Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vladimir: Co nove zilinske fotky? 7.9. nic, 10.9. nic ?
Reakcia na: Nemenovaný #986:
vdaka za informaciu. Chcem byt v obraze. Jasne ze naklady sa lisia, musim pocitat s tym horsim. Pri meniarni a vozidlach mam lepsiu predstavu. Tam sa lahsie da urcit pocet a specifikacia, od coho sa odvija cena.

Este mam problem s uzkym miestom. Neviem ake predpisy (normy?) sa na to vztahuju. Nejake cislo uvadza Habarda (minimalna vyska 4,3 m), ale neviem kde to najdem.
Reakcia na: Kami #985:

Pri výstavbe dvojstopého obojsmerného vedenia sa cena pohybuje už viac ako 20 mil. Sk na 1 km. V cene sú započítané trakčné vedenie vrátane stĺpov, napájacie a spätné káble, rôzne prekládky káblov a úpravy. Samozrejme, že v cene nie je zahrnutá meniareň a trolejbusy. Náklady na každú stavbu sú rozdielne, táto cena je informatívna.
Juraj: s akymi nakladmi treba pocitat pri vystavbe novych trolejbusovych trati? Orientacne.
Mam povedzme 5,0 km dlhu autobusovu linku. Striedaju sa useky cesty 2-pruhove aj 4-pruhove. Na kratkom useku su uz trakcne stlpy, niekde je verejne osvetlenie (starsie stlpy), niekde nic. A mam aj bod, ktory nesplna podmienky. Ma vysku 3,7 m a sirku asi 5,5 m.
Reakcia na: Jakub #971:
Branie cestujúcich počas výjazdov a dojazdov je úplne normálne skoro všade v civilizovanom svete - vo všetkých električkových prevádzkach v ČR, v mnohých trolejbusových prevádzkach v ČR, ale aj vo Viedni, v Anglicku, a verím tomu, že aj v Nemecku, Francúzsku.... V Bratislave sa to nedá, lebo... ? , ale po intenzívnom presviedčaní niektorých ľudí branie cestujúcich počas dojazdu funguje už na linkách 201, 96 (iba ráno), 9 a 12(iba niektoré spoje).
Jozef:Najprístupnejšie natrolejovacie korytá máš v Hradci Králové. galiyosha:Vyrába.Opakujem ešte raz,že konkrétny kus 999 má zberače bez poloautomatického natrolejovania na žiadosť budúceho majiteľa,DPmML,z dôvodu že sa jedná o príplatkovú výbavu.Prípadné pokračovanie v BA diskusii.
Reakcia na: galiyosha #980:

Už to človek lepšie chápe tie korýtka, bolo by dobré to vidieť ešte v skutočnosti.
Reakcia na: S499.1023 #978:
ESKO zatial poloautomaticke zberace nerobi? Aspon to neplanuju? Lebo ak a-32 skutocne planuju skonvertovat do pseudoduobusov, tak to bude dost o hubu... Aj ked skor si myslim, ze a-32 ostane smradobusova, ako doteraz. Ale to uz do zilinskeho fora naozaj nepatri, ospravedlnujem sa za OT. 🙂
Vladimír:
Dnes som strávil popoludnie v Mojšovej Lúčke, kde som nafotil L31. Fotografie, v prípade záujme pošlem do fóra.
Reakcia na: Miro #975:
Tento kus nemá poloautomatické nasadzovanie zberačov, len sťahovanie. Po výmene diesla naspäť za batérie je už určený do Mariánskych Lázní, takže je konfigurovaný s ohľadom na ich požiadavky a finančné možnosti a poloautomatické zberače Kiepe sú dosť drahé.
Reakcia na: Juraj #968:

Úbytky napätia v koncových úsekoch sú tecnicky vyriešené. Aj na železnici popri trakčnom vedení na stožiaroch je samostatne natiahnuté zosiľovacie vedenie na prenos výkonov a znižovanie úbytkov napätia. Trakčné meniarne sú od seba vzdialené asi 20 km, z toho vyplýva, že každá z nich je napájaná z iného zdroja. To má výhodu, že v prípade výpadku meniarne je možné ju odstaviť z napájania trakčnej sústavy a ďalšie dve vedľajšie meniarne ju nahradia protismerným napájaním.
V našom prípade by bolo prepojenie meniarní, tak ako uvádzaš, príliš nákladné a teda nie je v tomto období realizovateľné. Ja som uvažoval nad tým, či by bolo možné diaľkovo odpojiť meniareň od napájania trolejbusového vedenia a zvyšné meniarne by napájali celú sústavu do odstránenia poruchy, prípade do obnovenia dodávky el.energie do vypadnutej meniarne.
Reakcia na: tr3mp #974:
Nevieš aj o fotke toho poloautomatického zakladania zberačov?
Reakcia na: Andy #970:
Aha, konecne som to pochopil ☺ , dik.
A nebolo by niekde aj nejake foto, ako to vyzera? Prip. aspon foto toho vozitka?
Raz v lete som cakal na zast. Zavodska na prvy ranny spoj. Okolo prave prechadzali trolejbusy z depa smerujuce na niektoru konecnu a vodic jedneho z nich zastavil a opytal sa, ci niekto nepotrebuje zviezt na Solinky. Bol som teda riadne prekvapeny tymto pristupom. Napadlo ma preto, ci by sa to nedalo zaviest nejako oficialne - spoje z konecnej do depa by po ceste normalne brali cestujucich. Niekde som sa docital, ze napr. v BA to nechcu, o.i. aj preto, ze by cestujuci boli zbytocne zavadzani. Ale napr. v Prahe to funguje - posledne spoje po polnoci su oznacene - napr. "v - spoj jede po zastavku Vapenka" alebo "s - od zastavky Ohrada spoj jede do zastavky Vozovna Stresovice".
Navyse by sa tym dal ciastocne riesit aj sucasny stav, ked posledne spoje z mesta idu este skor ako o pol jedenastej vecer.
Reakcia na: Jakub #969:
Tak pokiaľ ide o bratislavské Dlhé Diely, tak tam budú premávať dve linky. 32 a 33. Linka 33 je okružná a po celej jej trase budú troleje. Takže pomocný pohon bude používať len pri výjazde a dojazde do vozovne. Linka 32 bude premávať časť trasy pod trolejmi a časť na pomocný pohon. Keď pôjde z úseku z trolejmi do úseku bez, tak môže stiahnuť zberače za jazdy a za jazdy aj prepnúť pohon. Keď ide z úseku bez trolejov do úseku s trolejmi, tak na najbližšej zastávke budú namontované také korýtka, pod ktoré musí trolejbus presne zastaviť a zberače sa automaticky dajú na trolej. Pokiaľ by tam neboli, tak je stále možnosť nasadiť zberače ručne.
Ako laik si neviem dobre predstavit "duobus", co ma premavat v Bratislave. Konkretne ako bude prebiehat ta zmena pohonu? Stiahnutie palic si viem predstvit automatizovane, ale ako ich zase nahodit? Klasicky to robi vodic tak, ze vylezie a v rukaviciach sa ich snazi trafit na trolej, ale neviem, ako to ma byt v tomto pripade, v BA Vecerniku pisali, ze cestujuci zmenu nepociti...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.