Súčasná L1 nie je nič iné ako zmes účelových, výjazdových a dojazdových spojov. Prečo Ti tak prekáža? Ak to tak veľmi vadí, DP určite nemá problém vrátiť to do pôvodného stavu, čiže tak, že trolejbus z Matice Slovenskej nepôjde do depa ako L1, ale zhasne svetlá a pôjde cez pol mesta naprázdno a nikoho po trase nevezme. Alebo z každého variantu L1 vytvoríme osobitnú linku? Koľko ich potom bude?
V Nitre napr. donedávna existovala L35, ktorá bola tiež len "číslom pre dojazd do garáže". Tam bol len ten rozdiel, že do garáže premávala len z centra a do centra voz došiel pod svojím číslom. Samozrejme, prečíslovávanie linky v priebehu spoja malo tiež svoje úskalia.
Naopak, ešte v minulosti, keď som býval v Prešove som uvažoval s dojazdovou linkou (pracovne som ju nazval "G" ako garáž), ktorá by síce mala možno aj 15 rôznych trás, ale všetky by mali jedno spoločné - šlo by o najkratšiu a logickú trasu do vozovne. No a žilinský DP s podobným nápadom prišiel tiež, akurát že to označil ako linku č. 1.
V Košiciach napr. tiež električky z konečných berú do vozovne cestujúcich, akurát, že tam to neoznačili ako žiadne číslo a na transparente iba svieti "najkratšou cestou do vozovne". Skrátka, myšlienka je stále tá istá, len spôsoby realizácie sú odlišné.
Ak by som obnovil linku 8, v záujme úspory vozokilometrov by som zasa pre zmenu musel zaviesť aj linku 16. Tým pádom by mal Hájik menší počet spojov k nemocnici (budiš) ale aj Carrefour by nemohol mať v špičke interval 15 minút ale len celodenných 30 (pričom tých 15 v špičke by nebolo na škodu). A taktiež by sa pre Hájičanov znormálnilo cestovanie z centra na sídlisko, lebo na centrálnom okruhu by všetky spoje stáli len na jednej strane.
Čiže podčiarknuté a zrátané, takto by sa zlepšila doprava pre obyvateľov Hájika s tým, že nikomu by sa nejak zvlášť nepohoršilo. Cestujúcim z bývalej linky 8 by sa (podľa mňa) tiež polepšilo, nakoľko by spoje z centra na Vysokoškolákov tiež premávali len z jednej zastávky a nie raz z jednej strany (6) a raz z druhej (8).
Celkom dobrý návrh, akurát sa mi zdá trošku divné že polovica spojov končí pri Carrefoure, ja by som si radšej pomohol starou L.8 , alebo ak by mala L.6 polovica spojov končiť pri carrefoure tak by som z toho spravil 2 linky. Ale radšej by som bol za to aby sa obnovila pôvodna L.8
Tak ja môžem tvrdiť že ľudia zo Žilinskej Lehoty sú diskriminovaný lebo majú spoj každú hodinu prípadne každé dve hodiny. Určite má Hájik nadštandard. Sídlisko Vlčince má cca 27 mil a Hájik 7 mil obyvateľov, takže si myslíš že spojenie na Vlčince alebo Solinky by malo byť rovnaké ako sídlisko Hájik?
To s tebou plno súhlasím že Hájik má nadštandard, už som sa v L.16 viezol na mestskom okruhu aj sám. A som to tu aj písal že by sa zišlo ubrať, ale ja som navrhoval potiahnutie L.6 na Vlčince, pričom Carrefour by mal pôvodnú cestu, ja určite nechcem pridávať spoje na Hájik.
Súčasný systém linkového vedenia bol nastavený na základe výstupov z palubných počítačov (ktoré som mal mimochodom možnosť vidieť). Trasy boli navrhnuté tak, aby v reláciách, kde cestuje najviac cestujúcich (prevažne sídlisko - centrum) boli vedené priame linky.
Tak napríklad nitrianska linka 12 má 5 rôznych konečných.
Re #10853 mirec238: Je mi jasné, že by som nenechal vodiča - striedača (bez vozidla) sedieť niekde na lavičke ak by na danom obratisku nebola odpočiváreň.
čo sa týka toho vetvenia liniek MHD: v malých mestách je to obvyklé. Napríklad v MHD Púchov ti garantujem, že sa z vývesky nedozvieš, či skutočne stojí na vypísanej zastávke, nakoľko linka ma aj 6 či 7 variantov trasy a niekoľko konečných...
Valec:socialna stranka na konecnych je scasti vyriesena,odpocivaren bola na Vlkoch (bola).aj to je dvôvod preco je vodic spokojny keb ma pridelene vozidlo ma aspon tu kavu a pocit zdanliveho pohodlia.ak mas "D" zaucim ta na Tr budes v reali.
4.) Ak väčšina mlčí, neznamená to nutne, že je spokojná, možno že už stratila posledné zbytky nádeje na zlepšenie.
Menuj mestá, kde také linky existujú.
Re #10847 S499.1023: To by vyriešilo problém s označením na zastávke Matice slovenskej.
Re #10848 petter:
1.) To záleží od volených zástupcov, ale ak majú záujem o rozvoj mesta v dlhšom časovom horizonte ako je ich mandát, tak by malo mať.
2.) Viď bod 1.
3.) Osobne neviem posúdiť, či je mesto pripravené, ale ak nie treba na tom isto pracovať.
4.) Súčasný systém je nastavený tak, aby vyhovoval väčšine. Aj moje osobné potreby sú vo väčšine uspokojené. Čo sa týka linky 1, môžeš si byť istý, že nie je vo svete jedinečná.
Re #10849 mirec238: V BA je funkcia striedača (bez vozidla) bežnou, aj keď ju vodiči poväčšine nejak extra v láske nemajú. Ide mi skôr o to, že 1-2x do mesiaca by sa to dalo vydržať, nie? Ozaj, ako je to so sociálnymi zariadeniami na konečných? Máte nejaké búdky (a nemyslím len prenosné kadibúdky), kde sa dá posedieť, prípadne si aj kávu uvariť?
ALL: Riešite tu síce odpovede, ale bez otázok. Najskôr by sa mali vyriešiť otázky. Tu je iba niekoľko, iste každý z Vás má ďalšie.
1.) Má Mesto vôbec záujem, aby v ňom existovala MHD???
2.) Stačí pre Mesto, ak tu bude existovať „nejaká“ MHD, alebo mu záleží na tom, aby tu spoľahlivo fungovala kvalitná MHD?
3.) Je Mesto pripravené pôsobiť aj na iných, ktorí síce ovplyvňujú kvalitu MHD iba nepriamo, ale často veľmi zlým smerom, tak, že bude aj od nich požadovať plnú podporu pre MHD? (napríklad: Mestská polícia, Štátna polícia, firmy, ktoré sa tvária, že opravujú zastávky, ktoré zabezpečujú vodorovné dopravné značenie, ktoré opravujú cesty v meste, ktoré zabezpečujú výstavbu nových ciest a rôznych stavieb v tesnej blízkosti trolejového vedenia, a mnohých ďalších)
4.) Má Mesto skutočne záujem vypracovať pre svojo vlastnú MHD primeraný SYSTÉM? Taký, ktorý by vyhovoval väčšine obyvateľov. Súčasnej MHD sa o nejakom systéme zatiaľ ani len nesnívalo!!! Viď napríklad slávnu linku č.1. Tá by mala byť zapísaná do Guinessovej knihy rekordov – veď takú linku, ktorá má 4 rôzne konečné, dva rôzne smery, ale iba jedno číslo, tak takú iste nemajú ani Japonci!!! Úbohý Shinkansen!!!
Toto je iste iba časť dôležitých otázok, iste sú aj ďalšie…
Až, alebo skôr AK, budete poznať odpovede na tieto otázky, potom sa môžete zaoberať tým, ako by mali jednotlivé linky MHD v realite vyzerať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
V Nitre napr. donedávna existovala L35, ktorá bola tiež len "číslom pre dojazd do garáže". Tam bol len ten rozdiel, že do garáže premávala len z centra a do centra voz došiel pod svojím číslom. Samozrejme, prečíslovávanie linky v priebehu spoja malo tiež svoje úskalia.
Naopak, ešte v minulosti, keď som býval v Prešove som uvažoval s dojazdovou linkou (pracovne som ju nazval "G" ako garáž), ktorá by síce mala možno aj 15 rôznych trás, ale všetky by mali jedno spoločné - šlo by o najkratšiu a logickú trasu do vozovne. No a žilinský DP s podobným nápadom prišiel tiež, akurát že to označil ako linku č. 1.
V Košiciach napr. tiež električky z konečných berú do vozovne cestujúcich, akurát, že tam to neoznačili ako žiadne číslo a na transparente iba svieti "najkratšou cestou do vozovne". Skrátka, myšlienka je stále tá istá, len spôsoby realizácie sú odlišné.