Reply on: Thom #23520:
Na tému električky v Žiline som robil v dávnejších dobách diplomovku. Pre Žilinu ako mesto samotné, to nie je vhodný systém. Ale pokiaľ by sa uvažovalo o regionálnej električke t.j. radiály aj do okolia mimo Za napr dvojkoľajná elejtrifikovaná trať Rajec. No z psychologického hľadiska by celý systém musel vyzerať ako mestská električka a nie bežný ťažký vlak. Ďalšie trate sa uvažovali aj do Terchovej s predĺžením do Vrátnej, Bytče (ale nie paralelne s existujúcou železničnou traťou) a do KN. Každý koncový bod trate je centrom kde nebude chodit prazdna elektricka. Napr. Rajec ma kupele, Terchova je vychodiskovym bodom pre turistiku, KnM je priemysel a práca. Atd. Ale pre toto vsetko by musela mat zilina aj tak min. 100k+ obyvatelov a rozmyslat na progresivnejsim uzemnym planom a inym funkcnym vyuzitim priemyswlnych ploch ktore su uz v dnesnej dobe v sirsom centre mesta ako napr medzi ulicou 1.maja a hypertescom a severna cast medzi rajcankou a starym cintorinom a zaroven zaclenit Vah ako jeden z najdolezitejsich urbanistickych prvkov mesta a nie sa mu otacat chrbtom. Potom by bolo aj trasovanie elektriciek zaujimavejsie a s racionalnejsou obsluznostou uzemia
TB94
Ak ide L1 a L5 ku Auparku presne v rovnakú minútu, tak tá L1 by mala zmysel len pri veľkej preťaženosti L5, čo zrejme večer v smere do centra nehrozí.
Takisto L1 a L4 majú odchody z VL tesne za sebou mnohokrát. Preto som písal že by bolo lepšie keby aspoň smer centrum šla L1 okolo nemocnice,
lebo by nevynechávala Poštovú a zároveň by bola šanca to nejako s L5 preložiť, lebo tá jazdí oveľa menej často ako L4, ktorá jazdí navyše vždy kĺbová.
V opačnom smere je problém v pravidelných kolónach okolo plavárne, tam je vždy zaručená strata niekoľkých minút, takže cez Predmestskú je to rýchlejšie, aj keď menej atraktívne lebo čakajúci pri nemocnici majú smolu a tí čo potrebujú ísť na Poštovú tiež.
Keďže však došlo predovšetkým ku strate priameho spojenia HL+SO s DPMŽ, tak sa pozrime ako to vyzerá po novom ráno keď ide prestupujúcim pracujúcim o každú minútu.
Niekedy to vychádza perfektne, na prestup sú 4 minúty, ale niekedy je tam čakanie na L1 až 9 alebo dokonca 12/14 minút, a to už je priveľa, týka sa to však našťastie až tých neskorších spojov, tie prvé ranné sú nastavené celkom dobre.
Pre porovnanie uvádzam aj odchody L7 od Polície smer Závodie, lebo prichádza od SO+HL a netreba prestupovať, len k tomu depu akosi nezachádza, čo je škoda, lebo ak by mohla ísť okolo Depa na Hájik (len v jednom smere) nemuselo by to byť zlé, keďže L6/16 cez celé Závodie zabezpečujú dostatočný interval i kapacitu.
{ Pracovné dni }
príchod od HL+SO/odchod (prestupná zastávka, smer Závodie)
5:36 / 5:40 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 5:45]
6:41 / 6:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 6:43]
7:41 / 7:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 7:43]
7:49 / 7:58 (L5/L1 - V. okr.)
8:21 / 8:35 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 8:13]
8:41 / 8:45 (L4/L1 - Polícia)
9:01 / 9:10 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 9:13]
{ Prázdniny }
príchod od HL+SO/odchod (linky - prestupná zastávka, smer Závodie)
5:34 / 5:38 (L5/L1 - V. okr.) [L7 = 5:45]
6:41 / 6:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 6:43]
7:41 / 7:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 7:43]
8:41 / 8:45 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 8:13]
8:56 / 9:05 (L4/L1 - Polícia) [L7 = 9:13]
9:13 / 9:25 (L7/L1 - Polícia)
9:41 / 9:50 (L4/L1 - Polícia)