Chápete toto? [diskusia z 31.10.2024 k ''ZMENA TRASY LINKY Č. 1'']
https://www.facebook.com/dpmzoficialny/
Takže L1 nemožno potiahnuť na Hájik, pretože trasa od *18.11. VL-DP má tam aj späť 38 minút s 22 minútovou rezervou a k dispozícii sú LEN DVA parciály
(ktoré sú s výnimkou letných prázdnin zvyšných 10 mesiacov počas pracovných dní oba ''nevyužité'').
Čiže na L1 môžu nasadiť vozidlo bez batérie (ako doteraz), jedno s batériou bude na L3/L5 a druhé bude v depe, ale nedá sa.
Nie sú náhodou parciály prioritne určené na využitie mimo trakčného vedenia???
Veď aj keby nemohol byť občas jeden z dvoch nasadený, stále by mohlo byť k dispozícii nejaké vozidlo na záskok (napr. aj e-bus).
Keby napísali že niet peňazí na kilometre navyše, alebo že tam jazdí L6+7+16 dostatočne husto takže spoje navyše netreba, tak sa to pochopiť dá.
Lenže pod Hájikom tiež niekto býva a je tam aj cintorín (zastávka Pod vinicou) a tá lokalita je obsluhovaná L27 katastrofálne i počas špičky.
L5 má trasu dlhú 25/26 minút a cez víkendy popoludní a večer pri polhodinovom intervale stačia dve vozidlá a tuším aj niekedy cez prázdniny.
Chápem že treba rátať aj s prestávkami a je niekedy potrebné jedno vozidlo navyše, ale veď L1 má ráno pár jázd a tiež popoludní,
večer budú len dojazdy a od tých nikto nečaká že pôjdu mimo vedenia.
Možno aj/aspoň ten Nový cintorín by sa stihol obslúžiť, aj keď tam sa to časovo bije s L31, ale tá má úplne inú trasu.
Čisto teoreticky, výjazdové/zjazdové spoje by mohli byť L1, a spoje od Polície/Veľkej okružnej či Hálkovej cez Kragujevskú
(aj kvôli vyhnutiu sa kolónam za Rondelom) ako L11 batériové a prípadne ešte niekam potiahnuté.
Pridávam ešte diskusiu z FB Žilinaku:
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=963060979183554&id=100064389833864&_rdr
https://www.facebook.com/dpmzoficialny/
Takže L1 nemožno potiahnuť na Hájik, pretože trasa od *18.11. VL-DP má tam aj späť 38 minút s 22 minútovou rezervou a k dispozícii sú LEN DVA parciály
(ktoré sú s výnimkou letných prázdnin zvyšných 10 mesiacov počas pracovných dní oba ''nevyužité'').
Čiže na L1 môžu nasadiť vozidlo bez batérie (ako doteraz), jedno s batériou bude na L3/L5 a druhé bude v depe, ale nedá sa.
Nie sú náhodou parciály prioritne určené na využitie mimo trakčného vedenia???
Veď aj keby nemohol byť občas jeden z dvoch nasadený, stále by mohlo byť k dispozícii nejaké vozidlo na záskok (napr. aj e-bus).
Keby napísali že niet peňazí na kilometre navyše, alebo že tam jazdí L6+7+16 dostatočne husto takže spoje navyše netreba, tak sa to pochopiť dá.
Lenže pod Hájikom tiež niekto býva a je tam aj cintorín (zastávka Pod vinicou) a tá lokalita je obsluhovaná L27 katastrofálne i počas špičky.
L5 má trasu dlhú 25/26 minút a cez víkendy popoludní a večer pri polhodinovom intervale stačia dve vozidlá a tuším aj niekedy cez prázdniny.
Chápem že treba rátať aj s prestávkami a je niekedy potrebné jedno vozidlo navyše, ale veď L1 má ráno pár jázd a tiež popoludní,
večer budú len dojazdy a od tých nikto nečaká že pôjdu mimo vedenia.
Možno aj/aspoň ten Nový cintorín by sa stihol obslúžiť, aj keď tam sa to časovo bije s L31, ale tá má úplne inú trasu.
Čisto teoreticky, výjazdové/zjazdové spoje by mohli byť L1, a spoje od Polície/Veľkej okružnej či Hálkovej cez Kragujevskú
(aj kvôli vyhnutiu sa kolónam za Rondelom) ako L11 batériové a prípadne ešte niekam potiahnuté.
Pridávam ešte diskusiu z FB Žilinaku:
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=963060979183554&id=100064389833864&_rdr
TB94
Dôvod je ten že zatiaľ čo z VL by to bolo rýchlejšie bez prestupu ako s prestupom napr. pri ŽS či Hurbanovej,
tak pre obyvateľov z Hlín a Soliniek je Polícia omnoho výhodnejšia, keďže Hurbanova má obe zastávky oddelené kopcom a sú od seba priďaleko,
ani by sa nemali volať rovnako, lebo to len zavádza.
Takto sa stačí zviezť L7/L14 ku Polícii a tam preskočiť na L1, naopak to isté na L3/L4/L7.
Tiež je škoda, že po zrušení víkendovej L7 (aj keď s biednym 2-hodinovým intervalom) nastala situácia,
že z Hájika sa dá hocikedy na smer HL-SO prestúpiť pohodlne lebo L4 ide pár minút po príchode L6, v opačnom smere to nefunguje,
najskôr odíde L6 od Polície smer Hájik a o pár minút dorazí k Polícii L14 a treba čakať štvrť hodiny na ďalšiu šestku.
Dosť že cez víkend majú i nosné linky biedny interval, ani prestupy medzi nimi nie sú zosúladené.
A vôbec nechápem prečo sa s tým niečo neurobilo už dávno, a mohli si na tom dobré body nahnať, tak ako sa teraz snažia pri L1.
Pri tej je škoda že tam nechcú obetovať oba parciály, a myslím že na zahustenie intervalu s L5
by bolo výhodnejšie keby L1 aspoň v smere do centra jazdila okolo nemocnice, a to na trase
Fatranská-Nemocnica-Polícia-Veľká okružná-Rázusova-Kragujevská-DP-Hálkova-Polícia-Nemocnica/Predmestská-Matice-Rosinská-Fatranská
(cca 50 min. - možný polhodinový interval ako je to pri L20 kde tiež dva vozy stačia).
Najväčšie zdržania sú v súčasnosti na Vysokoškolákov pri plavárni a potom pred finále za Rondelom (smer Hájik) po odbočku na Priemyselnú,
stačí sa vyhnúť týmto dvom úsekom a meškania sa rapídne znížia, a to by sa dalo práve okruhom okolo priemyselnej zóny.