A ako to vlastne vyzerá s generálkami trolejbusov? Po GO by mali byť 14 Tr #216 a #220. Mali by mať M-kové čelo a GO robil DPMŽ. Ďaľej je po GO voz #210 a na GO išli vozy #205 a #221. Kto robil/robí GO na týchto vozoch? Predpokladám, že 221 robí DPMŽ a 205 a 210 dali do Rošera.
veru neodfotil,podla vzhladu ako vypada,neurobilo sa na nom nic.
Tak ten zakon schvalnosti dobre poznam,ked som nemal fotak a bol som sa prejst okolo depa,nevedel som sa vynadivat na este cerstvy lak na 220tke.Ked som ho chcel odfotit,ako prvy voz z m-kovym celom,vzdy sa aj mne schoval na dielnu.
Len to nie! Taký prekrásny autobus by bola maximálna škoda len tak rozpáliť autogénom. Radšej ho už predať niekomu, kto ma záujem ho zachovať ako historické vozidlo. Musím sa ísť hneď zajtra naň pozrieť. URBINO odfotil si ho?
Ja už zase od piatka naháňam ex. 92/II, lenže prejavuje sa zákon schválnosti. Kým mám pri sebe foťák, bus sa mi bude schovávať. Keď si ho zabudnem tak prejde okolo mňa aj 5 krát.
Teraz ma na napadlo že to mohlo byť bez urážky chytrácky spôsob ako zvýšiť cestovné. Kým dôchodcovia/študenti/ZTP sú odkázaný na MHD, nemajú možnosť cestovať autom, v 95 %. Kým pri základnom cestovnom má veľa ľudí možnosť sa rozhodnúť či pôjde autom alebo MHD. Keby sa zvyšovala cena základného cestovného takým spôsobom ako pri týchto skupinách, zrejme by došlo k poklesu cestujúcich. Nemyslím si že toto je humánny spôsob, ale skôr taktický, čo sa mi ale vôbec nepáči.
Presne tak papierové lístky by sa mali porovnávať s papierovými a predplatené s predplatenými. To je ako porovnávanie To je ako keby som porovnával celosezónne lístky pri lyžovačke s celodennými. ?
Ja mám tarifu dobre preštudovanú. Viem že zľava 50% je pre ľudí s predplateným cestovným bez ohľadu na to či si dotyčný nabije 40-240 ciest. V podstate som chcel poukázať na nedostatky, ktoré som napísal v predošlom príspevku. Ale v podstate pri nabití 240 ciest, je cena dospelého a študenta takmer rovnaká 7,20 oproti 6 SK. Ja si myslím že tarifa je nespravodlivá hlavne voči občanom ZŤP a študentom/dôchodcom, táto skupina nezarába a cestovné si myslím je dosť vysoké v porovnaní s obyčajným cestovným. V minulosti mali ZTP osoby cestovné zdarma, a študenti/dôchodcovia 50% zľavu pri obyčajnom cestovnom a pri stálych cestujúcich to bolo pri najvyššom možnom dobytí cca 3,5 SK za jednu cestu. Základné cestovné sa už dlho nezvyšovalo, akurát čo sa zvyšovalo bolo zľavené cestovné a ZTP. Chcel by som sa teda spýtať, že prečo sa cestovné nezvyšovalo priamoumerne pri všetkých skupinách ale len pre tieto skupiny?
Zdravím Ťa Juraj. Tých 50% si porovnal oproti papierovému CL, alebo oproti čipovej karte zarábajúceho človeka? Ak oproti papierovému CL, tak to nie je fér. Treba porovnávať porovnateľné.
Info vo vozidlách v angličtine by nemuselo dobre dopadnúť. Čo, keby to prekladal ten, čo prekladal návod na použite pre automaty na predaj lístkov??? Pri stanici je nejaký inovovaný automat, kde po slovensky červený nápis tvrdí, že automat preplatok nevráti. Kúsok nižšie však čierny anglický návod tvrdí, že automat peniaze vracia. No Kocúrkovo. Je tu síce aj možnosť, že automat skutočne podla vloženej mince pozná, či si lístok kupuje Slovák alebo cudzinec. Ak to pozná, tak klobúk dole!!!
aj podľa mňa je anketová otázka veľmi nejednoznačne formulovaná, lebo nie je jasné, čo sa zisťuje... Frekvencia spojov alebo ponúkaná kapacita? Lebo z toho vyjdu dva rôzne výsledky. Frekvencia by určite vyšla nízka, ale kapacita dostačujúca...
S tou KAPACITOU nocnych liniek davam Jurajovi za pravdu. Ta urcite postacuje. Myslim si vsak, ze ak otazka mala pomenovat nejaky nedostatok v nocnej MHD, mala byt formulovana inac. Ja osobne si myslim, ze kapacita nocnych spojov by ani nemusela byt taka velka ako je v sucasnosti, ale skor rozlozena do viacerych spojov s kratsimi intervalmi. V tomto zmysle mi ako riesenie nenapada nic ine, ako nasadenie mensich vozidiel s vacsou hustotou spojov. Pocas dna by som si vedel predstavit ich vyuzitie na L27, v ktorej malokedy cestuje viac ako 10 ludi vratane vodica. Mozno, ze by sa dali najst aj take vozidla, co maju nizsiu spotrebu ako velke autobusy. (Pripominam, ze moj nazor je laicky, a s vynimkou osobneho pozorovania na L27 nie je podlozeny ziadnymi inymi exaktnymi cislami.)
Asi som si tarifu zle precital, ale mne vychadza, ze studenti maju zlavu aj 50%. Je sice fakt, ze je to pre "stalych klientov", ktori si jazdy nabijaju do cipovej karty, ale je to 50%. Nie je teda pravda, ze studenti v kazdom pripade MUSIA platit 66,6-70% z cestovneho zarabajuceho cloveka.
Tiez sa mi nepozdava formulacia v ankete o nocnych linkach, kde kapacita je NEDOSTACUJUCA. Chodim obcas aj v noci a myslim si, ze vozidla su naplnene sotva sediacimi cestujucimi a je tam miesto este pre desiatky stojacich, takze KAPACITA je dostacujuca.
Ak dobre pocitam, je 5 spojov na L50 a 3 spoje na L51, to je spolu 8 spojov po cca 90 osob, teda kapacita je cca 720 miest. Vyuzitych nie je ani 200, teda kapacita je 4x VACSIA a teda dostacujuca a nie nedostacujuca...
Hovorim celkovo o NOCNEJ DOPRAVE ako je formulovana otazka ankety, nevylucujem, ze vynimocne niektory jeden spoj nepostacuje, ale o tom anketa nehovori.
otázka tarify je ale otázka na mesto - keď mesto chce buzerovať ľudí s prikladaním ČK a obmedzí im zľavu na 360 ciest/rok, je to len na ňom, nakoľko je to objednávateľ výkonov a rovnako určujúci člen tarifných podmienok...
Linkovanie s tarifou priamo suvisi... Na tuto temu tu kedysi prebiehali zurive hadky... A vozovy park NEMATE v Ziline zly. Ver mi, co by napr. Bratislava za taky vozovy park dala.
S ostatnym suhlasim.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal2