Určite nie, L21 je zbytočne komplikovaná, L22 neviem pre koho by jazdila až k HM Tesco, aj L23 zbytočne sa snaží byť okružná. A ten "pravidelný" sedlový interval 45 minút. Autobusy by som veľmi nemenil (aspoň pokiaľ tu nie je integrovaná doprava so SADkou).
Čo sa týka linkového vedenia trolebusov, vedel by som si predstaviť aj takýto návrh:
L3 súčasná trasa (10/20//20)
L4 Solinky - Hliny - centrum - Košická - Vlčince - Veľký diel - Solinky (okružná trasa) (7,5/15//15)
L5 pôvodná (30/30//30)
L6 Hájik - centrum - nemocnica - Vlčince (polovica spojov po Carrefour) (7,5/15//15)
L7 súčasná (časť spojov na Vlčince) (30/60//-)
Sídliská Solinky, Hliny a Vlčince majú nosnú linku 4 a doplnkovú 5. Sídlisko Hájik má nosnú linku 6 a doplnkovú 7. Bôriku ostáva L3. Všetky časti majú priame spojenie. Intervaly sú len orientačné.
Mirca238 by som sa chcel spýtať, či by vodiči moc nadávali na keby museli na L4 robiť striedačov.
predsa vsak,je Hajik oproti sidliskam Vlcince a Solinky troska diskriminovany.Cez vikend je na toto sidlisko int.15min.,VL a SO maju 10min.dostanete sa akurat tak do mesta a carf.Kdezto VL a SO su prepojene aj s Hlinami.No a najvecsi hendikep je,ze na Ha v sob-ned, nepremavaju klby ? .
A este jedna perlicka:cez prazdniny ked zmeskate spoj rano o 7:40,dalsi vam ide zo Stodolovej do centra az 8:10,takze 30min cakate alebo mozte ist pesi do Zavodia na bus.Neviem teda odkial ste zobrali,ze sme nejak privilegovani,pripadne,ze na ukor HA inde chybaju spoje.
Tú „rafinovanú fintú ako ľudom dokázať že linka je nepotrebná“ predložili DPMŽ spomínaní poslanci v spolupráci s OZ. DPMŽ ich požiadavke vyšiel v ústrety a prieskumné vozidlo zaviedol. Aj napriek širokej medializácii v miestnej tlači a osobnej agitácii v školách cestujúci počas dvoch týždňoch spoj nevyužívali.
Sídlisko Hájik po zavedení NKTD malo vysoký nadštandard na úkor ostatných sídlisk. Napr. v pracovných dňoch bola priemerná hodinová ponuka miest zo zastávky Stodolova medzi 13. – 17. hod. zvýšená až o 32 %. Do tejto analýzy nie je započítaná ešte linka č. 7, ktorá pôvodne v NKTD nemala premávať. Napokon DPMŽ musel pristúpiť k istej redukcii spojov na Hájik. Nebolo zvláštnosťou, že v kĺbovom trolejbuse sa viezli popoludní zo sídliska do centra dvaja cestujúci alebo po centrálnom okruhu premávali viac prázdne ako poloprázdne trolejbusy. Nie je mysliteľné, aby sa ponuka na Hájik stále zvyšovala na úkor ostatných sídlisk.
Však ja si ten prieskum pametám a dokonca som sa ho aj zúčastnil nie ako cestujúci Vlčince-Hájik . Chcel som vyskúšať tú linku. Chcel som sa dostať z poštovej na Jaseňovu a použil som kombináciu Prieskumné vozidlo + Linka 7. Ok teraz k veci: Mne to pripadalo ako ukázať ľudom že spojenie Vlčince - Hájik je nepotrebné lebo veľmi veľa ľudí nevedelo o tejto linke. Uvediem príklad 1.7.2006 bola zavedená linka 1 a cestovalo v nej 0-10 ľudí v celom trolejbuse a koncom letných prázdnin sa počet cetujúcich zvýšil viac než dvojnásobne. A v súčasnosti je linka 1 dosť využívaná ako spojenie Vlčince - Hájik, takže je jasné že na to aby si ľudia na linku zvykli je potrebné aspoň tri mesiace. Toto bola rafinovaná finta ako ľudom dokázať že linka je nepotrebná ale nájdu sa ľudia čo toto spojenie využívajú. Je lepšie spraviť linku 1,Vlčince - centrum - Hájik ako 2,Vlčince - centrum - Vlčince a Hájik - centrum - Hájik. Pri prvej variante sa nájde pár ľudí čo sa zvezie medzi sídliskami ale pri tej druhej variante z Hájika na Hájik nepôjde nikto.
So 4 a 14 sú dve možnosti:
a) 4: Vlčince - Košická - centrum - nemocnica - Vlčince
14: Vlčince - nemocnica - centrum - Košická - Vlčince
- ušetrí čas pre cestujúcich, obe linky sú kratšie, ale zložitejšie
b) 4: Vlčince - Košická - Štúrovo nám. - ŽST - Košická - Vlčince
14: Vlčince - nemocnica - ŽST - Štúrovo nám. - nemocnica - Vlčince
- zníženie čakania na semaforoch (najmä v úseku Štefánikovo nám. - Spanylova na súč. 14-ke) => rýchlejšia preprava na Vlčince zo všetkých smerov
Obe riešenia sú však nekoncepčné, súčasné kritiky cestujúcich riešia len okrajovo.
A len pripomínam, že Solinkám a Hlinám vzľadom k počtu ich obyvateľov chýba až 20% spojov (miest)! Tieto sú navyše na Hájiku, kde je 20%-ný nadštandard. Ako toto vyriešiť, som tu už asi pred 2 týždňami písal môj návrh.
ja som otvorený diskusii a ako dopravák sa aj nad tým zamýšľam a žiaden návrh neberiem ako hlúpy... všetko má svoje klady a zápory, dôležité je, to čo preváži u toho-ktorého návrhu...
v #10828 si písal trasu BY - hliny - polícia - hurbanova - žst - štúr.n. - rondel - závodie - bánová tu by sa pretínala na križovatke Okružná - Komenského (hliny - polícia a štúr.n. - rondel) ? ?
a kde by sa pretínala? nerozumiem.... Podľa toho, čo som napísal 10833 by to bolo vcelku kosher... ale veď je to len hlúpa úvaha, ktorá aj tak nie je reálna.... Jednoducho som si len chcel pofantazírovať .... ?
Rajeckú neobchádzaj - je odtiaľ veľmi blízko do okolitých firiem - ja sám som chodil ku Stavomontážam a viem, že tadiaľ cestuje veľká frekvencia cestujúcich (už aj preto, že L22 je jediná, ktorá obsluhuje tento úsek).
L13 - nenavrhoval som zmeny, len som sa pýtal, či sú také nutné zmeny, prečo a aké zmeny.
L21 - pri tom tvojom návrhu by sa trasa pretínala - zbytočne, rovnako by to bolo mätúce aj pre cestujúcich
Ak dobre rozumiem, aj ty by si bol za L13 presunúť na trasu okolo polície, Hurbanovej, žst, Štúr.nám. ďalej na Hliny? Potom akože tá L21 Bytčica, Hliny, Štúr. nám, žst., Hurbanova, Závodie , Bánová a späť? Nad Rajeckou som dlho rozmýšľal i ja... Je nutný spoj po tom krátkom úseku? Do L22 na tých zastávkach tam aj tak veľa ľudí nenastupuje a keď tá cesta bude ako dialničný privádzač, tak si už vôbec neviem predstaviť na takej ceste zastávky MHD.... V pôvodnom návrhu ak by sa Bytčica zatrolehovala, tak - či tak by po Rajeckej zrejme nechodila žiadna linka, lebo by bol zbytočný výdavok ťahať separátne troleje z Rondla po rajeckej do Bytčice....
vlk:spojenie Solinky -mesto po trase policia,stare Tesco-zel.stanica pre obyvatelov chyba,L.13 cez kopec nastup rono na solinkach na Jasenovej potom pochopis preco ludia nadavaju,ranne spoje su sustavne preplnene o case jazdy po Hurbanovu ani nepisem.dalej 4.-14.navrat z mesta 4.okolo plavarne,14.po Kosickej,tuzim simkoslav to spomenul ma fundovane odpovede.
Trošku z histórie: Na základe kritiky občanov zo sídliska Hájik, ktorým bolo po zavedení NKTD zrušené priame spojenie medzi sídliskami Hájik a Vlčince, bol zavedený dočasný skúšobný expresný spoj premávajúci v pracovných dňoch medzi sídliskami Hájik a Vlčince. Premával od 27. februára do 12. marca 2006 a jeho účelom bolo v praxi overiť počty cestujúcich pravidelne sa prepravujúcich na trase medzi týmito dvoma sídliskami. Autobus stál len na zastávkach MHD na sídliskách Hájik a Vlčince. Bol označený nápisom „PRIESKUMNÉ VOZIDLO“ a nástup bol umožnený len prednými dverami. Cestovné bolo vo výške dvojpásmového cestovného lístka. Autobus odchádzal z Hájika o 5.30, 6.30 a 7.30 h a popoludní z Fatranskej o 13:30, 15:30, 16:30.
Na „objektívny“ prieskum vyzvali cestujúcich z Hájika Ing. Marián Janušek (zástupca primátora z Hájika), MUDr. Daniel Kľačko (poslanec z Hájika) a Ing. Peter Čerňanský nasledovným oznamom: Vyzývame všetkých, ktorí požadujú navrátenie PRIAMEHO SPOJENIA Hájika s Vlčincami, aby sa do prieskumu zapojili tým, že budú počas uvedených dní využívať VÝLUČNE UVEDENÉ SPOJE. Na základe výsledkov tohto prieskumu DPMŽ buď zavedie, alebo nezavedie priamu linku MHD !!
Aj napriek všetkým výzvam poslancov, občianskych združení, ako aj vedení základných škôl na Vlčincoch, prieskum dopadol skutočne biedne. Nebol záujem o cestovanie medzi oboma sídliskami. Odchádzajúce poloprázdne prieskumné vozidlo popoludní v špičke zo sídliska Vlčince si môžete pozrieť na stránke: http://zilina-gallery.sk/picture.php?/1991/category/188
ešte som sa nezamýšľal, čo to spraví z vzkm, ale určite vyšší interval na L2 s tým pohne...
čo sa týka tej trasy navrhovanej L21 -> prečo ju točíš zbytočne cez mesto spôsobom: Hliny - Polícia - Hurbanova - žst - Štúrovo - Rondel? Určite by si schaosil cestujúcich na Štúrovom, kde y pobehovali z jednej strany na druhú (L2 smer Bytčica od Slovakie, L21 smer Bytčica z opačnej strany). Trasovanie by som skôr navrhoval previazať: L21 Bytčica - Hliny - Štúrovo (kryje sa s L2 - tu mi chýba obsluha Rajeckej) - žst - Hurbanova - Rondel - Závodie - Bánová.
Celkovo mi to ale nesedí, ak sa mi podarí nad tým zamyslieť, dám vedieť - neviem, ako to napr. riešil Valec a iní.
Na základe už dávnejšieho upozornenia od kol. jsi som upravil rok výroby trolejbusov 211-221 z roku 1993 na 1994. Preto sa prosím nečudujte, že nám podľa katalógu vozový park trochu omladol
sorry - tá L21 mi ušla - Bytčica, Hliny, Polícia, Hurbanova, žst, Štúr.n., Rondel, Závodie,Bánová a späť. Keby bola trasa, ako som dole písal, tak pri polícii by sa stretli spoje jednej linky smerujúce na stanicu i na Hliny, čo by bolo nie celkom ok. Prípadne L13 dať na okruh z Hlín na Hurbanovu, žst, Štúr.nám atď a mnou navrhnutú linku 21 z Bytčice cez Štúr.n., žst, Hurbanovu, Polície až do Bánovej....
Čo vy na to?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Na „objektívny“ prieskum vyzvali cestujúcich z Hájika Ing. Marián Janušek (zástupca primátora z Hájika), MUDr. Daniel Kľačko (poslanec z Hájika) a Ing. Peter Čerňanský nasledovným oznamom: Vyzývame všetkých, ktorí požadujú navrátenie PRIAMEHO SPOJENIA Hájika s Vlčincami, aby sa do prieskumu zapojili tým, že budú počas uvedených dní využívať VÝLUČNE UVEDENÉ SPOJE. Na základe výsledkov tohto prieskumu DPMŽ buď zavedie, alebo nezavedie priamu linku MHD !!
Aj napriek všetkým výzvam poslancov, občianskych združení, ako aj vedení základných škôl na Vlčincoch, prieskum dopadol skutočne biedne. Nebol záujem o cestovanie medzi oboma sídliskami. Odchádzajúce poloprázdne prieskumné vozidlo popoludní v špičke zo sídliska Vlčince si môžete pozrieť na stránke: http://zilina-gallery.sk/picture.php?/1991/category/188