Ešte niečo k tým automatom a man.prevodovkam
-rozdiel v spotrebe cca 10L/100km v prospech manualu
-GO motora Karosa po 300 000 až 500 000km
-cena GO: kružky,vložky,špičky vstrekovačov,praca ...cca 3000€
Jednoducho si môžetezrátať vyhodnosť či nevyhodnosť man/aut prevodovky
Otázkou je, že či nie je lepšie mať radšej vyššiu spotrebu a menej porúch motorov, ale keď to tak "odborníkom" manažérom, ktorí to stanovujú vyhovuje, tak prosím no ?
http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/259354-tarchu-zimnej-spotreby-uvalili-podniky-mhd-na-soferov/ K teme oslovili aj Žilinu-
Dopravný podnik mesta Žiliny vodičom na plat nesiaha. „Najväčšie nadspotreby riešime pohovorom alebo písomným napomenutím. Z prémií sa strhlo vodičovi len v mimoriadnych prípadoch a je to veľmi ojedinelé,“ odpovedal riaditeľ Ján Barienčík. Spotrebu však pozorne sledujú, raz štvrťročne odmenia troch najúspornejších. Ich najbežnejším typom autobusu je Karosa B952, v lete jazdí na 29 litrov nafty na 100 kilometrov. V zime má spotrebu priemerne o 4 až 5 litrov vyššiu.
Potom to tak vyzera ze vodič zaradi už trojku ešte ani nevyšiel zo zastavky, ale to, že motoru to už neprosieva je vedlajsie hlavne ze ma zato premie- už len pre takych hlupo šetrivcom by mali mať automaty...
116 osôb na státie? ? Veď v našej SORke stojí 40 ľudí a už je problém sa pohnúť, tak v tejto Žilinskej môže tak stáť 30 ľudí najviac. Mohli aspoň dať ako doplnkovú výbavu na strop madlá a tie závesné držadlá, aby mohli ľudia prerúčkovať ponad tých v uličkách. ? Možno som teraz inšpiroval niekoľkých GR na doplnkovú výbavu za 20 bodov v tendri ?
Som zvedavý či sa vám v BA podarí vybojovať iné usporiadanie, možno sa len dočkáte odpovede typu: "Podľa technických parametrov je kapacita na státie 116 osôb."
Cestoval, ale vieš, tie fotky nechce iba pre svoje "blaho" aby som si to mohol dať ako tapetu na monitor čo zarámovať, ale pre niekoho iného a nie je to nejaký môj rozmar, že idem s tým niekoho obťažovať. Ten človek ma požiadal, že či mu môžem nejaké fotky zohnať aby to vedel potom posúdiť, keď je to človek z MsZ v BA a jedná sa o to, že keď už hrozí ich príchod do BA, tak nech aspoň interiér nie je tak kreténsky riešený ako je v BB a ZA, keďže na našich linkách 201 a 202 tie 31Tr jednoducho stačiť nebudú. A pochybujem tiež, že Belfi by podpísal navýšenie výkonov pre skrátenie intervalov počas špičky a tiež, aj mesto by na to dalo peniaze tak ochotne. Čiže tie fotky stupídneho interiéru treba na to, aby sa názorne ukázalo ako ten interiér nesmie vyzerať (riešenie priestoru na státie) a čo má DPB dôrazne žiadať od SORu, aby nám nedošli vozidlá také, ako sa SORu zaľúbi.
Mohol by som niekoho z Vás požiadať o zaslanie fotiek interiéru žilinských trolejbusov Škoda 30 a 31Tr? Potrebujem to hlavne, kvôli názornej ukážke toho, ako je mizerne riešené miesto na státie, resp. okrem uličiek, točne, priestoru dverí (teda väčšinou miesta kde sa potrebujú pasažieri pohybovať pri vystupovaní - prajem príjemné okopávanie) to miesto pre kočík/invalidný vozík. Ďakujem za ochotu veľmi ?
mail : mare.offerlam@gmail.com
No veď, ten dieselagregát nie je stavaný na takú záťaž, akú znesie klasický motor v autobuse. Tak som to myslel. ? Ak by sa tak využíval, bol by potrebný pravidelný servis (rozumej oprava), keďže často budú odchádzať... ?
Či robiť GO alebo nie záleží od plánu ďalšej obnovy vozového parku. Médiami prešla po zaradení desiatich 30/31Tr správa, že do roka tu bude ďalších desať za 4,3 mil. € (tvrdil primátor). Tak ružovo to však nevidím. Finančná situácia nie je priaznivá, mesto navyše zaťaží podobná suma vyše 4 miliónov, ktorú bude musieť vynaložiť na splatenie NEnávratnej pôžičky od štátu z čias Slotu.
Otvorená zostáva možnosť čerpať eurofondy v nasledujúcom programovom období. Povráva sa, že ich bude možné použiť už aj na trolejbusy, takže ak by takto prišli napr. v rokoch 2015 - 2020 každý rok aspoň v piatich kusoch, to by sa ešte dalo. Len čo s platnou rámcovou zmluvou so Škodou na štyri roky, pri eurofondoch by musel byť predpokladám nový tender.
Nehovorím o súčasnosti, ale o časoch, kedy ešte nebolo obratisko Riviéra (alias Molecova)... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MrVain
-rozdiel v spotrebe cca 10L/100km v prospech manualu
-GO motora Karosa po 300 000 až 500 000km
-cena GO: kružky,vložky,špičky vstrekovačov,praca ...cca 3000€
Jednoducho si môžetezrátať vyhodnosť či nevyhodnosť man/aut prevodovky