Rýchlobusy - V rannej špičke si viem predstaviť expresné spoje na spôsob toho na linke 30 o 07:28 zo ŽST aj na iných linkách ako akúsi náhradu za ranné posilovky (4, 22), ale ako samostatnú linku to tiež považujem za zbytočnosť.
Zaujímavý príspevok ? palec hore
Nerád ruším túto debatu ale dnes som sa viezol vozom 238 a no hneď dva krát, a vždy som si všimol tie isté veci. Vychádza z prednej časti veľmi divný zvuk (buď stredná náprava je nejakým spôsobom porušená) za kĺbom bol divný zápach (pripomínalo mi to smrad z elektroinštalácie),alebo divný zvuk z motoru,podobný zvuku motoru z vozu 239. Stredná náprava a motor by dokonca mohli spolu asi aj súvisieť, zvuky tomu nasvedčovali. Všetko sa vo voze otrasne triaslo. Tento voz mi trochu začína pripomínať bývalú 237čku.
Nie som si celkom istý, ale zavádzať "rýchlobusy" je podľa mňa pre takto malé mesto zbytočné. Hlavným problémom prečo zrejme ľudia necestujú autobusmi je kultúra cestovania.
Keď sa pozrieme na štatistiky, vyplynie z nich, že pred rokom 1989, keď boli autá drahé, bol počet ľudí prepravených MHD oveľa väčší, ako je dnes keď sú autá oveľa dostupnejšie. Tým chcem len povedať, že ľudia spohodlneli. Na druhej strane MHD tiež niekedy nedáva ľudom podnet ňou cestovať.
Čo sa týka eurofondov, s ich čerpaním na Slovensku nemáme dobré skúsenosti. Byrokraticky je to príliš zložité.
A odvolávať sa na celkový audit tiež nie je veľmi spoľahlivé, pretože nikdy nebude celkom odpovedať realite.
Choma má tú výhodu, že zo svojej súčasnej pozície primátora môže pracovať s konkrétnejšími a aktuálnejšími informáciami priamo zo "zákulisia" ako jeho protikandidáti. To, že iní o niečom nehovoria, neznamená sa tomu nebudú v prípade zvolenia venovať (teda aspoň niektorí). Aj keď to môžu mať ťažšie. A, samozrejme, platí to aj opačne - teraz veľa pekných rečí a po zvolení tvrdá realita.
Kandidát na poslanca vyčíta vo svojom blogu vzniknutý dlh dopravného podniku. Na čo sa tých necelých 7 mil. € využilo a ako by MHD vyzerala dnes, bez investícií, už nepíše.
Čo nevidieť nás čakajú komunálne voľby a s nimi sú spojené rôzne vyjadrenia a sľuby týkajúce sa aj MHD. Prvú dávku postojov a sľubov si mohli vypočuť návštevníci diskusie so štyrmi z desiatich kandidátov na primátora, ktorá sa uskutočnila uplynulý pondelok na stanici Žilina-Záriečie. Hoci gro programu bolo venované cyklodoprave, viackrát sa spomínala aj MHD. Diskusiu vysielala v priamom prenose TV Severka, takže možno sa časom objaví záznam. Zatiaľ v krátkosti spomeniem myšlienky jednotlivých kandidátov, ktoré som si zapamätal:
Choma (SMER) - v dohľadnej dobe (2-3 roky) zavŕšenie obnovy vozidlového parku trolejbusov aj autobusov (asi hybridov) z prostriedkov EÚ, plynové autobusy sú na ústupe, od r. 2017 MHD zdarma pre všetkých Žilinčanov, preferencia na svetelných križovatkách a kde to bude možné aj vyhradené BUS pruhy, odvolával sa na pripravovaný generel dopravy, ktorý by mal povedať, ako ďalej
Belinský (KDH) - obnova vozidlového parku trolejbusov (spomenul ich raz) a autobusov na plyn (plynový pohon spomenul viackrát), zavedenie "malých" autobusov (spomínal tuším kapacitu 20 ľudí) - najmä pre kyvadlovú obsluhu centra, je proti MHD zdarma
Barčík (pravicová koalícia) - podľa neho nie je žilinská MHD na zlej úrovni (výhodou je jej zokruhovanosť) a je ju potrebné ďalej popularizovať, ako sa to údajne dialo za primátora Harmana, spomenul ešte potrebu lepšieho trasovania liniek, je proti MHD zdarma
Comorek (nez.) - všade v zahraničí vidí plynové autobusy, ak som dobre pochopil, je proti MHD zdarma, ale nevadila by mu bezplatná MHD (rozdiel v pojmoch, pretože "nič nie je zadarmo")
Ďalšia diskusia zameraná na dopravu, ale v o čosi odbornejšej rovine, sa uskutoční 7. októbra v nadácii Polis a mala by sa dať sledovať v priamom prenose na internete. https://www.facebook.com/events/462375957237303/
V súvislosti s blížiacimi sa voľbami mám otázku, či jednotlivé sekcie iMHD neplánujú po vzore bratislavskej sekcie osloviť všetkých kandidátov s rovnakými otázkami týkajúcimi sa verejnej dopravy v danom meste?
Skôr záleží od šikovnosti objednávateľa pri premýšľaní, čo chce... U nás sa stávalo pri kontrolách že revízori zabudli odblokovať čítačky po skončení kontroly, tak DPMK požiadal EMtest, aby pri príchode na nasledujúcu zastávku sa automaticky odblokovali, čo im aj naprogramoval... To, že by sa im zišlo i mať režim "non-stop" zablokované označovače ich ešte nenapadlo... ?
Áno, zaujímavo to vyzeralo, keď v deň bezplatnej prepravy trolejbusy stáli s oznamom "Porucha na trakčnom vedení". Aspoň za to cestujúci nemuseli platiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer