerujem aj tých 40. Každý má hranice inde, u mňa sú myslím ešte celkom vysoko.
Pokiaľ naozaj spoje L3 smerom do centra s odchodom 7:47 a prípadne ďalšie sú v tomto problémové, netreba čakať, že sa to "nejak utrasie", ale treba to čím skôr riešiť. (Spoj 7:47 je navyše špecifický tým, že pred ním je väčšia časová medzera - ide 9 minút po L5 a ako spojenie so stanicou až po 15 minútach.) Je pravdou, že Solinkár má iné možnosti - môže si vybrať z viacerých ďalších liniek, ale nie je nútený tak urobiť, keďže na tomto úseku L3 nájde bez problémov miesto na sedenie. Kto nastúpi neskôr - na Rudnayovej, kde čaká najviac cestujúcich, či ďalej, ten už žiadnu inú linku na výber nemá a po čase môže časť cestujúcich začať mať tendenciu využívať iný spôsob dopravy.
Nedávno sa spoplatnilo dlhodobé parkovanie v Auparku, v najbližších týždňoch to čaká aj Mirage a LIDL-Kysucká. Možno sa nájde isté percento tam parkujúcich motoristov, ktorí sa rozhodnú po čase opäť vyskúšať MHD, no pri cestovaní štýlom hlava na hlave takto dlho nevydržia. Podobná situácia sa rysuje v utorok, kedy polícia vyzýva necestovať do centra mesta autom a viaceré ulice majú byť uzavreté. Stále sa síce bavíme o jednej linke a možno pár desiatkach pasažierov za deň, no v súčasnej situácii netreba riskovať akékoľvek zbytočné úbytky súčasných a odrádzanie potenciálnych budúcich cestujúcich.
Nebránim sa nasadzovaniu krátkych trolejbusov na uvedenú linku a riešenie na zlepšenie situácie vidím v upravení obehov vozidiel - aby najvyťaženejšie spoje boli pokryté klbákmi, vo výmene krátky-dlhý (napr. medzi 3/2 a 3/4), zmene pomeru krátky-dlhý z 3:2 na 2:3, v drobných úpravách cestovného poriadku či v kombinácii týchto možností.
Ozaj, keď už šetríme, prečo ešte stále nie sú víkendové spoje na L4 a L14 pokryté výlučne novými Škodami 31Tr, ktoré majú mať nižšiu spotrebu energie (hoci cez víkendy je elektrina aj tak lacnejšia)? Stále je problém v nevyškolených vodičoch?