Reakcia na: Maykl #23514:
Ja som zatiaľ tú možnosť nemal, ale hneď ako bol zverejnený CP som si pozrel preklady s L5 a L4/14 a keď som videl že tie časy odchodov nie sú v aspoň približnom preklade, ale sa navzájom bijú, tak mi hneď bolo jasné že toto by sa zišlo časom ešte upraviť aby to bolo použiteľné.Ak ide L1 a L5 ku Auparku presne v rovnakú minútu, tak tá L1 by mala zmysel len pri veľkej preťaženosti L5, čo zrejme večer v smere do centra nehrozí.
Takisto L1 a L4 majú odchody z VL tesne za sebou mnohokrát. Preto som písal že by bolo lepšie keby aspoň smer centrum šla L1 okolo nemocnice,
lebo by nevynechávala Poštovú a zároveň by bola šanca to nejako s L5 preložiť, lebo tá jazdí oveľa menej často ako L4, ktorá jazdí navyše vždy kĺbová.
V opačnom smere je problém v pravidelných kolónach okolo plavárne, tam je vždy zaručená strata niekoľkých minút, takže cez Predmestskú je to rýchlejšie, aj keď menej atraktívne lebo čakajúci pri nemocnici majú smolu a tí čo potrebujú ísť na Poštovú tiež.
Keďže však došlo predovšetkým ku strate priameho spojenia HL+SO s DPMŽ, tak sa pozrime ako to vyzerá po novom ráno keď ide prestupujúcim pracujúcim o každú minútu.
Niekedy to vychádza perfektne, na prestup sú 4 minúty, ale niekedy je tam čakanie na L1 až 9 alebo dokonca 12/14 minút, a to už je priveľa, týka sa to však našťastie až tých neskorších spojov, tie prvé ranné sú nastavené celkom dobre.
Pre porovnanie uvádzam aj odchody L7 od Polície smer Závodie, lebo prichádza od SO+HL a netreba prestupovať, len k tomu depu akosi nezachádza, čo je škoda, lebo ak by mohla ísť okolo Depa na Hájik (len v jednom smere) nemuselo by to byť zlé, keďže L6/16 cez celé Závodie zabezpečujú dostatočný interval i kapacitu.
{ Pracovné dni }
príchod od HL+SO/odchod (prestupná zastávka, smer Závodie)
5:36 / 5:40 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 5:45]
6:41 / 6:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 6:43]
7:41 / 7:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 7:43]
7:49 / 7:58 (L5/L1 - V. okr.)
8:21 / 8:35 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 8:13]
8:41 / 8:45 (L4/L1 - Polícia)
9:01 / 9:10 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 9:13]
{ Prázdniny }
príchod od HL+SO/odchod (linky - prestupná zastávka, smer Závodie)
5:34 / 5:38 (L5/L1 - V. okr.) [L7 = 5:45]
6:41 / 6:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 6:43]
7:41 / 7:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 7:43]
8:41 / 8:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 8:13]
8:56 / 9:05 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 9:13]
9:13 / 9:25 (L7/L1 - Polícia)
9:41 / 9:50 (L4/L1 - Polícia)
TB94
Dôvod je ten že zatiaľ čo z VL by to bolo rýchlejšie bez prestupu ako s prestupom napr. pri ŽS či Hurbanovej,
tak pre obyvateľov z Hlín a Soliniek je Polícia omnoho výhodnejšia, keďže Hurbanova má obe zastávky oddelené kopcom a sú od seba priďaleko,
ani by sa nemali volať rovnako, lebo to len zavádza.
Takto sa stačí zviezť L7/L14 ku Polícii a tam preskočiť na L1, naopak to isté na L3/L4/L7.
Tiež je škoda, že po zrušení víkendovej L7 (aj keď s biednym 2-hodinovým intervalom) nastala situácia,
že z Hájika sa dá hocikedy na smer HL-SO prestúpiť pohodlne lebo L4 ide pár minút po príchode L6, v opačnom smere to nefunguje,
najskôr odíde L6 od Polície smer Hájik a o pár minút dorazí k Polícii L14 a treba čakať štvrť hodiny na ďalšiu šestku.
Dosť že cez víkend majú i nosné linky biedny interval, ani prestupy medzi nimi nie sú zosúladené.
A vôbec nechápem prečo sa s tým niečo neurobilo už dávno, a mohli si na tom dobré body nahnať, tak ako sa teraz snažia pri L1.
Pri tej je škoda že tam nechcú obetovať oba parciály, a myslím že na zahustenie intervalu s L5
by bolo výhodnejšie keby L1 aspoň v smere do centra jazdila okolo nemocnice, a to na trase
Fatranská-Nemocnica-Polícia-Veľká okružná-Rázusova-Kragujevská-DP-Hálkova-Polícia-Nemocnica/Predmestská-Matice-Rosinská-Fatranská
(cca 50 min. - možný polhodinový interval ako je to pri L20 kde tiež dva vozy stačia).
Najväčšie zdržania sú v súčasnosti na Vysokoškolákov pri plavárni a potom pred finále za Rondelom (smer Hájik) po odbočku na Priemyselnú,
stačí sa vyhnúť týmto dvom úsekom a meškania sa rapídne znížia, a to by sa dalo práve okruhom okolo priemyselnej zóny.