Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
chcel by som hodiť reakciu k NKTD a niektorým príspevkom...

Po zavedení NKTD 21.1.06 sa konečne urobil poriadok vo vedení Tb liniek
a MHD v Žiline získala vysokú úroveň a hlavne efektivitu!
Nechcem nikoho uraziť,ale nespokojný može byť len človek,ktorý nikdy nevidel
ako to vo svete funguje a bol z domu pozrieť akurát tak do Hornej Maríkovej a späť.
Na jednej strane spojenie odvšadiaľ všade je pohodlné,ale keď má človek k dispozícii
zväčša cca 2 spoje do hodiny,tak to bola bieda!!!
Najvyťaženejším prepravným cieľom v Žiline je centrálny okruh v meste a potom Nemocnica a
obchodné centrá.
Obnovenie spojenia s OC Dubeň zo Soliniek a Hlín je zbytočné,keďže obe sídliská budú mať
od tohto roka OC MAX a ešte to ďalšie OC, ktoré má byť pri Lidli na Hlinách.
Čiže jediný najviac diskutovaný problém je spojenie Hlín s Nemocnicou.To sa dá vyriešiť
posilnením linky 2,čo ale nie je veľmi efektívne,pretože je to skôr doplňujúca linka.
Možno by stačilo vytvoriť jednu (alebo dve protismerné) autobusovú linku,
ktorá by premávala po trase dnešnej linky 1 s malou zmenou.Zo zastávky Polícia by
pokračovala na Štúrovo nám.,Spanyolovu a po ulici Juraja Fándlyho by sa napojila
ďalej na Hliny a to aj v protismere.Vytvoril by sa nej,nie častý,ale pravidelný interval a
tým by sa mohla zrušiť terajšia linka 7,zastávka Komenského by sa mohla zriadiť na tej
ulici Fándlyho pred VÚC,Hliny by mali pravidelné spojenie s Nemocnicou,
nemusela by sa posilňovať linka 2 a prepojenie sídlisk z Depom a
Hájika s Hlinami a Solinkami by ostalo.Na linku by stačil sólo autobus,pretože
potreba dnešnej linky 1 sa odzrkadľuje v takmer stále poloprázdnych vozidlách.
Zámerne som nespomínal trolejbusovú linku,pretože i len vyhotovenie krátkej stopy
po Fándlyho ulici nepripadá asi do úvahy,keď tak čítam niektoré info.
Nech nikto nerozpráva,že aj po zavedení NKTD musí pri prestupoch čakať okolo 40 min.
Je to hlúposť,pretože linky 3/13,4/14,6/16 dávajú po preložení častý interval
na celom centrálnom okruhu!!! A pokiaľ je niekomu "ťažko" prejsť na druhú stranu ulice,
tak to je jeho problém.A starí ľudia,keď dokážu prejsť na zastávku,tak zvládnu
aj pár metrov na druhú stranu ulice! Možno by sa to ešte zefektívnilo zavedením
len časového prestupného cestovného.Lebo do tých 30´ je to niekedy nemožné.
A sídlisko Hájik nezískalo žiaden nadštandard!
Od zriadenia linky 16 (vtedy ešte autobusovej) až do 21.1.06 sa počet vypravovaných spojov
zo sídliska,každou i len malou úpravou CP a aj zavedením "slávnych" liniek 7/17,
len uberal a uberal.Aj malé dieťa si po preložení CP všetkých liniek
vedelo doslova na dvoch rukách spočítať koľkokrát sa dostane z domu dopravou a na stanicu
to mu stačila aj jedna ruka!Čož bola veľká hanba,keď sídlisko sa stále rozrastalo
a aj naďalej rozrastá! Viem o čom hovorím,bývam tu a MHD využívam denne.
Po zavedení 10 liniek malivýhody,zase,len mesto a ostatné sídliská,
čo sa týka častej prepravy.
Síce malo sídlisko Hájik 4 linky,no,keď sa chcel človek dostať do centra alebo naspäť,
tak mu často neostávalo nič iné,ako sa viesť pomaly 50 min. tými slávnymi linkami 7/17.
Pretože linka 16, povedzme si úprimne,skôr nepremávala ako áno a linka 6 s intervalom
30´špička a 60´sedlo, nie je veľký výber spojov a bolo to skôr na smiech!!!
Lepšie spojenie malo sídlisko ešte spred pomaly 10-tich rokov,
keď na Hájik premávala len linka 6 a linka 30.
Preto NKTD hodnotím jednoznačne ako to najlepšie,čím sa zvýšila efektivita
prepravy v Žiline.
A skôr by som upravoval autobusovú prepravu ako ničil dobrý základ trolejbusových liniek!
Akosi som sa rozpísal,ale čítam stále toto fórum,tak som chcel hodiť reakciu na najčastejšie témy. ?
Reakcia na: LUK #10694:
Ja sa pokúsim nastúpiť prednými dverami. Na sebe budem mať rifle a bledohnedú bundu. A aby si si bol istý, tak budem mať aj slúchadlá. (vytiahnuté z uší). ?
Reakcia na: marek231 #10695:
ak by sa linka 6 potiahla na Fatransku,podla mna sa to v dohladnej dobe asi udeje,indicie na to su,vznikne problem,ci obnovit aj linku 8.Kedze uz teraz je jasne,ze mhd od mesta dostane dotaciu na prezitie,v ramci uspornych opatreni nie je povinnostou dp prevadzkovat linku k nak.centru.Preto sa obavam,aby sme tento rok nemali v ziline prvu trol.trat,kde len droty budu dokazom,ze tadialto t-bus kedysi jazdil. ?
Reakcia na: Valec #10687:
a to ani si neviem predstavit ,co by sa bolo dialo,keby presiel ten prvy navrh nktd,ktory nepocital s linkou 7, a linka 14 nemala obsluhovat zastavku Cyrila a Metoda.
NKTD? Proti tejto koncepcii by som nic nemal len jednu vec nepochopim. Zrusenie L4 az na Solinky z Vlciniec. A tym zavedenie L4/14. Skor spominana L4 bola pocas prac. dni a vikendov a sviatkov vyuzivana dost slusne v kazdom smera a mieste. Tod ad 1!!!
Zas vobec nesmutim za linkami L7/17 a L5/15. Boli to nerentabilne linky a ak boli tak len v urcitych hodinach prac. dna. Inak sa v tychto spojoch nahanali duchovia nehovoriac o vikende. Vase 45 az 60 minutove intervali viedli k tomu ze clovek ked nanu nenatrafil nemohol cakat 45 min. ale musel ist 2 linkami a tym to bol priklad sucatsnosti a nevyuzitie L5/15 a L7/17. Niektory to riesili kombinaciou 1 linka a inak peso.
Takze budme opatrny v kritike NKTD.
Navrhujem zrusenie L4/14 a zavedenie L4 spred 21.1.06 a potiahnutie L6 az po Fatransku.
Reakcia na: Michal2 #10692:
ak nezapadnem cestou, tak sa v nej uvidíme 🙂
Danyllo: Dakujem snazil som sa.
L5? To boli chvile.
Reakcia na: LUK #10691:
Spred Zeleznicnej stanice pojdes linkou 3 na zastavku Rudnayova. Ide ti 17:48 a potom 18:03. Do tej 17:48 nast
upim aj ja na Hurbanovej.
Kto poradí najrýchlejšie spojenie okolo 18tej zo žel. stanice do miesta stretávky?
Reakcia na: Michal2 #10689:
tie fotky sú naozaj pekné a vidieť na linke 5 veľkokapacitný kĺbak je tiež pekná spomienka ?
V týchto dňoch bol opätovne do prevádzky zaradený autobus #96, ktorému sa stala dopravná nehoda koncom októbra 2006.

Podľa neoficiálnych informácii bol niekedy teraz zaradený do premávky aj autobus #21. Táto informácia je neoverená, hovoril mi to kamarát, ktorý tento bus identifikoval podľa fotografie.
Reakcia na: URBINO #10672:
Vidíš a pre toto som radšej to výročie nespomínal. ?
Reakcia na: Kubush #10684:
Tiež som za pridanie spojov na linke 1, prípadne aj 2. L1 by som rozlíšil napr. na 1/11, aby bola prehľadnejšia a cez víkend by kľudne stačilo, keby jazdila v čase povedzme od 9:00 do 19:00 raz do hodiny. Počas víkendu môže väčšina spojov L13 končiť na Jaseňovej, čím sa snáď ušetrí jedno vozidlo. Keby nastala takáto úprava, linky po NKTD by zostali zachované a navyše by sa vyhovelo tým, ktorí bojujú za priame spojenia. Je to asi jednoduchší spôsob, ako komplet meniť linkovanie.
Reakcia na: Vladimír #10682:
ja mam pocit ze teraz je to detto
Reakcia na: MatusZA #10679:
presne.......ono ak uz by im bolo zatazko vratit stare vedenie liniek do prevadzky tak by aspon mohli pridat spoje na L1 a L2.......a rozsirit aj cez vikend...hliny by ziskali spojenie s nemocnicou a obch.centrami a zlepsilo by sa aj spojenie vlciniec s hajikom.........a solinkami.......no a nakoniec by sa nic nestalo keby L6opat premavala na Fatransku....konieckoncov niektori vodici na L6 chodia svoje vozidla odstavovat az na fatransku co je dost iritujuce.....
Reakcia na: Vladimír #10682:
Vladimir, mam rovnaky nazor ako Kubik. Je pravda, ze pri povodnom trasovani som musel vediet, kedy mi to ide. Je vsak pravda aj to, ze teraz musim vediet nielen to, kedy mi to ide, ale este aj to, kedy mi "ide" dalsi spoj, na ktory musim prestupit, a podla toho volit uz ten prvy spoj. Aby som nahodou potom nestal tu Tvoju tristvrtehodinu na mraze. A to sa stava bezne aj v tom pripde, ked viem vsetky spoje naspamat. To preto, lebo ten prvy dost casto meska, a ked nie, tak ten druhy ide skor. Osobne som zastancom navratu povodneho trasovania.
Reakcia na: kubik #10681:
Hej, akurát si musel vedieť vopred presne, kedy Ti to pôjde, lebo v opačnom prípade sa mohlo na zastávke stať, že "Tvojim smerom" trištvrtehodinu nejde žiaden trolejbus.
Reakcia na: Kubush #10678:
Stare vedenie liniek bolo proste super...dostal si sa odvsadial vsade priamo a v hociktoru hodinu dna...
Reakcia na: Jozef #10677:
Harmanovi by mal niekto vysvetliť, že NKTD vznikla na základe výsledkov spracovania renomovanej firmy, ktorá robí zmeny linkovania MHD podľa dostupných údajov o počtoch cestujúcich, prepravných smeroch atď. Keď chce robiť machra, nech si on zaplatí tiež takú firmu, ktorá mu to vypracuje na úrovni, odborne, alebo nech to zadá nejakému expertovi na ŽU, len preboha, nech to nerobí nové vedenie DPMŽ "z brucha" na základe nejakých pofidérnych pripomienok a sťažností skupiny(skupín) občanov.
Keď sa má nové vedenie niečim prezenotvať v oblasti zmien CP, nech zavedie na a-busy intervalový CP, teda v špičke pravidelných 15, alebo 20 min, v sedle a cez víkend interval celodenne 60 min.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.