Reakcia na: Jozef #10315:
Oukej...tak si to rozoberme...viem,ze to bolo myslene na mna s tou frazou a pri tomto by som sa rad pozastavil, TAKZE...jednoduchymi ludmi som myslel obycajnych ludi, ktori su schopni lahko naletiet slubom a podobne...a to, ze niektore z tychto vyjadreni povedal PO volbach...to som nevedel,ja som myslel,ze ide o predvolebne vyjadrenia a preto tuto vec BERIEM spat...nuz a na svojom stale trvam a dufam a verim, ze nam "nový radný" prinesie ovocie aj do dopravy a rozmysli vyjadrenia o vybehovosti trolejbusov....A mimochodom...ked uz je tak kritizovany...tak kedy stary radny vobec nieco hovoril o doprave od otvorenia trati a toho, kedy bol pozvany na otvaranie niektorych trati?? Ja si na to akosi nepamatam...prosim o opravu, ak sa mylim, co s radostou prijmem
Re #10312 Juraj: Beriem spat...nevedel som,ze islo o povolebne vyjadrenia...myslel som,ze ide o predvolebne reci... ?
Juraj
Nesuhlasim vsak s tebou, ze "este nic poriadne neurobil". Primator nerobi ani s lopatou ani s krompacom. Primator je politicky funkcionar, ktory robi aj "ustami" ci dava rozne vyhlasenia, vsak tu boli kritizovane vyhlasenia predosleho o kanaloch a hov...ch.
No a novy primator uz svojimi vyhlaseniami o doprave urobil dost, aby sme sa tu na fore mohli k tomu vyjadrit, pochvalit ci kritizovat.
Len kratko pripomeniem:
- mestsku dopravu treba demonopolizovat /co tym myslel, ale ma s MHD zamery, MHD platena z verejnych zdrojov nie je klasicka trhova sluzba ako holic alebo opravovna aut, kazda samosprava majuca vlastnu organizaciu MHD sa ju snazi monopolizovat, diverzifikacia sa ubera smerom k integrovanej doprave a nie k demonopolizacii,..../
- trolejbusova doprava nie je dnes to najvhodnejsie riesenie /preco potom zaziva Tb doprava vo svete boom, preco ju obnovili v Bergene, vybudovali v Neapoli a inde, vsade tam, kde je kopcovity teren ako v Ziline a takmer vsade tam, kde maju vyrobu energie bez exhalatov z vody alebo jadra ako na Slovensku; Tb doprava je vybudovana presne a sulade so stale platnym Smernym uzemnym planom mesta Ziliny, mala ho vo volebnom programe aj byv. VPN a dalsie strany.../
- trolejbusy v Ziline su vybehove /Bol som v San Franciscu a vozil som sa tam na "vybehovych" Tr14 a Tr15, ktore su tam po metre najmodernejsim systemom dopravy a ziaden tamojsi primator ich neoznacuje za vybehove; aj Skoda Favorit, ktory sa vyrabal pred 15 rokmi je vybehovy, aj Mercedes aj BMW z tych casov, ako su dnes uz nove skodovky, mercedesy a bavoraky, tak su aj nove nevybehove trolejbusy, len ich treba kupit.../
- ekologicky prinos trolejbusov v mori aut je nulovy /tak ich teda nenahradzajme plynakmi, ale urobme vsetko pre to, aby bud nebolo v centre mesta "more aut", alebo vybudujme samostatne jazdne pruhy, "zelenu" prednost na svetelnych signalizaciach, zriadme zachytne parkoviska na kraji mesta s nadvaznostou na trolejbusy.../
- mesto je sputane trolejbusovymi drotmi /rovnako ako su "sputane" najkrajsie mesta sveta ako San Francisco, Luzern, Bern, Zeneva, Bologna atd. a omnoho viac dalsich, ktore su "sputane" elektrickovymi drotmi - a tych by som tu mohol napisat stovky.../
- dopravu do priclenenych casti mesta treba zabezpecit tak, aby bolo spojenie kedykolvek aspon dvakrat za hodinu /teraz, ked cez sedlo a vikend jazdi do Zilinskej Lehoty autobus raz za hodinu a vozia sa 2-4 ludia, kolko "vzduchu" budeme nadarmo a zbytocne vozit kazdych 30 minut a kolko vyhodenych penazi to bude stat?/
- trolejbusova doprava je z rozhodnuti, ktore nebolo najstastnejsie /cely cas bili do nedodrziavania Smerneho uzemneho planu a ked sa raz konecne v niecom dodrzi, tak sa im to zas nehodi a nie je to najstastnejsie..., co vlastne teda chcu?/
To len na ukazku, ze s vyjadreniami okolo MHD toho uz novy primator urobil naozaj dost a preco by sme sa k tomu nemali vyjadrovat? /A hroza ma chyta, ak od takychto vyjadreni prejde aj k takymto cinom!!! K tomu sa vyjadrovat nemusime? BB nam nie je dostatocne odstrasujucim prikladom?/