chcel by si mať také "kvalitné" hlasenie ako je na trati Žilina - Rajec a s tou angličtinou som myslel len nemocnicu, plaváreň, stanice a konečné zastávky...to by stačilo úplne
Brno malo na transparentoch v angličtine napr. univerzitu, stanicu, divadlo a ZOO myslím. V ZA by som akurát tak do angličtinty dal :
- žel.st., s upozornením, že je tam aj autobusová stanica
- zastávky okolo centra : Štefánikovo nám., Hurbanova/Kálov, Polícia, Štúrovo nám., ŽU a nemocnicu, príp. aj plaváreň
- zastávky MHD pri vlakových zastávkach Zariečie a Solinky s upozornením na možnosť prestupu na vlak
K hláseniu v angličtine - podľa mňa blbosť. Možno ešte mať tak preložené najdôležitejšie zastávky (napadá ma len Železničná stanica), ale určite nie košický model "nasleduje zastávka, next stop...".
Teraz, keď budú dve zastávky Veľká okružná, len sa to bude zbytočne mýliť. Nemohli dať radšej názov Štúrovo námestie, AUPARK? Mimochodom, na oficiálnej stránke Auparku je už skoro rok uvedená mylná informácia o obsluhe obchodného centra linkou 20, dokonca zo zastávky Veľká okružná.
Keď už píšeme o Auparku, ešte v priebehu leta má prebehnúť úprava priľahlých komunikácií. http://www.zilina.sk/dokumenty/UradneOznamy_20110613145134.pdf
Dúfam, že uvedené úpravy nebudú mať negatívny dopad na MHD a nedôjde ani k zmenám predností v jazde (napr. na križovatke Komenského a R. Zaymusa).
To ale nebude platiť v inej súvislosti, konkrétne na križovatke Saleziánskej a Mostnej (pri BILLE), ktorú ešte minulé vedenie mesta plánovalo prestavať na kruhovú križovatku a v tomto roku bol, žiaľ, navýšený rozpočet pre tento účel. Medzi zastávkami Hlinská a Mostná tak dôjde k predĺženiu doby čistej plynulej jazdy najmenej o 10 sekúnd, avšak v špičkách bude zdržanie aj niekoľko násobne vyššie.
Nový názov zastávky pri Auparku!!! namiesto Štur. nam. je od 1.8 Veľká Okružna, AUPARK... som len zvedavý koľko rokov bude táto zastávka bez hlásenia, doteraz sa na displej neukazuje ani nehlási dôležitá informácia , že zastávka je na znamenie. Už nieje len Vysokoškolákov ale je Vysokoškolákov, plaváreň... p.s. čo by ste povedali na hlásenie zastávok aj v Angličtine ako je to napríklad v Košiciach?
tie nedotované ceny v tej MHD ani niesú tak ďaleko od tých čo budú v BA od 1.8. Inak dobré o***y DPB naservíroval v BA. Skrátil vyťaženú linku, zrušil sedlo na jednej linke a ako kompenzáciu za 5 spojov s kraťami pridal na druhej linke "až" 1 spoj s klbákom a iné perly (taká Karlovka si ešte vytrpí asi aj viac...) ? MHD Prievidza - zmena z mestskej prevádzky na dedinskú, po 19-20h žiadne spoje, pred 5h rannou nič. ? Ešte sa tešme na Prešovské trolejbusy v septembri, či "nové" SORky v BB ako náhrada za klbáky ? no proste hotová slasť. Prišla nová vláda a verejná doprava ide do totálnych sračiek ? nech vyššia sila dá a nech kreténizmus obíde aspoň Žilinskú MHD, nech tam môžem prísť a s radosťou sa odviezť s MHD, keď už pohľad na mesto špatí tá sračka menom Mirage ?
Každá vízia musí naraziť na realitu!!! MHD je všade v Európe dotovaná!!! (Podmienky vo svete, v Ugande, Kongu, a iných štátoch nepoznám. ? ) Pred rokmi si dali v Košiciach spracovať víziu nedotovanej MHD. Výsledok: Plné cestovné 37 Sk, polovičné 19 Sk, a VŠETKY zľavy zrušené. Keby to zaviedli, koľko cestujúcich by im zostalo ?
Z toho, čo je verejne dostupné na internete (či už zahrabané na zilina.sk alebo v podobe tlačových správ) je záujem o čo najefektívnejšie využitie dopravných výkonov (presnú formuláciu som teraz nenašiel, ale skrývajú sa za tým rôzne formy redukcie), písalo sa tiež o rôznych ďalších možnostiach, akými sú prehodnotenie systému zliav, zdražovanie cestovného na čipových kartách, redukcia počtu liniek,... Niečím z toho nás určite "milo" prekvapia a o niekoľko rokov sa budú čudovať, že prečo sú zase v strate (a možno ešte väčšej).
Okrem toho má byť v septembri na zastupiteľstve načrtnutá vízia smerovania dopravného podniku.
Pre ostatných : Nechystá aj DPMŽ v spolupráci s vedením mesta nejaký poprázdninový "bonbónik" v podobe reštrikčného balíka v MHD? Napadlo ma to v súvislosti s tým, že v BA sa napr. dačo redukuje a ešte sa bude, príp. zmeny, ktorými SAD PD degraduje ešte len MHD v Prievidzi na úroveň hnoja zrušením všetkých spojov po 19-20h okrem okružných L50 a 51, či BB s výmenou kĺbových trolejbusov za krátke.
Evidentne "tomu nechápeš". SI ZO ŽELEZNIČIARSKEJ RODINY. Prečo sa nespýtaš doma? Prečo nepovieš niekomu z rodičov, aby ti priniesli cenník prenájmov vozňov? Prečo ti furt musí niekto vysvetľovať absolútne základy, prečo nie si schopný nájsť si na Google Maps ani jeden kostol vo Viedni (hoci na ich základe tvoríš plány dopravnej obslužnosti miest, kde si v živote nebol), prečo si za nejakých 5 či koľko rokov na tomto fóre nebol schopný pochopiť nič o MHD a už kafreš aj do železnice?
naposledy povedal, že on so mnou cez mail nebude diskutovať ani za svet, takže sa o diskusiu cez mail ani nepokúšam... prekvapilo by ma, keby na to pristál.
A prečo by potom vydávali ten ZAN, keby to bolo do jednej destinácie?? Aby zvýšili stratu?
Ak sa má vagón počas svojej cesty cez Slovensko trikrát prepracovávať, tak je to neekonomické a pomalé. Som zvedavý na toho zákazníka, ktorý si pošle vagón dreva z Červenej Skaly, povedzme do Malaciek, za drahšie a pomalšie než autom...
a to mi nemôžeš ty ako vzdelaný a rozhladený človek vysvetliť? Niežeby som tomu nechápal ale dovoľ mi ti to vysvetliť. Keď napr. platím za dva vagóny Hbis, ktoré majú nosnosť 24,5t tak zaplatím viac ako keby som si objednal jeden Hab(b)i(i/ii)(ll)(n)s s nosnosťou 52-63,5t?
Re #19782 S499.1023: no tak uvažuj trochu. Ide o Červenú Skalu a odtiaľ môže ísť vlak na aké smery? Banská Bystrica a Margecany. V týchto staniciach sa už potom dané vagóny dajú napojiť na iný nákladný vlak ktorý ide po hlavnom ťahu a dopraví vagóny buď tam kam má alebo kus cesty a po ceste sa napoja zas na iný vlak. A možno je odberateľ toho dreva jeden a všetko ide na jedne smer do nejakého drevospracujúceho závodu - čo ty vieš ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.