Aj 08 je velmi poruchove vozidlo...velmi podobne ako 09...velmi spolahliva je naopak 10-ka, tu si naozaj pokazenu nepamatam....
Velkou nevyhodou je velmi "stara" konstrukcia Citelisov, zakladne riesenia pochadzaju z Renaultu R312 , ktory sa zacal vyrabat niekde v polovici 80-tych rokov. Je to velmi sympaticky autobus a velmi spolahlivy...vela z nich jazdi v bulharskej Varne (povodom z Pariza)...lenze uz to maju za sebou a Citelis je skoro na nerozoznanie, okrem roznych inovacii...tu je foto:
Ja nemam osobne nic proti Citelisom ani Iveco Irisbusu...nie su to zle busy...ale osobne sa mi napriklad Solaris paci viac...je vpredu...
Re #13228 Michal2: To je pavda...ono obe masiny, co maju Renaulty, nie su velmi do vykonu, ani 112, ani 113. To vsak nevadi, naopak, su velmi spolahlive a idu velmi tichucko...osobne mam tieto vozy velmi rad...
Co sa tyka 109-tky, zdala sa mi uplne bezchybna, skoda jej planov na vyradenie...radsej by som sa zbavil chudery 106-ky, ta uz ma svoj zivot za sebou (inak, dnes rano L2). Dovolim si tvrdit, ze 107 mi pride osobne ovela vacsi vrak, ako 109(dobra automatika, nesklbe, kultivovany motor), co sa o 107 povedat neda...sklbe ako das a motor ma horsi zvuk, nez kosacka...
BTW:::DNES RANO BOLA V ULICIACH 246--ZA VOLANTOM BOL MECHANIK A ROBIL SKUSOBNU JAZDU!!! ?
Ale máme tu aj staré harmoniky, ktoré už dlhé roky hrčia. My nie sme ako takí zastupitelia boľševizmu, ktorým stačí aj Euro 1 a dymiace autobusy a ktorí dokonca nepoznajú výhodu vyzbrojenia sa na dlhé roky.
Včera som cez plot DPMŽ videl na nejaký kĺbak lepiť na žilinské pomery až príliš farebnú reklamu na nejakú realitnú spoločnosť.... Neviete niekto, ktorý TB ju dostal a o akú reklamu ide? ( staroba je staroba a oči už nefungujú ako za mladých liet... ? )
O akých nahradach tu stale hovoríte. Vysvetlite mi jednu vec. Okrem vrzgania nejakeho plastu (co neviem kde kto pocul, Citelisom 18M som sa viezol a podrobne sledoval jeho spravanie ) a neprijemnych zvukov z oblasti klbu tu idete hovorit o nejakých snoch o nahradach? Uz si konecne uvedomte ze Karosa uz nie je Karosou. Na Citelise uz nenajdete ani znak po Karose. Irisbus Iveco je spolocnost ktorá si myslim ze svojimi technologiami a skusenostami nielen z byvalej Karosy ale aj vlastných skusenosti vyrába velmi slusne autobusy. Volvo ako aj Scania su pekne sny. Ale zaco platite? Za dizajn? Znacku? Nebudte vtipny. Prvopočiatocne obidve svedske znacky vyrabali kamiony a ich prvoradou prioritou to aj nadalej je. Co musim potvrdit tak iba to ze od Scanie by som si asi zaobstaral vozový park luxusných dialkových autobusov ktoré získali vela renomovaných ocenení. Aj to by som mozno uvazoval, lebo taka SETRA je zase niekde inde.
Budme radi za to zaco je. Skuste zhliadnut nejake Polske, Ruske mesta ake tam maju autobusy a ako "cmudia". A vam vadi vrzganie.
O ich kvalitách budeme hovorit o par mesiacov prip. rokov. Spolahlivost od ktorej bude zavisiet vsetko ostatne ukáze co v skutocnosti Citelisy 18M su.
Napr. 12M sa nakup Ziline nepodaril. Napr. 09 je poruchove vozidlo. Ale to je jedno z mala. V iných mestach sa na problemi s nimi nestazuju.
Nech si Nitra alebo Bratislava kupuju co chcu, ale Karosu ako byvalu znacku a uz teraz Irisbus Iveco, nemate práva, az na sympatie niekoho z Vás, absolutne za nic odsudzovat.
P.S. A nie som zamestnanec Irisbus Iveco a ani ma nikto za reklamu nepodplatil.
kubik: Ja som v Citelise žiadne vrzganie nepočul. Ak ide o citelis 18m tak sa mi až tak veľmi nepačia. Najviac sa mi páči Citelis Line evč. 21, ale nepači sa mi ružová farba interieru.
To Volvo by som bral a nepohrdol by som ani Scaniou, ale nedal by som ich za nahradu Citelisou.
No tak potom to bol dym. Ale zas keď som ju raz videl pri KII, tak zozadu sa valili kúdole bieleho dymu a neskôr som sa opýtal šoféra čo s tým je a povedal že sa to stále prehrieva.
Nechcem vyradiť všetky Karosy. Z nich nemám rád len B741 a B732 s číslom menším ako 1658. Mäkkosť súčiastok = ich vysoká náchylnosť k únave (strácaniu pevnosti).
Čo sa týka emisií je jednoznačne na 1. mieste 107. Minule som ju videl na linke 25 a išli z nej ešte väčšie kúdoly dymu ako z tatrovky za ňou. A smola je, že dosť čmudí aj 19-ka.
No v hnilosti B 741 jednoznačne víťazí 112. Tá ledva vezie sama seba. 106 je už dosť zničená a mrzí ma, že na vyradenie ide 109, pričom je motoricky v podstatne lepšom stave ako 106. Jedinou nevýhodou 109 je jej zničená kasňa.
makkost suciastok? co to preboha je? neobhajuj to, ze ty osobne chces vyradit vsetky karosy (najlepsie aj tie co este nie su vyrobene), takymito vymyslenymi nezmyslami...
"DPMZ momentálne asi nehľadá náhradu kĺbových vozidiel..."
Ale máme už aj doničené harmoniky. Napríklad 106-ka je už tak slabá, že sa plne naložená ledva rozhýbe. To je veľký dôkaz mäkkosti súčiastok.
"Tak napríklad na L4 bude cez víkend trvať jazda medzi zastávkami Komenského a Mostná 1 minútu a na L7 ten istý úsek 2 minúty."
To by som ešte pochopil, keďže chronometráž sa počíta na od východzej zastávky a nakoniec zaokrúhľuje. Takže ak na to vyjde zo Stotolovej na Komenského napr. 14m 20s a na Mostnú 15m 35s tak po zaokrúhlení to bude 14 a 16.
Ale nechápem prečo v smere na Vlčince to cez víkend trvá 34 min. ako aj v pracovné dni, zato na Hájik len 31 (v PD 34).
"L7 ... - cez víkend v jednom smere skrátená chronometráž a v druhom ako cez PD"
Nerozumiem prečo. Tak napríklad na L4 bude cez víkend trvať jazda medzi zastávkami Komenského a Mostná 1 minútu a na L7 ten istý úsek 2 minúty. ? Podobne aj pri L6.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kubik
Velkou nevyhodou je velmi "stara" konstrukcia Citelisov, zakladne riesenia pochadzaju z Renaultu R312 , ktory sa zacal vyrabat niekde v polovici 80-tych rokov. Je to velmi sympaticky autobus a velmi spolahlivy...vela z nich jazdi v bulharskej Varne (povodom z Pariza)...lenze uz to maju za sebou a Citelis je skoro na nerozoznanie, okrem roznych inovacii...tu je foto:
http://hosting.web2.cz/fd-svet/var26.jpg
Ja nemam osobne nic proti Citelisom ani Iveco Irisbusu...nie su to zle busy...ale osobne sa mi napriklad Solaris paci viac...je vpredu...
Re #13228 Michal2: To je pavda...ono obe masiny, co maju Renaulty, nie su velmi do vykonu, ani 112, ani 113. To vsak nevadi, naopak, su velmi spolahlive a idu velmi tichucko...osobne mam tieto vozy velmi rad...
Co sa tyka 109-tky, zdala sa mi uplne bezchybna, skoda jej planov na vyradenie...radsej by som sa zbavil chudery 106-ky, ta uz ma svoj zivot za sebou (inak, dnes rano L2). Dovolim si tvrdit, ze 107 mi pride osobne ovela vacsi vrak, ako 109(dobra automatika, nesklbe, kultivovany motor), co sa o 107 povedat neda...sklbe ako das a motor ma horsi zvuk, nez kosacka...
BTW:::DNES RANO BOLA V ULICIACH 246--ZA VOLANTOM BOL MECHANIK A ROBIL SKUSOBNU JAZDU!!! ?