Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: OBUS #20601:
Áno. DP Aréna = zakomplexovaný vyhodený odborár Ďuran.
Reakcia na: OBUS #20603:
Jediný logický dôvod, pre ktorý môžu chcieť kúpiť práve trolejbusy so skriňou SOR je ich hmotnosť a o čosi nižšia spotreba energie. Lenže skutočne ide o tak výraznú úsporu, že sa neoplatí kúpiť Škody v prevedení Citelis alebo Solaris? Zvlášť, pokiaľ by sa niektorý z nich ukázal ako lacnejší či kvalitnejší (na základe referencií)? Keď sme čakali päť rokov na obnovu vozidlového parku, nepočkáme ešte pár mesiacov na homologizáciu ďalšieho typu? Samozrejme, za predpokladu, že by bol záujem o preniknutie s ním na slovenský trh. Potom by sa podľa toho určili požiadavky vo verejnom obstarávaní tak, ako sa to zvykne robiť, aby mal výrobca istotu, že celý proces nebude zbytočný.
Trolejbusy sa nekupujú z rozmaru, treba myslieť dopredu. Budú tu 15, možno 20 rokov a nerád by som bol, keby práve nevýhodná kúpa bola hlavným dôvodom k zrušeniu trolejbusovej dopravy (ktorému sa zrejme v priebehu 21. storočia skôr či neskôr nevyhneme). Čaká nás aj nákup autobusov a ak tie budú úrovňovo niekde inde, odporcovia trolejbusovej dopravy budú môcť používať podobné argumenty ako dnes.
Ostáva len dúfať či veriť, že kúpa je premyslená, v DPMŽ si dali záležať na parametroch budúcich vozidiel (nepoznáme podrobnosti obsiahnuté v súťažných podkladoch) a SOR dokáže už v najbližšej dobe vyrobiť vozidlá v lepšom, modernejšom a praktickejšom vyhotovení, ktoré nás budú po dlhé roky spoľahlivo voziť.
Pri výbere trolejbusu by mali zohladnit hlavne kvalitu rámu, lebo vyzbroj vymenia, ale skriňa klbového Soru je asi slaba aj po spevneniach. Ten trolejbus bude musieť vydržať aspom 15 rokov! V BA im ramy spevnili, ale nikto nevie čo to spravi za 5- 7 rokov ked sa k tomu ešte prida korozia, čo potom? To by u nás už jednoznačne viedlo k zrušeniu t busovej dopravy. Ale hlavne ze sa pri kupe akože ušetrilo. ❗
Reakcia na: OBUS #20601:
Ále ... to bola asi iba počiatočná chyba, to sa stáva.
Reakcia na: OBUS #20598:
V Ba padajú kryty nad dverami aj v ikarusoch či tedomoch "relatívne bežne". V NB 18 sorke akurát spadol bočný transparent....
Reakcia na: OBUS #20598:
Tak hľadaj. Žiadny voz s v Prahe nezlomil, to je len hystéria pána Ďurana.
SOR sa v ZA nezlomi tu sa jazdi bezpečne a pomaly, ale skor by som sa bal ze ma na hlavu spadne kryt mechanizmu dveri, ktorí vzdy drži len na dobre slovo. Na youtube boli fotky ako sa zlomil voz v Prahe, len to už neviem najst...
Reakcia na: irizar #20596:
Som si tú dieru vygůglil. Objavuje sa len keď je autobus zlomený na droaz a má tak 2 x 2 cm ? .
Reakcia na: S499.1023 #20595:
Rad by som, ale ona je viditelna len v svetelnom spektre vnimanom anti-SORovymi sotousmi.
Reakcia na: irizar #20594:
Osobne mi tú medzeru v tom kĺbe ukážeš.
Reakcia na: OBUS #20591:
Na NB18 ti medzera v klbe amputuje nohu a vykrvacas skor nez sa doplazis k dopytovemu tlacitku. Takze ziaden stres.
Ďakujem vodičovi na L22 s odchodom z Hálkovej o 6:50, že ma počkal. Hoci nemusel a už sa chystal odísť.
Reakcia na: OBUS #20591:
To sa spýtaj toho, kto je zodpovedný za schválenie (homologizáciu... alebo ako sa tomu nadáva) typu NB 18. ?
Reakcia na: Valec #20589:
A čo keď to stačim na NB 18 tke a nahodou vypadnem. ?
Reakcia na: Valec #20589:
zabudol asi, že posudzuje Sorku a nie Boeing pri cestovnej rýchlosti 850kmph ? Ešteže neskúmal povolené rozpätie krídel...
Reakcia na: AAA #20588:
Svojom obmedzenosťou obmedzil len existenciu dopytového tlačítka na dverách zvnútra pre obavu, že z neustáleho stláčania by mohlo vypadnúť dverné sklo a za prst by mohlo vytiahnuť aj cestujúceho.
Reakcia na: Majo #20580:
Ako a prečo správny orgán obmedzil dopytové otváranie dverí? ?
Reakcia na: draxter #20570:
Už som prišiel na skutočný dôvod prečo jedine JaTy ponúka 4 a 5 dverové vozidlá široko ďaleko. Tender si vie poistiť ešte pred jeho zadaním, pričom je každý takýto tender v zásade právne čistý. ?
Reakcia na: Majo #20558:
Možno je to aj tým, že u nás majú páni tam hore stále názor, že trolejbus je dráhové vozidlo, a teda sa na jeho schvaľovanie EÚ predpisy nevzťahujú a asi ešte dlho nebudú, keďže smernice transponované v zákone o dráhach sa na trolejbusy nevzťahujú.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.